## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

caro

Hoi Caroline,

Wat een leuke foto's weer. Fijn om te lezen dat het goed gaat met Diegah. Yellow groeit ook goed. Ik heb eindelijk een foto van ons nichtje. Gisteren gemaakt.

Wesley ,Sharon en Mitchell.

Ook een fijne zondag toegewenst.

Groetjes

Caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Roosje

Wat een leuk stukje over Diegah, en wat een geweldige foto's! Ze is echt prachtig he. En met jouw opvoeding wordt het vast een heerlijk knuffelvalkje :D

Mariska

Hè Carolientje,

Arme Jasper, dat zal vast zeer doen in zijn mondje :(
En dan toch zo lief en vrolijk lachen altijd voor de camera.
Ik heb zelf ook ventolin gehad en gelukkig helpt dat wel goed.

Ben blij dat met Thomas alles beter gaat.
Ben benieuwd of het kinkhoest is (geweest)

Je verhaal en foto's van Diègah zijn hartstikke leuk :D
Zo te zien en lezen gaat het met haar.
Ik vond de kroelfoto's bij jou ook ontzetend lief :-*

En Pablo is natuurlijk weer in LUV ;D
Boefje!

Nog een hele fijne dag vandaag :D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

hippysuus

Ozzie

Hallo Caroline,

Diégah is echt een snoesje om te zien hoor  :-*
Tsja en Rocky: het blijft toch een beetje een kattekopje he? haha, nou ja, ze bedoeld het vast goed.

Ik hoop dat je ook van dit lieverdje heel veel plezier zult hebben, geniet er maar lekker van.

Liefs Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Riny

Hallo Caroline
En ik mag vandaag net als de grote valkjes ook in het bloemenmandje.
Riny zei''De zon schijnt zo lekker''
Maar ik vond het maar vreemd aan mijn voetjes ,ik ga snel weer slapen.
Groetjes Riny :D

Caroline

Ach liefffie!!!  :-* :-* :-*

Hier sta je ook al.  :D

Ik was net helemaal jaloers naar al die knapperds in het bloemenmandje aan het kijken, komt jij ook ineens voorbij.  :D :D

Wat gaat het toch hard. Wel spannend hoor, ben je een hij of een zij??

Een dikke zoen!!  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

Citaat van: Caroline op 28 mei 2006, 00:17:29

Hoi Nel,

bedankt voor de leuke foto's van Renzo, wat wordt hij al groot hè?? EN was hij weer gevallen op zijn gezichtje??
Je ziet hem nu groeien, nu we niet meer elke week foto's van hem zien. En lekker sinaasappeltjes eten, gezond hoor. Zijn nieuwe brilletjes staat hem erg wijs, alleen jammer dat zijn oogjes achteruit gegaan zijn. Ook balen van zijn oortjes, is hier nog wat aan te doen?? Buisjes of iets dergelijks?? Of komt het ergens anders door??

Hopelijk verbeterd het snel. Gaat alles met zijn hemofilie nog steeds goed??

Jeetje, wat een vragen, maar ik mis je ook erg hier hoor.  :'(

Hoi Caroline,

Eerst al je vragen eens beantwoorden.

Renzo was volgens mij niet weer gevallen hoor. Hij had wel een korstje onder zijn neus en dat was volgens mij doordat ie zo verkouden was geweest.

Wat betreft zijn gehoor: hij heeft buisjes. Die kreeg hij omdat ie steeds vocht achter zijn trommelvliezen had en daardoor slechter hoorde. Maar nu met die buisjes hoort ie nog steeds slecht, dus wrsch is hij dus gewoon behoorlijk doof. Gelukkig zijn we druk in de weer met gebarentaal, dit pikt hij heel snel op. Toch produceert hij de laatste tijd meer klanken.

En wat wordt hij groot inderdaad :D. Tegenwoordig als we koffie drinken en we hebben ons kopje in ons hand zijn we binnen no time ons schoteltje kwijt. Sinds hij bij de aanrecht kan brengt hij van alles naar de keuken om het op de aanrecht te zetten. ;D Hij groeit behoorlijk snel ineens.

