## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Roosje

Moet helaas nog even wachten op de andere filmpjes maar heb alsvast genoten van de eerste en de foto's :D

valkchico

Hallo Caroline,

zo even een paar blz update doorgenomen en ben weer bij ;D.
Wat een gedoe van die doktersassistente zeg jaja kan gebeuren zeker :(.
En je hebt genoten van je weekendje weg begrijp ik.
De roodborstjes ook al weer groot en de wijde wereld in wat gaat dat allemaal snel.
Ik vind coco bij jou zo'n plaatje van een valkje (de rest ook hoor!!!) ze heeft iets wat weet ik niet echt.

Lief al die filmpjes heb ze allemaal bekeken (zonder geluid ze slapen al hier ;)) Wat ruikt dat lekker he als ze de kruidenplantjes mollen? Basilicum ruikt ook zo lekker :).
En we gaan weer pareltjes kijken begrijp ik? haha nee ik zie ook nog geen pareltjes verschijnen dus......

Hoest met de heupje van mams zelf? doe je rustig aan? Ik ga niet naar de meeting dus dan zie ik je niet maar de zomervak is in aantocht en dan heb ik zeeeeeeeen van tijd ;).

gr Esther

Mariska

Hoi Caroline,

Hele leuke filmpjes en hele mooie foto's :-*

Ik vind de foto van Ed en Coco heel lief en het bedelen van Diègah erg grappig ;D

Ik heb weer genoten!

Twila doet trouwens ook zo gek :D
Zeker familie ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

marilyn

hoikes caroline

ik heb weer heel erg enoten van je filmpjes echt leuk hoor en vooral dat filmpje waar diégah gek op doet prachtig gewoon  :D je foto's zij ook zo mooi  ;) ik geniet elke keer weer als ik naar jou dagboekje kom  ;)

groetjes marilyn

hippysuus

Hoi Carolien,

Wat een leuke en lieve foto's, die van Diegah waar ze letterlijk haar kont tegen de krib aan gooit vind ik super lief.

De filmpjes kon ik altijd wel zien maar helaas niet meer omdat mijn pc problemen geeft. Dit weekend moet het kreng van mij plat en ga ik hem opnieuw installeren (giga veel werk bah). Dus dan zie ik ze daarna nog wel.

Rottig van die kinkhoest, ik heb die nieuwe mutatievorm enkele jaren geleden ook gehad en ben er weken ziek van thuis kunnen blijven. Ik heb slechte longen en gebruik dus ook van die puffers, ik weet nog goed dat ik het zo raar vond dat je echt zo'n enorme hoestbui krijgt en daarna begint te kokhalzen (ik tenminste). Zielig als zo'n ukkepuk dat heeft!

Sterkte :-*
Suus

caro

Hoi Caroline,

Wat een leuke foto´s en filmpjes. Stitch, het parkietje van Mitchell zat te roepen. Die hoorde jouw parkietjes. Dat was grappig.

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

carco

:-* Maarree.. ik zie geen parels ???
Leuke filmpjes weer!!Volgens mij vond Rocky het net echt leuk dat Diégah zat  te bietsen :P

Rottig van de kinkhoest zeg, maar nu weet je tenminste wel waarom iedereeen zich zo rot blijft voelen.
Beterschap allemaal!!
GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Lekkerrrr weer!!

Even een berichtje met wat nieuws, reacties en foto's.
Gisterenmiddag kwam Thomas thuis na een ochtendje bij mijn schoonzusje en zwager te hebben vertoeft. Na een uurtje wordt hij huilerig en hangerig en terwijl hij bij me komt zitten ontdek ik zijn flinke temperatuur. 39 graden en dat om 14.00 uur. Na een paracetamol bleef de koorts maar hij knapte wel ietsje op. Echter om 18 uur had hij 40 graden, op gemeten in het oor dus dan maar je er nog een paar tiende bij tellen. Toch maar even de huisartsenpost gebeld. Als we het niet vertrouwde mochten we langs komen maar ze dachten een virusje waar zijn lichaam tegen vecht. We konden ook niks verder aan hem merken, geen snotneus, nergens pijn, niks.  :-\ We hebben het dus maar aangekeken en op advies nog maar een paracetamolletje gegeven. Vannacht om een uur om 12  daalde de temp naar 38,2 en vanmorgen was hij nog maar 37,5. Hij is wel heel erg moe en ligt nu alweer te slapen. Maar verder kan ik nog steeds niks ontdekken aan hem. Uiteraard houd ik hem goed in de gaten.  ;)

