## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Caroline

2 oktober 2005, 22:55:02 #30 Last Edit: 3 oktober 2005, 01:42:32 by Caroline
Vervolg over de valkjes. want toen had ik Binky en ik was natuurlijk niet tevreden, Binky moest een maatje hebben. Dus ik de oude lijst weer tevoorschijn gehaald en één van de kwekers gemaild om een valkje te reserveren, geslacht maakte mij niet uit, omdat ik toch niet weet of ik wel wil kweken. Ik stond op de lijst bij Mandy('s beestenboel) voor een bonte witmasker en kreeg op een gegeven moment een mailtje dat er een wit donsje voor mij bij zat, een gewone zou een man zijn, een bonte CINNAMON witmasker zou een popje zijn, het werd de laatste,  Fleur noemde ik haar. Maar Fleur werd niet zo heel tam in het begin en zo werd een ander jong van andere ouders als optie gehouden, een cinnamon geparelde witmasker, geslacht onbekend. Maar zoals wel bekend op het forum maakt Mandy van elk valkenjong een kroelvalkje, zo ook van de mijne en Fleur werd een grote kroelerd.


Kijk maar eens wat lief, kroelen bij Mandy.

Maar omdat ik inmiddels ook het geparelde jong was gaan volgen en in mijn hart had gesloten, heb ik na thuis te hebben overlegd, Mandy gemaild dat ik ze allebei wilde, als dit kon.
Zodoende kwam daar Parel er ook nog bij. Waarschijnlijk een popje. Mandy had op een leeftijd van 2-3 weken bij de 2 cinnamon geparelde witmaskers 1 staartveer eruitgetrokken omdat zij zelf ook heel graag een popje wilde houden voor de TT. En bij allebei de cinnamons kwam er een witte staartveer voor terug. Allebei popjes dus. Ja......echt niet dus, ze fluiten allebei als een tierelier en Mandy heeft haar "popje" inmiddels al verkocht als man zijnde. En ik heb de naam veranderd, Parel werd Pablo. Hieronder even een paar foto's van Fleur & Pablo.


Fleur & Pablo bij Mandy, samen binnen handtam worden.


Pablo, inmiddels thuis, op de kooi.


Oh Fleur wat ben je mooi!


Pablo lekker kroelen met mij.


Val niet in slaap Pablo.


Fleur wilde niet kroelen, ook goed, wilde alleen op mijn camera gaan zitten, dan kan ik geen foto maken, Fleur.

Nou dit was zo'n beetje het begin verhaal van Fleur & Pablo, die bij Binky komen wonen.

Groetjes maar weer en tot straks misschien met nog meer foto's.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

2 oktober 2005, 23:21:01 #31 Last Edit: 2 oktober 2005, 23:42:30 by Caroline
Even snel wat mensen beantwoorden hoor, helemaal geweldig zoveel reakties, toppie bedankt, ik heb het er helemaal warm van hoor,  ::) ::) :D :-*

Iedereen ook bedankt voor de complimenten over mijn kindjes, valkjes en andere dieren.

Ik weet nog niet of ik ga kweken, dat zal ik nog even moeten bezien.

En Caroline, ik weet niet of dat samen kan, Engels en grasparkiet, ze mogen gewoon niet, er hangt een heel klein condoomautomaatje in de kooi, nee.... flauw. Ze mogen gewoon alleen maar kroelen en krijgen ze een ongelukje(nestje), dan ruil ik de eitjes voor neppers.

Christine zo al genoeg foto's of wil je er nog meer??

Ja Karin, de bovenste 2 hondjes zijn inderdaad Nova Scotia Duck Tolling Retrievers een Canadees ras om eenden mee te lokken, vangen en uit het water te halen, de moeder van beide, ze zijn halfzusjes, en de vader van Indy, zijn geimporteerd vanuit Nova Scotia. Dus ze zijn echt hoor. Best wel zeldzaam in Holland 400-500 stuks. En ik heb jou site en dagboeken al helemaal uitgeplozen hoor.

Hoi Irene, leuk dat je ook hier bent, dikke kus voor Lilo, enhhe die foto komt er niet, maar als je me live wild zien, Caroline heeft een foto van me, als ze hem nog heeft.

En verder natuurlijk ook, Natas, Rianne, Petra, Agnes, Wendy,  Marianne, Roosje, Lin, Sanne en Esther, allemaal kei bedankt voor de support en de complimenten.

:-* :-* :-* van Caroline, Binky, Fleur, Pablo & Chica( nog 1 nachtje).

Nou voorruit hier alvast een foto van Chica.


