## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Mooi vriendje voor Diégha. :o
Daar zullen vast mooie jonkies uit komen. ;D

Groetjes Marlies ;)

Roosje

Wow! Wat een prachtig vriendje krijgt diegah. Daar komen vast hele mooie kindjes van :D

hippysuus

Oh wat een lekker ding is Amor :o :-* :-*

Leuk hoor zo'n ukkepuk op de foto te zien. Dan moet ik meteen weer denken aan hoe ik me voelde met Mupke. Heerlijk om zo in "blijde verwachting" te zijn!!

Proficiat! :-*
Suus

marilyn

hoikes caroline

ooooooooooo amor is echt een beauty  ;D  ;D  ;D diegah en amor zullen een mooi koppeltje zijn en hele mooie jonkie's krijgen  ;)

groetjes marilyn

gonnie

Hoi Buuv
Zo hee dat is weer een echte beauty, wauw, Amor een mooie naam voor een mooi valkje.
Gonnie

Caroline

Update!!!

Ik loop weer schandalig achter met reageren hier.  :-[ Het is ook zo heet hier boven en de laptop wordt ook nog eens gloeiend heet, je kan je handen er bijna niet ophouden. Als ik dus hier op het forum ben reageer ik altijd maar even snel in jullie dagboekje (om daar wel bij te blijven) en schrijf ik in mijn eigen dagboekje enkel even snel het nieuws!!  ;)

Met de valkjes gaat het erg goed, ze schijnen nog steeds weinig last te hebben van de hitte, ze zijn er ook deze week weer gewoon uit geweest, vandaag vind ik het te heet, en blijven ze er in.  ;)

Fleur had van de week weer moeite met vliegen, dus ik haar op de weegschaal gezet, woog ze 130 gram dus veel te veel. Ik snap er niks van, de ene keer weegt zij 106 gram en zomaar kan zij in een paar weken 130 gram wegen.  Ik snap überhaupt niet waarom ik allemaal van die dikke valkjes heb, ze mogen er hier elke dag(uitgezonderd als het binnen boven de 28 º C is) enkele uren uit, ze krijgen vele groente en fruit, weinig snoep, nooit ongezonde dingen en hebben ook nog een zeer ruime kooi.  :-\

Pablo zit de hele dag bijna tegen de tralies van de linker kooi aan, hij bekijkt Fleur niet meer, het gaat er steeds meer oplijken dat hij verliefd is op Coco, zij ook op hem dus ben ik er over aan het denken om hun misschien toch maar een keertje samen te laten en kijken wat ze dan doen. Ik kan dan namelijk Coco in de witmasker kooi laten en Fleur bij de dames of bij Unique, ik ben er nog niet helemaal uit.

Chica gaat nog steeds kippetje zitten en ik zie haar steeds meer naar Eros toe trekken. Die probeerde van de week met één pootje op te stappen bij haar maar verder snapt hij er niks van, maar hij is ook pas een half jaar dus nog erg jong. Maar wel leuk dat ze naar elkaar toen aan het groeien zijn.

Rocky is op dit moment in de rui en ook een beetje chagrijnig erbij, maar dat zal wel weer gauw beter gaan.  :D
Verder doet ze het erg goed in de nieuwe kooi maar blijft vooral heel erg op zich zelf.

Noa is bijna klaar met de rui en moet alleen nog enkele staartveren verwisselen. Verder gaat het met haar ook erg goed.  :D

Coco is ook nog steeds in de rui, ook zij moet haar staart nog bijna helemaal verwisselen. Haar kuifje is nog steeds een zielig pluimpje, dus ik denk dat, misschien wel door het zware plukken wat haar ouders hebben gedaan, het nooit een dikke volle kuif zal worden. Verder ziet ze er erg mooi uit en doet ze het ook erg goed hier.