Mijn wc-sessies met Diégah werpen hun vruchten af. Gisteren zaten de witmaskertjes in de douche-kooi op de aanrecht, uiteraard om gedoucht te worden en Diégah was los samen met Rocky, Coco en Noa. Na een paar rondjes, bood ik haar op de grote kooi mijn vinger aan en ze stapte op. Ik liep met haar naar de andere kant van de kamer en ging op de bank zitten en kon haar lekker kroelen en kusjes geven. En nog wel met de andere 3 rondvliegend boven ons. Knap hè??

Ze heeft gisteren ook voor de eerste keer heerlijk gedoucht en vond het super. Helemaal vleugeltjes open en kontje omhoog.  :D

En dan het laatste nieuws  ;D , ze heeft al twee nachten bij Rocky en Coco geslapen en dit was goed gegaan, ik heb gisterenmorgen dan ook de kooi afgebroken. Ze woog vanmorgen om kwart over 7 met lege maag 116 gram dus ik denk dat ze 's avonds al richting de 120 gram gaat.  :o Echt een dikzakje  dus, straks gaat ze Fleur nog voorbij, die weegt 120 gram op het moment.  :-\ Ik denk dat het gewoon een groot valkje wordt want echt dik voelt ze niet aan, Fleur voel je echt het vet maar bij Diégah niet als je haar met volle hand pakt.

Hoi Monique,

Dank je!!  :D Ik vind Pablo ook een beauty maar moet heel eerlijk bekennen dat ik al mijn valkjes wel iets vind hebben.  ;) Ze hebben allemaal wel iets wat ze voor mij heel speciaal maken.  :D

Dank je wel voor de knuffies, jij ook een knuffie omdat je je zorgen maakt om je moeder en omdat je de kleine catharina hebt verloren.

Weet je al of je mee gaat zondag??

Hoi Caro(line),

Dank je wel voor de beterschapwensen, inderdaad erg lastig de Kinkhoest. En ook dat je het overal moet melden, familie, vrienden, school, peuterspeelzaal, Early Bird van Jasper enz. enz. Het schijnt namelijk heel erg besmettelijk te zijn en vaak niet echt herkend te worden als Kinkhoest omdat het niet vaak voor komt. Hierdoor gebeurt het dus dat ook de risicogroep ook besmet wordt met alle gevolgen van dien. Vandaar ook dat je gelijk de GGD op je dak krijgt.  ;) Maar binnen ons gezinnetje zijn we er gelukkig vanaf.  :D

Hoi Marilyn,

Dank je wel, jij ook voor de beterschapwensen.  :D
En ik hoop ook op geen pareltjes bij de witmasker.
En het gaat er naar uitzien dat hij ze niet krijgt. Mooi want de ouders zijn een koppel waarbij te zien is wat het geslacht is.
Kijk maar:

Moeder:bont witmasker cinnamon
Vader:bont witmasker gepareld split voor {X2: cinnamon}

man afkomst:
50% bont witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
50% bont witmasker cinnamon split voor {X1:  gepareld}

pop afkomst:
50% bont witmasker gepareld
50% bont witmasker cinnamon gepareld

De meisjes krijgen parels.  :D Ik wil een jongetje, dus zonder parels.  ;)

Hai die Roos,

Leuke foto's weer hè van je knapperd??