Ohhh, wat is ze mooi, of niet dan.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Wat leuk Caroline ! Ik vind dat een geweldig leuk ras. Ik zat eerst te twijfelen of we als onze honden dood zijn ( ik heb 2 oudjes  ;D, maar ik hoop dat ze nog jaren mee gaan hoor !  ::)  ) een austarlische herder of een Toller zouden nemen ( vind beide rassen erg leuk ), maar uiteindelijk is mijn keuze toch op de aussie gevallen. We zijn al bij een fokker gaan kijken en we staan op de wachtlijst voor over een jaar of 2 - 3  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Hoi Karin,

Australische herder ken ik niet van karakter maar het uiterlijk vind ik wel geweldig. Leuk trouwens dat je er weer bent, ik heb je wel gemist hoor op het forum, en je dagboek met leuke verhalen ook. Hoe is het met Mellody & Madelief??
Nog steeds ondeugend?? Ik heb vanaf morgen ook 2 zusjes heb je het al ergens gelezen of heb je het nog niet mee gekregen?? Ik ga morgen Chica ophalen bij Mandy, zie foto hierboven ergens boven jouw bericht. Zij is een bonte cinnamon witmasker van het derde nest van Suske & Wiske, dus een zusje van Fleur, Mellody, Madelief en ook van Joepie van Irene(van de zieke (maar bijna weer beter)Lilo). Ik wilde eigenlijk een albino maar die zat er maar één bij, dus moest ik wachten tot volgend jaar voor mijn albino, of elders reserveren. En nu komt Chica als maatje voor Pablo(voorheen Parel). Nou je bent weer een heel klein beetje bij.

Tot gauw en ik hoop dat je eerst nog heel lang mag genieten van je ouwe honden hoor.

Groetjes van Caroline, Binky, Fleur, Pablo & Chica(nog 1 nachtje slapen).
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mandy

3 oktober 2005, 00:07:15 #34 Last Edit: 3 oktober 2005, 00:15:03 by Mandy
Leuk dat je ook een dagboek bent begonnen Caroline. ;)
En leuk ook om je beestenboel te zien, leuke konijntjes ook, vooral Harry. En Boy de cavia vind ik ook geweldig. :)

Citaat van: imv op  2 oktober 2005, 22:37:35
o ja... enneh.. nu nog een foto van jezelf?? ;D ;D

Ik kan morgen wel stiekem een foto van haar maken hoor haha! :D

Hier nog een mooie close-up van Chica (met papresten);
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

3 oktober 2005, 00:36:16 #35 Last Edit: 4 oktober 2005, 23:41:40 by Caroline
Hoi Mandy,

Mooi is ze hè, ik vind haar echt een uitstraling hebben.  :o

Nou hier mijn vervolg verhaal, dit moet nog even af voordat Chica morgen komt.

Op 9 augustus heb ik dus Fleur & Pablo(ik noem hem nu dus maar gewoon Pablo i.p.v. Parel) bij Mandy gehaald. En daar heb ik ook kennis gemaakt met Lin & Rianne die daar voor Rianne, Tiara kwamen halen. Allebei waren handtam en aten zelfstandig. Ik heb ze eerst 2 weken samen apart in een kooi gezet dus niet bij Binky, zodat ik ze beter in de gaten kon houden of ze wel goed aten en dronken. En toen heb ik in Eindhoven bij Goedkoper kan niet, deze kooi gehaald.


Mooi hè, kunnen er zeker wel 6 in.

Vanaf het moment dat Fleur & Pablo hier kwamen had Binky alleen maar oog voor Fleur en dat veranderde ook in de kooi niet, Binky accepteert Pablo wel in de kooi maar dit is dan ook alles, hij moet niet te dicht in de buurt komen. Kijk maar.


Wat een kattekop hè??

Samen met Fleur gaat het heel erg goed, ze doen eigenlijk alles samen, kijk maar mee.


Fleur & Binky samen op de kooi.


Samen poetsen.


Nog een keer samen op de kooi.


Samen kroelen.


Maar heel soms doen ze ook wel eens samen met zijn drieen iets.


Samen met de oude kanarieringen spelen bijvoorbeeld.


Of samen slapen, en wel de hele nacht van 23-8 uur in dezelfde houding gezeten.

Maar mede doordat onze Pablo zoveel alleen moet doen heb ik besloten om er nog ééntje bij te nemen. Meer daarover in het volgende berichtje.

Groetjes van Caroline.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

3 oktober 2005, 01:04:21 #36 Last Edit: 3 oktober 2005, 01:48:50 by Caroline
Ja en dan even het laatste gedeelte voor dat ik Chica morgen ga halen en ik mijn dagboek echt kan gaan beginnen. Tot nu toe was het alleen nog maar mijn kindjes, valkjes en andere diertjes aan jullie voorstellen.

Omdat Pablo dus een beetje eenzaam was in de grote kooi, met die 2 knuffelkonten, heb ik dus besloten om er nog 1 bij te nemen, weer bij  Mandy vandaan.
Chica, een bonte cinnamon witmasker pop, een volle zus van Fleur, alleen van een later nest.


Hier samen met zus Tosca nog bij Mandy binnen, Tosca is gisteren naar Christine gegaan, de linker is Chica.


En dan laat Chica hier ook even het wit op haar vleugels zien, net alsin het vorige berichtje haar zus Fleur.


Deze hadden jullie al wel gezien maar hier dus nog een keer, vanmiddag genomen.


Nog even een close-upje van vanmiddag.


En nog even afscheid nemen van Mickey, het grasparkietje van Mandy.