Eros is op dit moment van de 12 staartveren, er 7 kwijt. De overige 5 zitten precies aan één kant wat er voor zorgt dat hij niet meer kan vliegen, hij tolt min of meer rond en maakt cirkeltjes van nog geen meter doorsnee. Daarom heb ik van de week besloten dat hij, om ongelukken te voorkomen, voorlopig tot hij weer een volledige staart heeft niet mag vliegen en eventjes in de kooi van Diégah gaat als de rest los is. Zielig maar in mijn ogen de enige juiste oplossing.  :-\
Gelukkig is hij nu al een beetje in de rui.

Diégah blijft schommelen tussen de 135-140 gram. Het is erg moeilijk om haar op 135 gram te houden, zoals Dr.Feld had geadviseerd. Ze verblijft nog steeds elke dag een 6-7 uur in een aparte kooi en de andere krijgen ook in die tijd af en toe een snoepvoer, dus die krijgt ze ook niet. Verder maakt ze het goed en vliegt ook weer regel matig. Dus ik denk dat het ook gewoon een flinke valk is, ik blijf haar borstkastje voelen in tegenstelling tot bij Fleur.

Unique doet het erg goed hier. Hij gaat al lekker met de andere mee vliegen. Dit vind ie wel leuk, maar komt nog steeds heel erg veel mij me zitten, hij blijft een valkje wat erg op mensen is gericht, wel heel leuk dus. Ook fluit hij de hele dag het bouwvakkerfluitje voor me.  :D Zo lief, hij heeft een heel zacht fluitje. Sinds 2 dagen mag hij als Diégah in haar eigen kooitje zit, bij de witmaskers in de grote kooi, dit vindt hij wel helemaal geweldig. Als hij de voerbak in de grote kooi beter heeft ontdekt dan mag hij er definitief in.
Oh ja, hij weegt trouwens op dit moment 102 gram, dus ook een erg mooi gewicht.  :D

Wat een genot als je lekker op de bank zit en kunt genieten van 9 valkjes die allemaal tegelijk los zijn.  :D :D In zoveel rust en harmonie, prachtig om te zien.  :-*

En dan mijn nieuwe valkje, Amor, die over een paar weekjes hier komt wonen, wat een super lekker ding hè??
Ik ben er ook erg blij mee. Doordat hij cinnamon is, kan ik ook aan de jongen, die hij hopelijk met Diégah gaat krijgen in de toekomst, zien welke mannen en welke popjes zijn.  ;)

Hoi Ineke,

beschuit heb ik eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd, dus zal ik ook eens kijken hoe ze dat hier vinden. Vers brood vinden ze in ieder geval veel lekkerder dan getoast, dat valt me wel op.

Hoi Yvon,

dank je wel, en fijn dat je weer op hoogte bent.  :D

Hoi Caroline (carco),

Ja helaas, 2 weken vakantie zijn zo om. Maar och, met dit weer en verder helemaal geen afspraken is het elke dag vakantie hoor.  :D
En ooit zullen we vast wel een afspraak kunnen maken voor een meeting.  ;) Alleen wanneer, pffffh. Hier beginnen de scholen en dus ook alle afspraken weer vanaf 14 augustus, vooral die eerst week is het erg druk met afspraken. En de week erna van 21 augustus is hier ook een gekkenhuis, naast alle afspraken is Ed dan ook nog eens de hele week op cursus. Dus misschien onze laatste week van de vakantie, oh nee, dan is Irene er niet. Nou, we zien wel tegen die tijd, oké!!  ;D ;D

Hoi Esther,

het was inderdaad heerlijk wandelen in de bergen, alhoewel ik blij ben dat het niet net als vandaag 35 º C was. Pfffh, dan was ik bezweken denk ik.  :P

Hoi Irene,

leuk dat je er weer eventjes was.  :D

Hoi Ankie,

ja gaaf hè, Unique die fluit.  :D Over een tijdje als hij dit goed blijft doen ga ik een nieuw fluitje erbij proberen.

Fijne vakantie!!!