Hoi Esther,

Ja hè, Coco heeft iets vertederends. Het kan ook wel eens een kattenkopje zijn maar over het algemeen is het een heel zacht meisje wat altijd met je "praat" op haar manier. Als je de kamer in komt zegt ze je gedag, als je voor de kooi staat maakt ze weer een ander geluidje en het leuke is, Diégah doet dat ook, als die voor me zit op mijn vinger en ik praat tegen haar vertelt ze hele verhalen terug.  :-* :-* En samen gaat het ook super gelukkig. Nog een paar weekjes en dan ga ik mijn nieuwe kooi ophalen. Dan kunnen de dames ook in een grote kooi en kan Noaatje er ook de hele dag bij. En als Yellow een meisje blijkt te zijn, mag die er ook in.  ;)

En mijn filmpjes kun je sowieso altijd beter zonder geluid kijken i.v.m. geluidsoverlast van valkjes en grasje die fluiten, Thomas en Sanne die ruzie maken, Sjors die af en toe een keer blaft en Jasper die met alles in zijn box op de houten vloer trommelt.  :-[ ;D

Verder gaat het met de heupjes iets beter, zolang het weer maar mooi blijft.  ;)

Wanneer begint bij jullie de vakantie??

Hoi Maris,

Lief hè, de foto van Ed. Ik had ook niet verwacht ooit nog eens zo'n foto te kunnen maken.  :D Ze zijn de beste maatje. Als ze bij mij zit en Ed komt de kamer binnen is ze pleitte bij me en vliegt gelijk naar Ed.  ::) ;)

En het gek doen moet dan wel een familietrekje zijn als Twila het ook doet.  ;D

Hoi Suus,

Jammer dat je de filmpjes niet kon zien, we waren zo leuk, al zeg ik het zelf.  :-[

En de parakinkhoest is zeker geen pretje, ik heb echt dagen erbij gehad dat ik even dacht dat ik stikte maar ook dat ik bij de kinderen stond wachtend tot ze er weer onder waren en weer konden adem halen of bij Thomas 's nachts ging kijken of hij na een hoestbui als hij weer stil was ging kijken of hij nog ademde zo heftig was het soms. Echt dood eng.  :'(
En inderdaad tot kokhalzend toe, maar dat is typerend voor kinkhoest, het is het slijm wat in de keel blijft hangen en maar op en neer gaat en maar niet los schiet.

Gelukkig hebben we het hier allemaal bijna achter de rug. Alleen bij grote inspanning krijgen we omstebeurt nog wel eens een hoestbui maar lang niet zo heftig meer. Volgens de huisarts kan dit nog wel tot 2 maanden door gaan.  :o

Hoi Riny,

Dank je wel voor de mooie foto's van Yellow. Het wordt een erg mooi valkje hoor. En zoals ik in de mail al schreef, ook als je haar  niet tam kunt maken als het een meisje blijkt te zijn is ze hier van harte welkom hoor. Dan doe ik wel een beetje meer mijn best. En krijgt ze ook wc-therapie.  ;) :P

Maar laten we eerst het geslacht maar afwachten.  ;) Misschien ben jij wel de gelukkige.  :)

Ik krijg net je mail van vandaag nog binnen.

Ik zal er goed over nadenken en laat je het dan weten. Oké??

Hoi Caroline (carco),

Klopt, Rocky vond het bedelen helemaal niet zo leuk. Rocky is heel erg gek op valkjes zolang ze maar op 10 cm afstand blijven. Dichterbij mag er niemand komen, alleen ik.  :D

En wat je zegt klopt wel hoor, Kinkhoest is zeer zeker niet prettig maar als iedereen hier maar blijft hoesten en snotteren ga je toch twijfelen aan de allergieën met betrekking tot de vogels. Ik was af en toe wel eventjes bang hoor. Maar heb nu bevestigd gekregen door de huisarts dat daar bij geen van ons echte aanwijzingen voor zijn en dat het hoesten "gelukkig" van de Kinkhoest kwam.  :)

En je ziet geen pareltjes had ik begrepen. Maar waar niet??

Bij Yellow??

Daar zijn ze toch echt wel hoor, moet ook wel beide ouders zijn gepareld.  :D

Moeder:lutino gepareld geelwang
Vader:cinnamon gepareld geelwang split voor {X1:  lutino}

man afkomst:
50% lutino gepareld geelwang split voor {X1:  cinnamon}
50% gepareld geelwang split voor {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

pop afkomst:
50% cinnamon lutino gepareld geelwang
50% cinnamon gepareld geelwang

Ze kunnen dus alleen maar gepareld worden.  ;) En als je goed kijkt zie je op deze foto wel de pareltjes op het borstje.

Of zie je ze  niet bij het bonte witmaskertje van Bianca??

