## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

bobbie

Ja, het betekent ook Geluk (Japans)

Ik heb deze naam van Gerda, die had hem voor mij opgezocht.

Het leuke toeval is dat de naam met een Y begint, en dat is net Yuki, ook 1 pootje  :P (een grapje van de man van Gerda) ;D,

Groetjes, Nel :)

Caroline



Nieuwe babiefoto's!!



Lin had nieuwe foto's geplaatst van vandaag en gisteren, ik heb er even een paar uit gepikt om hier te plaatsen.


Gisteren, de albino dag 7.


Vandaag, de albino dag 8, VOOR de voeding.


Vandaag, de albino dag 8, NA de voeding.


Gisteren, de witmasker dag 2.


Vandaag, de witmasker dag 3.


Gisteren, samen.


Vandaag, samen.



Met de valkjes gaat het goed, nog steeds in de rui, hoe lang duurt die eerste rui zeg?? We eten van de week broccoli, maar ik durf het mijn valkjes nog steeds niet te geven. Ik had er een stronkje afgebroken maar keek er zo naar en legde het toch maar weer weg.  :( Watje hè??  ::)

Noa woog vandaag gelukkig weer 95 gram. Dus ze heeft goed gegeten.  :P Ze hebben vanmiddag tot 7 uur vanavond lekker gevlogen en ze vinden het nog steeds lekker om op de nieuwe ringen te zitten, ik heb deze nu in het midden aan de achterkant van de huiskamer hangen en voor op de plaats tussen de open keuken en de huiskamer waar ik de ringen eerst had, heb ik een nieuw klim/speel/ knabbel/zit ding gekocht.


Niet zo'n duidelijke foto, zal morgen nog eentje maken, als ik op een stoel sta.

Ze vinden hem nog een beetje eng, maar Fleur heeft er al even op gezeten, peterselie gegeten, wat ik erop vast had gemaakt.  ;D

Verder weinig nieuws hier, Thomas heeft vanmorgen zijn laatste onderzoeken gehad, nu nog afwachten op de uitslag. Zijn ooronsteking is gelukkig niet door gezet, nog niet.  ::)

Sanne heeft verder ook weinig last van haar armpje of haar gips, ik hoor haar er tenminste helemaal niet over.  :D

En Jasper is een beetje nukkig, misschien dat zijn tanden en kiezen eindelijk aan het doorkomen zijn.  :P

Morgenmiddag komen mijn broer en schoonzus op visite voor mijn verjaardag en Thomas zijn verjaardag, die wonen zo´n 20 km verderop en mijn broer moest op beide verjaardagen werken van half 3 tot half 12 ´s avonds, nu komen ze gezellig morgen middag.  ;)

Donderdagmiddag komt mijn oude jeugdvriendin, daar ben ik al 27 jaar mee bevriend. Ook zij komt voor de verjaardagen, afgelopen donderdag was haar dochtertje ziek.

En zaterdag ga ik lekker met mijn andere vriendin (deze ken ik ook al 24 jaar), waar ik meestal ´s avonds naar toe ga, naar de hondenshow in Eindhoven, even lekker terugvallen in mijn ouwe wereldje van voor we kindjes kregen, toen liep ik zelf ook hondenshows met onze 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers.


Summer & Indy

En Cis, mijn vriendin, gaat broertjes & zusjes van haar Teckeltje zien en de fokkers ontmoeten.  :D


Tara, scheetje hè??

Ed heeft vandaag en morgen nachtdienst, maar heeft zaterdag lekker vrij, dus kan hij mooi op de kindjes passen en heeft deze mama een dagje verlof.  ;D

Verder vervalt deze week de logopedie van Thomas omdat de logopediste niet kan. En vrijdag gaat Sanne lekker weer een keertje mee naar de Early Bird van Jasper omdat ze vrij is.

Dit was het wel weer zo'n beetje, ik zal nog even reageren en duik dan lekker onderuit tijdens het lezen van jullie dagboekjes.  :D



Hoi Irene,

Gave klok hè, ik vind hem verschrikkelijk, Winnie de Poeh, maar de kindjes vinden hem geweldig.  :-\



Hoi Agnes,

Jeps, dat heb je goed!!

Om ze te lokken was het een goed idee, trosgierst op te hangen in de ringen.