Met de hemofilie gaat het goed. Jolanda prikt hem nu helemaal zelf. Thuiszorg hoeft niet meer te komen om hem te prikken en dat gaat heel goed. Wel komt er altijd een tante hem even vasthouden. Die woont bij haar in de buurt en hij wil nog wel eens ineens wapperen met zijn armen en dat kan niet natuurlijk. Maar hij blijft lief liggen als hij factor 8 toegediend krijgt. Ik ben apetrots op Jolanda.
Morgen krijgt ze haar echo voor geslachtsbepaling van het nieuwe baby'tje, dit ivm de hemofilie.

Nu even op jouw berichten reageren. Wat een schitterend jonkie he, de geelwang. Zo parmantig het koppie omhoog.
(Riny, toch geen satéprikker achter zijn koppie he :P ;)).

En Diégah, wat een schoonheid, moet je nagaan als ze al haar veren weer heeft. En wat een heerlijke foto's heb je geplaatst van haar. Ook heel lief zoals ze bij jou zit.

Trouwens, ik weet niet waarom caro een foto van die kinderen heeft geplaatst, maar dat meisje heeft wel iets van Sanne, ze lijken op elkaar vind ik.

Ik ga weer een deurtje verder.

Groetjes, Nel :)

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Wat een lieve foto's van diegah, ze lijkt best wel veel op kroelkip chica.
Ooit hoop ik nog zo'n lief valkje terug te krijgen als kroelkip.
Lekker he dat je met zo'n kleintje kan kroelen en dat ze helemaal tegen je aan kruipen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

caro

Hoi Nel,

Die kinderen dat zijn mijn kinderen met hun nichtje. Caroline wilde graag mijn nichtje zien. Ik had verteld dat mijn nichtje op Sanne lijkt. Dus had ik beloofd een foto te maken.

Vandaar deze foto.

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Esther*

Dat vond ik ook al!
Ik dacht eerst dat het Sanne was maar toen las het onderschrift.
Leuk hoor.
Wat vind Sanne er van?
gr Esther

Rianne

Hey Caroline,

ik was hier al een tijdje niet meer geweest. Vandaag weer even gelezen en ik wou ff zeggen dat je leuke foto's hebt gemaakt van Diégah en de andere valkjes. :D

valkchico

Hallo Caroline,

Ik heb vandaag een hoop in te halen met al dat gelees ;).
Wat fijn dat het thuis zo goed gaat met de valkjes, een snauw naar elkaar hoort er toch een beetje bij denk ik.

Heb je al een idee wanneer de volgende komt want zoals je weet wij komen toch echt jouw kant op om de boel onveilig te maken ;D. Ik word hoe langer hoe benieuwder naar je schatjes en zo veel  ;D.

Gaat de het al beter met de vleigcapriolen? Die snavel ja dat hebben sommige kleintjes hier ook maar ik denk niet dat je daar wat aan kunt doen. Het landingsgestelletje werkt nog niet naar behoren. :P

gr Esther

Caroline

Kennismaking met de witmaskers.  :-\

Even snel een klein verhaaltje, de foto's van zondag en de antwoorden plaatsen.

Met Diégah gaat het erg goed. Ze eet op dit moment eigenlijk alleen nog maar valkparkieten- en graspakietenzaadjes, een beetje brood en een beetje groente.  :D De trosgierst krijgt ze alleen 's avonds, 1/4 trosgierst, als beloning. Ze blijft op gewicht en weegt elke avond 107-108 gram, netjes dus.

Na die ene avond kroelen wilde ze niet meer bij me zitten, dus ben ik nu met haar aan het trainen en ga ik een keer of 4-5 met haar naar de wc  ;) :P. In de huiskamer zijn veel te veel prikkels en wil ze alleen maar vliegen naar de grote kooi, zelfs als ik ervoor ga zitten en als het bijna donker is.

Gisteren ging het redelijk op het toilet, ze bleef lekker bij me zitten en ik mocht af en toe even aaien. Op een gegeven moment hield ik haar op mijn vinger voor mijn gezicht en begon hele verhalen tegen haar te vertellen, dit was zo lief, ze zat te luisteren en hield net als een puppie haar koppetje helemaal scheef.  :-* :-* * smile smile smile*

Ben nog steeds super verliefd!!  :D

Haar veertjes zijn al weer een heel stuk dichter begroeid als op de foto's, 2 dagen scheelt heel veel. Haar kropje zie je al bijna niet meer en haar ruggetje is  nu helemaal dicht, alleen natuurlijk nog wel allemaal rommelig. Maar wacht maar eens af, de eerste goeie rui. dan is het de mooiste Primrose van Veghel.  ;)

Genoeg gekletst, tijd voor een fotoverslag!!