Hoi Monique,

ALs je fotoverslaafd bent dan zit je hier goed, die worden er hier ruim voldoende geplaatst.  ;)

Jammer inderdaad, geen kleine Isaura maar ik heb geen haast hoor.  ;) Ooit ........  :D

En ik kan nu weer genieten van een nieuw ventje en ook heb ik natuurlijk mijn andere 9 lieverds.  :D

En 30 º C op je werk met Airco, pfffh, volgens mij is tie kapot dan.  ;D ;D

Hoi Wilma,

ik denk inderdaad dat je wel een week mag uittrekken na je vakantie om hier bij te lezen.  ;D ;D Je loopt op dit moment, 1 week weg, 3 pagina's achter en je gaat nog 4 weken ........  :-[

Fijne vakantie!!!

Hé Roxanne,

leuk jou ook eens  te zien in mijn dagboek.  :D

Helaas die uit mijn handtekening zijn niet meer te reserveren.  ;) Koppel is met pensioen.  :P

Dank je voor de complimenten over de kroelfoto's, het zijn ook zo'n kroelers dus is niet moeilijk.  :D

En niet lachen om mijn hippe pyjamabroek hoor.  :-[ Ik weet het, hij ziet er niet uit maar ...... hij zit met deze extreme hitte wel heel erg lekker.  ;D ;D

Hoi Suus,

ook ik ken dat hoor, allemaal krassen op mijn hele lijf van die nageltjes van naar beneden glijdende valkjes.  :D
Daarom heb ik nu een heel erg makkelijk blousje, van T-shirtstof, dus niet zo heet, met voor knoopjes dus ik kan het lekker ophangen, met korte mouwen dus niet zo heet maar wel net mijn schouders bedenkt. Ik heb namelijk de hele zomer alleen maar hemdjes aan.  :-[

Hoi Esther (crosser),

jeetje wat een genot 25 º C beneden in huis. Ik weet niet eens meer hoe dat voelt. Hier is het al weken niet beneden de 28 geweest, en zo'n dagen als nu is het 30 º C of meer en boven hebben we geen thermometer maar ik schat het 35-36, niet fijn dus!!  >:(

Hoi Riny,

dank je wel voor je felicitatie, inderdaad alweer 2 jaar, wat gaat de tijd snel. Gelukkig doet ie het verder ook allemaal erg goed en het belangrijkste, hij is ook goed gezond.  :D

Hoi Lin,

jij ook bedankt voor de felicitatie.  :D
En zeker schrikken als de vleugeltjes wijd gehouden worden en als ze gaan hijgen, dat doen ze hier gelukkig niet, ze hebben helemaal geen last van de warmte.

Hoi Manja,

ook bedankt!!  :D

Leuk dat je het leuk vind om te lezen, vandaag weer een update en foto's!!  :D

Esther, Rianne, Marga,, Gonnie, Marilyn, Monique, Suus, Ineke, Ankie, Es en Diana, jullie ook allemaal bedankt voor de felicitaties voor onze Jasper.  :D

Dikke  :-* van hem.

Hoi Renzo,

wat een geweldige foto van jou in je zwembad.  :D Ik ga hier ook elke dag lekker in het badje met mijn grote zus, broer en moeder.  :P

De leuke foto's van Sanne en Thomas zijn gemaakt en bewerkt door mijn nichtje Desley (15 jaar) daar waren wij toen mijn papa en mama naar de bergen in Altenahr waren. Helaas lag ik te slapen toen zij de meeste foto's maakte, dus sta ik alleen in de foto van de handtekening.  :D

Ik zal vragen of ze ook foto's maakt van mij in het zwembadje, maar ze wil zelf niet zo graag op de foto (flauw hè??) en ik doe ook heel erg spetteren en mama zegt dat dan de camera kapot gaat.  ;D ;D

Tot gauw!!

Groetjes van je vriendje Jasper!!  :-*

Hoi Mandy,

bedankt voor de felicitatie.

En ik ben nog geen creabea hoor met foto's, helaas.  :-\

Alle eer komt mijn nichtje toe, de jeugd is daar veel handiger in als wij.  ;)

Citaat van: Ineke op 23 juli 2006, 22:00:32
Caroline, ik snap deze foto niet ???Het lijkt alsof er n gat in de muur zit waar veren uitkomen. En ik ben nogal nieuwsgierig ;D

Hoi Ineke,

ik snap niet wat bedoeld.  :-[

Dit is Unique die vliegend een landing maakt op de Winnie de Pooh klok.  ::) Maar gaten in de muur en zo, ik zie ze niet.  8)

Hoi Rianne,

inderdaad was het niet fijn de ramen en deuren gesloten te houden i.v.m. de grote brand, met deze hitte. Maar we hebben het overleefd.  :D

Hoi Mandy,

dank je wel voor de link, ik had het inderdaad nog niet gezien.