Dit laatste is mooi.  :D Want dan betekend het dat het een MAN is.  ;)

Met Pablo is het nog steeds hetzelfde.

Hij doet alles maar zit ook regelmatig bol.

Rocky poetsen.

Deze vind ik zelf zo mooi.

Onder der oksels.

Coco poetsen.

Apart hè, de onderste slagpennen aan beide kanten zijn grijs maar niet zichtbaar vanaf de bovenkant.

Samen poetsen, Rocky & Coco.

Noaatje op beukensnippertje knabbelen.

Weer mooi wit.  8)

Noa en Eros.  8)

Eros poetsen.

Fleur & Chica samen poesten.

Vandaag geen foto's van Diégah.  :-[ Volgende keer weer.  ;)[/size][/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Nieuwe Binky.

Ik kreeg vandaag een hele lieve IM van Wendy.

Ik vind het zo'n mooie gedachten dat ik het graag hier wil plaatsen.

Hoi Caroline

Olaf en ik missen onze meiden ontzettend zoals je wel weet. Het is zo stil in huis. Daarom hebben we besloten een katje in huis te halen. Hij is nu twee dagen bij ons en het gaat hartstikke goed. Het is een katertje en hij heet...Binky! Omdat een een hele leuk naam is, maar vooral uit een soort 'eerbetoon' naar jou toe. We zijn zo blij dat onze meiden een mooi leven tegemoet gaan dat we hem hebben vernoemd naar jouw  Binky.

Ik hoop dat je dat niet raar vind  :) ik vond het wel een mooie gedachte.

Liefs Wendy

Lief hè, ik ben ook trots.  :D

Uiteraard heb ik ook nog een leuke foto van de kleine.

De  nieuwe Binky.

Wat een scheetje hè??

Nogmaals bedankt Wendy en Olaf.  :-*[/size][/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

caro

Hoi Caroline,

Wat  leuk dat jouw Binky wordt vernoemd. Wat een leuk eerbetoon zeg. Je zal wel verschrikkelijk trots zijn. Leuk dat er aan jouw Binky gedacht is. Wat een lieve mensen, om jou zo te bedanken.

Trouwens het waren weer schitterende foto's.

Groetjes

Caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Wilma1

Hoi Caroline,

Weer een mooi stel foto's geplaats van je lieverds......zo'n soort speelplaats heb i voor Coco, die is er helemaal gek van....hij kan bovenop het stokje precies uit het raam kijken en tikt soms met een speeltje ertegenaan....grappig als er iemand langs loopt.... ;D

En wat lees ik nu...zit je met kinkhoest  :o in huis, joh dat is naar en alles gaat zo zeer doen in je lijf!!! Jasper koorts en dat met dit warme weer....geen pretje allemaal!

Ik wens jullie beterschap!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

hippysuus

Ah, wat een vreselijk lief poesje zo. Leuk dat ze dat gedaan hebben, dat trotse gevoel kan ik me nu wel voorstellen :D

HOe is het met de toilettraining? Krijg je al kusjes van Diegah?

En hoe gaat het met de kindjes, heb al een paar dagen geen elfjes foto's meer gezien ;) ;D

Riny

Hoy Caroline
Phoe phoe als je jou dagboekje toch 2 weekjes niet goed bij houdt , ben je de draad helemaal kwijt.
Maar wat een gedoe met die kinkhoest.
Gelukkig heb je dat weer bijna achter je.
Fijn dat het met je vogeltjes allemaal goed gaat.
Yellow is een echte dikzak aan het worden, maar die wordt dan ook op zijn wenken bediend door zijn ouders.
En hij hoeft met niemand iets te delen.
Ik kijk iedere dag al of er veertjes op zijn borst zitten , want dan is hij ze zo weer kwijt ;D
Ik begin nu wel erg nieuwsgierig te worden.
Groetjes Riny :D

Rianne

Weer even gauw 'plaatjes gekeken' en gelukkig zag ik Harry er weer tussen staan! :D Je bent niet meer boos op hem omdat hij je plantjes steeds vernielde? ;)
Ook zag ik de lutino geelwang voorbijkomen, wat een plaatje! :D
En een kitten bij Wendy, wat een boefie! Erg lief dat ze 'm Binky heeft genoemd, heel symbolisch!