Een beetje onwennig in de grote kooi.  ???

Uiteraard kwam Pablo als eerste kijken.  :P

Wat Fleur niet pikt.  >:(

In plaats dat ze een keer boos wordt op der vent, nee ze pakt altijd de dames die Pablo achterna zit.  :-\

Toen ze Diégah bleef achtervolgen heb ik Fleur even in de kooi van Diégah gezet.

Eindelijk even de grote kooi verkennen.

Op de ringen. Op deze foto zie je goed het blauwe plekje op haar snaveltje na de eerste foute vliegmanoeuvre.

Eindelijk even rust in de kooi, Chica (links) en Pablo zitten even te dutten.

Chica & Diégah samen poetsen.

Lieff!!

Ondertussen is Fleur het er duidelijk niet mee eens en tijgert de hele kooi door.

Ondanks zijn ontrouwe gedrag kan ook Pablo niet zonder zijn vrouwtje.  ::)

Ook Eros komt eventjes kijken bij het nieuwe meisje.

Enigszins dominant.  :-\

Wegwezen denkt Diégah.  ;D En gaat op de andere ring zitten.

Samen met twee boos kijkende mannen.

En toen viel ik bijna van mijn stoel af van ongeloof ......

.....  :o hij nam gewoon bijna een hap uit mijn kleine meisje.  >:( >:(

Mijn lieve zachte Eros, het watje, de lobbes, met niemand ooit ruzie ...... grrrrh, die bijt dus gewoon mijn kleine meisje!!  :'(

En vervolgens weer, en weer ......

............ en weer en toen vond ik het genoeg!!

Omdat je aan de blik van Eros kunt zien dat het hem echt menus is, heb ik Diégah maar in haar eigen kooitje terug gedaan, waar ze lekker ging eten.  :D

Zo goed als de kennismaking ging bij de dames, Rocky, Noa en Coco, zo slecht ging het dus bij de witmaskers.
Vreemd, dit heb ik nog nooit mee gemaakt, altijd is het zonder problemen gegaan. Gelukkig is Diégah een meisje en komt ze als ze straks hier gewend is en goed eet bij de dames in de kooi en heeft ze alleen maar iets met de witmaskers te maken als ze af en toe een keer met zijn alle los zijn. En dan heeft ze de ruimte om te vluchten voor bijtende snaveltjes.

Tot slot moest ik nog eventjes deze foto's van mijn dochter plaatsen. Zondag zijn we namelijk weer wezen wandelen in de Aa-broeken, hetzelfde natuurgebied als we van de week waren, dit keer gleed Sanne onderuit. Alleen gelukkig niet helemaal op haar rug en niet in een plas, maar uiteraard moest er wel een foto gemaakt worden, ze is helemaal niet jaloers hoor.  ;) En ze wilde de paardjes nog eventjes gaan aaien.

Hoi Manja,

uiteraard gaan mijn kindjes voor de valkjes maar na de kindjes zijn ze wel als eerste aan de beurt hoor, nog voor ik me ga douchen en aankleden.  ;)

Hoi Marga,

dank je en we hebben een hele leuke zondag gehad hoor.  ;)

Hoi Caro(line),

Sharon lijkt inderdaad erg op onze Sanne, je hebt niet overdreven hoor.  ;)

Leuke zonen heb je ook.  :D

Hoi Roos,

vandaag een paar minder leuke foto's!!  :-\ >:(

En of Diégah een super kroelvalkje wordt weet ik niet hoor, maar ze blijft al wel lekker bij me zitten op de wc.  ;D :P

Is ook al wat waard. Alleen zit het niet zo comfortabel met je kont op de harde bril en je rug tegen het waterreservoir.  ::)

Hoi Maris,

was ik al weer helemaal vergeten, jouw berichtje herinnert me eraan, Thomas heeft geen kinkhoest gehad, gelukkig.  :D

Hoi Suus,

Ik had je al bedankt maar hier nogmaals, bedankt voor de lieve foto's die je zaterdag hebt gemaakt van Yellow.  :-*