Leuk dat je aan mij moest denken.  ;)

En Suus, het was niet de MARS-fabriek hoor. Dan heb je geen giftige gassen die vrij komen maar hele lekkere chocolade geur.  :P :P
Nee hoor, grapje.  ;D ;D Gelukkig niet de MARS, die is trouwens net voor de opening, in, ik dacht, 1963, helemaal tot de grond gelijk gebrand, en vorig jaar is nog een gedeelte verwoest door brand.  :-\

Hoi Nel,

wat een lieverd hè, hij was er echt nog helemaal niet bij op de foto's en film, jammer maar helaas. Ik moest hem wakker maken voor de foto's met de taart, het hele huis zat al vol en wilde natuurlijk allemaal een lekker stuk taart.

Ik had vorige week trouwens nog een heel leuk filmpje van Jasper, dat hij staat te dansen, helaas hou ik de camera voor de zoveelste keer op zijn zij.  :-[ :-[ :-X

Misschien plaats ik het filmpje toch nog wel vanavond.

Hoi Gonnie,

nee, helaas kregen we dat niet te horen.
Daarvoor moesten we de hele ochtend voor de buis zitten om te horen te krijgen dat alle gevaar was geweken. Er waren overigens wel giftige stoffen vrij gekomen en die wolk hing ook boven onze wijk maar ze konden geen kwaad voor de bevolking.  :)

Hoi Wendy,

jij natuurlijk ook bedankt voor je felicitatie.  :D

Uiteraard ben je van harte welkom om naar jullie meiden te komen kijken. Het is wel een hele rare hectisch week dan, Ed is dan namelijk de hele week op cursus maar we vinden vast wel ergens een gaatje, we mailen wel.  :D

Het gaat heel erg goed met de dames hoor, een dikke knuffel van ze.  :-*

Dank je Marga!!

Hoi Karin,

wat een lekker ding hè, Amor?? Ik ben er dan ook erg blij mee.  :D

Hoi Marlies,

dank je, laten we hopen op hele mooie jonkies.  :D Maar eerst moet ie nog eventjes heel erg groot worden en lief en lekker tam.  ;)

Wat een knapperd hè, Roos, een knapperd voor een knapperd.  :D

Hoi Suus,

ja, het blijft bij elk valkje weer speciaal om ervan "in verwachting" te zijn.  ;D ;D

Dank je jij ook Marilyn,

ik ben er dan ook erg blij mee.  :D

Hoi Buuv (Gonnie),

lekker ding weer hè??  :D

Ja wij kunnen er wat van hè.

Zo pfffh, de kindjes zijn inmiddels alledrie wakker, die hebben uitgeslapen tot kwart voor 11, en hebben hun boterhammetje op, we waren gisterenavond om 8 uur nog gaan fietsen i.v.m. de hitte in huis en ze lagen er dus ook veel later in dan normaal, lang leven de vakantietijd.  :D
Ik ben weer helemaal bij "geschreven", foto's uitzoeken, verkleinen, uploaden en hier plaatsen doe ik vanavond, echt waar, beloofd!!!  :D

Ik ga nu het badje vol maken,  :-\ Ed is werken. Wij hebben geen tuinslang, dus moet het helemaal met gieters, geen fijn werk dus met deze warmte.  >:( :-X

Tot vanavond!!![/size][/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Hoi Caroline,

Zijn je vingers nu niet moe van dat vele typen?
Ik heb altijd zo'n bewondering voor je dagboekej. Al die mooie kleuren en lettertype. En de vele foto's. ;)
Leuk filmpkje van Jasper! Wat een lieverdje is het toch eh!
En wat is Amor een knappe zeg!  :o Wordt een prachtkoppel. Als je daarmee kweken gaat. Woaw! Knappe jonkies zul je krijgen!