Chica ga ik morgenmiddag om 15 uur ophalen met het hele gezin. Het is zeker 1 1/2 uur heen rijden dus we zijn er de hele middag zoet mee. Chica is morgen 5 weken en 4 dagen en eet al redelijk zaadjes, maar zal toch als aanvulling enige dagen van mij papvoeding krijgen. Zie hier ook nog vanavond bij Mandy.


Wat een snoepkont hè. Eet maar goed meisje, daar wordt je groot van.

Ja en dan is het tijd om mijn verhaal voor vanavond af te sluiten, het is nu 1 uur, nog 12 1/2 uur en dan rijden we aan.
Eerst moet onze Sanne nog even de ochtend naar school, ze mag vanmiddag thuis blijven van de juf zodat ze mee kan naar Mandy. Ik heb heel veel getypt vandaag omdat ik alles af wilde hebben voordat Chica kwam, zoveel ga ik niet elke dag doen hoor. Ik hoop dat jullie het een beetje gezellig vonden in mijn dagboek, en dat ik jullie nog een keer terug mag zien.

Voor Chica,


kijk meisje, je kooi en reiskoffertje staan klaar, naast de grote kooi met je nieuwe vriendjes.


Die met spanning zitten te wachten tot je komt.

Lieve Chica tot straks,  :-* :-* :-*
Groetjes van Caroline, Binky, Fleur en Pablo.
Weltrusten allemaal!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

imv

Hoi Caroline,
Ik heb heel je verhaal gelezen. Hartstikke leuk!
Ben nu ook erg benieuwd hoe je vogeld gaan reageren op chica.
Dat zal ik vanavond wel lezen denk ik.

Groetjes,
Irene

Lin

Hey,

nog even snel voordat ik naar mijn werk ga, want vanavond komt het er toch niet van. Ik wens je veel plezier vandaag!! Heel veel plezier met chica en de groeten aan Mandy! Wanneer vertrekt ze eigenlijk?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

3 oktober 2005, 08:53:27 #39 Last Edit: 4 oktober 2005, 23:49:45 by Caroline
Goeiemorgen!!
Nou ja goeiemorgen...ik heb bijna de hele nacht niet kunnen slapen, gisterenavond wilde ik eerst mijn verhaal afmaken en toen ik uiteindeljk mijn licht uit deed kon ik niet slapen van de spanning. Rond 3 uur werd ik slaperiger en toen werd Thomas wakker, de kids hebben een verkoudheidje, maar de jongens hebben heel veel last van slijm, waardoor hij al de hele week elke nacht wakker wordt, en bijna stikt in het slijm ophoesten. En toen sliep hij bijna en toen kwam zijn broertje, hetzelfde probleem. Dus daar maar een papfles voor klaar gemaakt om 5.45 uur zodat hij weer lekker ging slapen en inderdaad dat doet hij nu nog steeds. Alleen wij niet want voor ons liep om 7 uur de wekker af omdat Sanne naar school moet. Dus wij zjin niet helemaal fit vandaag, want onze kindjes slapen de nacht al door vanaf dat ze een paar weken oud zijn dus dit is nieuw voor ons en niet fijn. Voor Ed nog veel zieliger hoor, want ik ga vanavond lekker naar mijn bedje en Ed moet vannacht ook nog gaan werken, om 23 uur beginnen tot 7 uur morgenochtend, ach  ::)

Maar het kan de pret niet drukken want we gaan toch echt wel richting Hoogerheide hoor. Lin en Irene leuk dat jullie al langs zijn geweest. en werkse.
Geeft Lilo een dikke knuffel van me en zeg maar dat ik super trots op haar ben en ook op Joepie die misschien wel een beetje mee heeft  geholpen om Lilo aan het knabbelen te krijgen.

Tot vanavond dan maar als ik in het rijke bezit ben van weer een mooie bonte cin. witmasker.

Chica we komen er aan hoor!!  ;D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Hey Caroline!
Ik ben helemaal verliefd op je Lionhead konijn... wat een mooi beestje!
Leuke foto's heb je geplaatst, en ook leuk geschreven. :)
Veel plezier bij Mandy!

Caroline

Dank je Rianne,

Ja wat leuk is tie hè mijn konijn, Harry, ik vind hem ook helemaal geweldig.

Groetjes Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

3 oktober 2005, 09:07:48 #42 Last Edit: 4 oktober 2005, 23:51:12 by Caroline
Hier nog even voor de fans van Harry, deze foto's had ik ook nog gisteren gemaakt en wilde ik jullie ook niet onthouden.





Mooi is tie hè, ik ben ook heel benieuwd als hij over een paar weken zijn dikke wintervachtje gaat krijgen hoe hij er dan uit ziet want de vorige winter was hij nog een babietje.

Caroline,  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Oooh zo een wil ik ook! ;D
Hij lijkt op mijn kat:


carco

Hoi Caroline

Harry is echt schitterend gewoon!!
Het is dat ik hier het hok vol heb, maar anders wist ik het wel hoor!!
Heel veel plezier bij Mandy met Chica ophalen, maar dat gaat vast lukken.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!