Zo dus, voor de minder oplettende, hier ook de klok in beeld.  :P

Maar de hele kamer lag dus inderdaad vol met schilletjes van de trosgierst. Dus vandaag ook maar een speeltje gekocht om hier in de ring te hangen.


Fleur zat er gelijk me te kroelen.  :D


Wel een geinig ding, er zitten kralen aan, houten stokjes om op te knabbelen, een mineralen steentje om hun snaveltje aan te slijpen, een touwtje om te pluizen en een belletje.  ;D



Hoi Rianne,

Bedankt voor de foto's van de armoedeveren. Maar nee, zo'n veren heeft Noa niet. Heeft Tinco ze nu nog of zijn ze na de rui verbeterd??



Hoi Bianca,

Nee, ik bedoelde niet het valkje met het rare kutje, ik had begrepen in jouw verhalen boekje dat je bij de bonte witmasker man een andere popje had gezet, en nu vroeg ik me af of je nu nog wel zwaar bonte (met heel erg veel wit dus) witmaskers kunt krijgen.

Bedankt voor de namen, ik heb er 2 uitgevist.  ;)



Hoi Nel,

Ook ik vind Yuki een leuke naam.  ;)

Leuk dat je kuikens hebt horen piepen, trouwens.  :D



Ik ben jullie dagboekjes lezen, tenminste tot mijn oogjes dicht vallen.  8)


[/size][/i][/b][/color]
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mandy

Het goed met de kleintjes zie ik, fijn hoor! ;)
Maar wat ik me af vraag, kunnen er ook cinnamon witmaskers uit die ouders komen? Het lijkt nl of de oogjes van de witmasker wat rood zijn en dat zou op cinnamon kunnen duiden. 8)

Leuke foto's ook op de vorige pagina, dat ze voor het eerst in de ringen zitten en zo maf gaan doen! ;D

En heerlijk dat het met Noa allemaal zo goed gaat, top! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kirsten

Hoi Mandy,

Ik dacht precies hetzelfde,. maar de albino had het ook,.kan dat?

Hoi Caroline,

Wat een heerlijke foto's :-*,. Ik heb genoten.

Verder vind ik het heel normaal dat je bij Brocolli aan je lieverd denkt,. Je bent zeker geen watje hoor!
Ook ben ik veel met voeding bezig geweest en in Brocolli zit bijvoorbeeld veel oxaalzuur,. Dit bindt calcium, waardoor dit niet meer in het lichaam opgenomen kan worden. Het kan uiteindelijk botontkalking tot gevolg kan hebben. Ik beperkte mate kan het geen kwaad hoor,. maar wel iets om in gedachte te houden.
Ik geef het bijvoorbeeld op zekers niet aan m'n jongen, of aan ouders die jongen hebben.

Jan heeft ook een nachtdienst,. aan de ene kant heerlijk het hele bed voor mezelf en aan de andere kant zo stil :-\
Ik moet morgen werken, dus ik ga denk ik zo ook lekker slapen,. :)

Ik had gezien dat er zaterdag een show is,. ik vind het altijd zo gaaf en misschien kom ik ook nog even kijken. Ik ben helemaal gek op het setterras en dan met name de gordon setter. Mijn ouders hebben een engelse en ierse en het karakter vind ik zo bijzonder van dat ras..
maargoed wie weet zie je me ineens,. wel even hoi zeggen dan he ;) :D

Heel veel plezier ook met de visite morgen en overmorgen
Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mandy

Citaat van: Kirsten op 31 januari 2006, 23:36:31
Ik dacht precies hetzelfde,. maar de albino had het ook,.kan dat?


Ja dat klopt, bij roodogen zie je dat ook. Juist dat lichtrode in het midden wat je daar zo goed kan zien dát zie je dus ook bij cinnamons en niet als het geen cinnamons worden. Althans, dat is mijn ervaring tot nu toe. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline



Hoi Mandy & Kirsten,

Ik heb het even na gekeken.

Dit zijn de jongen die het koppel vorig jaar verdeeld over 3 nesten heeft gekregen:

2 lutino gepareld poppen
1 lutino pop  + 1 man
2 witmasker mannen
1 witmasker gepareld pop
2 albino mannen

Dus helemaal geen cinnamon en volgens mij is dit ook niet een van de splitten.  :-\

Wel weet ik dat de lutino pop waarschijnlijk een cross over is omdat deze uit geen een reken combinatie komt.  :P En zeker een pop blijkt te zijn. Zie:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13580.0.html

Kan het niet een bepaald licht zijn op de foto??