Monky

Hi Caroline,

Wat heerlijk dat je er weer een moppie bij krijgt. En een beauty ook nog!!!
Heel gaaf. Gefeliciteerd in elk geval  :D

Wanneer ga je eigenlijk de eerste blokken ophangen? Volgend jaar? Ik ben wel nieuwsgierig  ;D

Groetjes,
Monique

es

hahahahahahah  ;D die Caroline, kramp in de vingers volgens mij.
Je bent weer hellemaal bij zo te lezen. :D
WAUW  :o :o :o :o  wat een ukkepuk lief schattig ontzettend mooie nieuwe aanwinst zeg, super dat koppie van hem.
En de naam  :-* "Amor" (is trouwens een lekker luchtje  ;D ;D) past hellemaal bij hem.
Wanneer komt hij?  of heb ik iets over het hoofd gelezen :-[

groetjes van Esther

bobbie

Hoi Caroline,

Wat een prachtig nieuw valkje krijg je. Amor, wat een mooie naam.

Ik hoop dat de AMOR op zal bloeien tussen Diegah en Amor.

Veel plezier met hem.

Groetjes, Nel :)

ManjaV

Hey Caroline!

Alvast gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst Amor! Prachtige naam!! Ik hoop echt dat het gaat klikken tussen Amor en Diegah, dat zou geweldig zijn :D :D
Schatje ook om te zien op de foto's!!!
Grappig wat je schrijft over Eros, dat hij met 1 pootje half probeerde op te stappen en dat hij er niks van begreep eigenlijk ;D Ik heb er hier ook zo eentje zitten, Sunny doet ook maar wat ;)
Nou zeker nog even een paar weekjes wachten totdat je Amor kan ophalen!! Zeker kijk je er naar uit! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Zoals beloofd!!

Film.

Klik op onderstaande foto,
om de film te zien.

Unique's eerste dag in de grote kooi.
Helaas niet zo'n beste kwaliteit.  :-\

Foto's.

Sinds een paar dagen mag Unique tegelijk met de andere los.

Het gaat allemaal nog een beetje houterig op de grote kooi.

Oeps, wat wiebel ik.

WOohoow, hier boven op gaat het helemaal moeilijk.

Twee ventjes, links Eros en Unique op de klok.  ;D

Ook mag hij tegenwoordig overdag in de grote kooi bij de andere witmaskertjes, dit vind hij prachtig!!

Hij ging gelijk spelen.  :D

Even mooi zijn voor de foto.  ;)

Spelen met een draadje.

Zo lief, als hij speelt of eet dan houdt hij het vast met zijn pootje, als een papegaai.

Mooie lieve Noa.

Haar mooie zus Fleur.

Nog een mooie zus, Chica.

Chica.

Chica knabbelend op een stukje wcrol.

Chica & Fleur, de onafscheidelijke zusjes.  :-*

En een andere dag, weer Chica & Fleur.

En vandaag weer, ..... Chica en Fleur.  ;)

Je ziet haar koppetje helemaal op en neer kroelen.

Diégah op de box van Jasper.

Nee Diégah, wel groen maar niet eetbaar.  :P

Pablo en Coco op de grasjes kooi.
Onder de theedoek zit een plant.  ;)

Pablo.

De grootste boef!!  ;)
Net uit het zwembadje, zonder gel en krullen en niet te vergeten met tattoe. ( :-[ hoe schrijf je dat eigenlijk??)

Dit waren ze dan weer, niet allemaal een super kwaliteit, sommige zijn gemaakt met mijn GSM omdat mijn camera boven lag.  :D

Groetjes!!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Geweldige foto's Caroline! Lief om te zien hoe Chica en Fleur elkaar kroelen  :-* :-* :-* :-*
Mooie foto van je zoon ook!!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

hippysuus

Unique is echt een mooi valkje :-* Lief al die foto's.

Wat grappig dat Diegah in de staart 1 visgraat veertje heeft zitten en alle anderen geel zijn ;D