Hoi Wendy,

Rocky deed wel een beetje kattig tegen Diégah maar meer een beetje uit angst, dat doet ze tegen alle valkjes hier als die in de buurt komen. Een heel vreemd geluid maakt ze dan.  :-\ Een beetje als aahaahaahahahaaaaaa!! Of zoiets.  :P :-[
Maar ze bedoelt het zeker niet verkeerd hoor. Diégah zal gewoon net al de anderen ook hebben moeten leren dat ze Rocky gewoon met rust moet laten.  :D En Rocky zal eraan moeten wennen dat er af en toe een nieuw meisje in hun kooi op visite komt. Maar och, ze is nu ook dikke maatjes met Noa en gisteren heb ik haar eventjes heel voorzichtig en een beetje angstig nog wel, zien kroelen met Fleur.  :D

Hoi Riny,

jij ook nogmaals bedankt voor de mooie foto's van Yellow, ik plaats ze hier nogmaals, op deze pagina staan ze immers nog niet.  ;) Yellow 1 week oud.

Ik vind ze super zo met die bloemen.

Hoi Nel,

Gelukkig pakt Renzo de gebarentaal goed op, dit doet Jasper trouwens ook goed. Wel erg vervelend dat hij behoorlijk doof is.

Ik zie zijn trotse snoetje helemaal voor me als hij iets op de aanrecht heeft gezet.  :D

Jasper is nu vooral ondeugend. Hij kruipt nu het hele huis door, dus je hebt geen moment rust. Lang leve de box.  ;)

Wat knap van Jolanda dat ze de spuiten nu helemaal alleen bij Renzo zet. Kan me voorstellen dat je trots bent hoor.
En nog gefeliciteerd hè.  ;) Geweldig!!

Hoi Diana,

ik hoop voor jou dat je ooit weer een nieuwe kroelkip hebt.

Ben nu ook heel benieuwd naar je bonte cinnamon geparelde geelwangetje.  :D Hoop ik ook ooit nog eentje aan mijn collectie toe te voegen, een ventje voor Yellow of een andere geparelde lutino geelwang pop.

Hoi Esther (crosser),

Sharon lijkt inderdaad heel erg op Sanne. Ik weet nog niet wat Sanne er zelf van vindt, ze heeft de foto nog niet gezien.  :D

Hoi Rianne,

bedankt hoor, ik heb vandaag ook weer leuke foto's geplaatst van mijn valkjes en Diégah. Maar ook iets minder leuke.  :-\

Hoi Esther,

Pfffh, wanneer mijn volgende valkje komt?? Jeetje, Diégah is er net joh!!  ;)

Nee, eerlijk gezegd weet ik het ook niet.  ;D Als het goed is komen er nu nog 5. Maar dit kan ook nog wel eventjes duren hoor, misschien pas volgend jaar, eer dat ze er allemaal zijn.

- geparelde cinnamon lutino geelwang POP = Als Yellow een popje is, en anders wachten op een volgende bij Riny.  ;)

- bonte cinnamon (geparelde) geelwang (split lutino) MAN = is nog niet gereserveerd, ben nog op zoek naar kweker

- een Primrose cinnamon MAN = gereserveerd bij Mandy

- een (bonte) geparelde witmasker POP = ook nog niet bekend waar die vandaan gaat komen.

- een zwaar bonte of Primrose witmasker = gereserveerd bij Bianca, of eventueel bij Kirsten.

De eerste kan dus al snel weer komen, als Yellow een Popje is, over een week of 6-7. En er is een nestje met 3 witmaskertjes geboren bij Bianca, daar kan een bonte witmasker man bij zitten, die is een paar dagen ouder dan Yellow. Maar ook dat is dus nog afwachten. Kunnen ook nog cinnamons worden en die wil ik niet, ik heb al 3 cinnamon witmaskers.  :D

En jullie komen de boel maar onveilig maken hoor.  ;D ;D

En ik weet niet of het beter gaat met het vliegen van Diégah, ik laat haar momenteel niet vliegen, eerst leren bij me te blijven en dan mag ze leren vliegen.  ;)

Ik zal straks een paar wc-foto's maken en misschien weer eens een paar filmpjes. Ik doe mijn best!!  ;D [/size][/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hey Caroline,

ik zou me niet zo'n zorgen maken over het happen naar elkaar. Zelfs Tinco en Nayana doen dat nog naar elkaar en die zitten al heel lang samen. Het is gewoon even willen laten zien wie de baas is. En je weet het, meisjes plagen, :-* vragen... ;D