Ik weet het ook niet.  ???



En Mandy, het gaat zeker goed met Noa, het is een lekker ding.  :-*



Kirsten, ik geef denk ik de valkjes geen brocolli meer, durf het gewoon niet meer. Dan maar soepgroente, witlof of gewoon appel er is genoeg keuze die ik ze wel kan geven.

Ik ben benieuwd of je zaterdag naar de hondenshow komt, maar ik weet helemaal niet hoe je er uit ziet dus kan ik je helemaal niet gedag zeggen.  :-\ ??? Maar jij hebt wel foto's van mij gezien pas nog, dus jij kent me nu wel.  ;D

En ik weet niet of ik zo veel ruimte heb als Ed nachtdienst heeft hoor, meestal komt Sanne er dan bij gekropen.  ;)

Voor straks welterusten!![/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Val je niet van de stoel af als je foto's trekt straks? Je doet zoveel hetzelfde dan ik, bij mij was het wel een tafel maar toch ;)
Ik vind het ook wel typisch dat jij precies zo'n muurtje in de keuken hebt als wij hier ik zal er ook eens een foto van maken, maar om er iets op te hangen blijf ik een superidee vinden en ik denk dat ik dat ook zeker ga doen.
Maurice heeft volgende week vrij van logopedie omdat de kleuters een paar keer gym krijgen en precies als hij logopedie heeft. En het is natuurlijk heel leuk om eens naar een echte gymzaal te gaan dus 2 keer de tijd verzet en 1 keer gaat het niet door.
En bij mij is Maurice al een paar dagen niet te genieten, ik geloof dat hij vakantie nodig heeft.
Hoe gaat het met de dochter van je vriendin?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Gerda

Hoi Caroline,

Hoe Kirsten eruit ziet kun je hier zien

http://www.valkparkiet.com/nl/files/fotomeeting200521.htm

De foto's van de avifaunadag (och meteen moet ik denken: de Binky-dag) het is de middelste bovenste foto. In het lichtblauw!!

G

Kirsten

hihi nee daar sta ik super op ::),.

even een leukere foto, deze is van ongeveer anderhalf jaar terug gok ik, maar volgens mij ben ik nog wel te herkennen,. whahaha

http://www.valkparkiet.org/forumupload/25mei2004kirstenendemivoorstellen.JPG

Groetje,
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

Sorry Kirsten, :-[ :-[

Die van jou is inderdaad veel beter. Ik wilde er nog bij vermelden dat je er in het echt leuker uitzag. Maar toen dacht ik, ik plaats alleen de link en niet de foto.

Ik had ook nog het leuke filmpje kunnen uploaden wat ik van jullie gemaakt heb (met jullie naamkaartjes!!!)  ;D ;D
Dus dan viel deze foto toch nog mee  :-\

Groetjes, Gerda

Kirsten

oja hahaha dat filmpje!,.

en geeft niets hoor, vind het al erg lief dat je mij ´herkenbaar´wil maken voor als ik op de show ben.
Ik bedacht me alleen, dat er hier op het forum nog een foto stond, vandaar dat ik de link nog even geplaatst heb :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Hoi Caroline,

leuk speeltje heb je gekocht, toevallig, want die ringen en datzelfde speeltje heb ik een paar weken terug op een vogelshow gekocht, voor in de voliere! Zie je, we hebben wel smaak! ;D

Tinco zit nu echt super in z'n veren, behalve z'n vleugels. De nieuwe staartveren zijn nu wel helemaal mooi teruggekomen. :)

Caroline

Rianne, heb je het stukje gelezen over de jongen van Lin, wat Mandy en Kirsten zagen, weet jij iets over Cinnamon bij de jongen van Lin??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,
Daar ben ik weer eventjes.Er is weer veel gebeurd in de tussentijd.
Gefeliciteerd met je albino en misschien je kleine Grisha!
Ik vind het heerlijk om die foto's en filmpjes te kunnen bekijken.
Toch wel spannend. Ik hoop dat die pennen snel te zien zijn zodat je het zeker weet.

Ik ga snel even verder, want ik ga zo weer richting mijn moeder.

Groetjes,
Monky