## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

carco

Hoi

Ik zei al dat er ook zijn die minder wegen, maar ik weeg de chins ook vaak en die zijn toch wel rond de 4kg en dat gaat niet lukken met één die dat niet haalt :P
Maar hij ziet er goed uit.
Ik heb er trouwens ook nog 1 die tot 2 kg gaat en die heb ik lekker gratis gehad bij de Neckermann.
Die staat boven op Hans zijn kantoor als brievenweger.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

10 oktober 2005, 23:12:05 #181 Last Edit: 11 oktober 2005, 09:40:44 by Caroline
# Kirsten   Ja, oh, het hoe en wat je er allemaal mee kan doen weet ik nog niet, moet de beschrijving nog lezen.

En morgen de foto even kleiner erop ztten, heb het nu via een ander programma ge-upload maar vind hem errrug groot zo.  ;D

# Caroline   Deze gaat inderdaad ook maar tot 2 kilo en je kan hem ook gebruiken voor brieven, maar ik gebruik hem alleen voor mijn valkjes, dus istie goed,  ;D

Ik ben zowiezo helemaal blij ermee want ik ben nu niet meer zo onzeker over het eten van Chica,  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ankie

Hoi Carolien

Mooie weegschaal !!

::) :o ;D :D ;)

Groet van Ankie

Rianne

Het probleem hier is dat ze het geluid niet zo leuk vinden van hun nagels op de weegschaal. Hebben ze dat bij jou niet?

Caroline

Goeiemorgen,

Het was hier weer een lekker nachtje, weer zijn alldrie de kids wakker geweest. En dan toch gewoon om 7 uur de wekker want Sanne moet naar school maar ik hoefde mezelf niet te haasten, Ed heeft middagdienst, 15-23 uur, en dan brengt hij Sanne altijd, kan ik nog een beetje in mijn Pyjama rond "huppelen". En een prettige bijkomstigheid is dat de jongens nog lekker op één oor liggen. Dus even tijd voor deze mama om lekker onder de dekens met het laptopje op haar buik, de foto's van gisteren te showen.
Ik was net trouwens wel al even beneden, Ed had de rolluiken al open gemaakt en toen Chica me zag krijste ze de hele straat wakker, terwijl ze al lekker zat te eten. Ik heb wel het idee dat ze iets harder bedelde dan de vorige dagen  maar het was gisterenavond natuurlijk de eerste dag zonder pap. Dus nu is haar "maagje" voor het eerst echt leeg.
Volgens mij is er nu een andere valk bij haar in de buurt  :D :D want ik hoor haar hier boven weer krijsen, wat een rot geluid eigenlijk. Dus ik ben benieuwd wat ze straks weegt. Ik ga haar de komende dagen 's ochtends en 's avonds wegen om te kijken of ze zich zelf op gewicht kan houden, dan kan ik in ieder geval zaterdag met een gerust hart naar Schotland  :o , ja leuk hè?? Maar daar over vertel ik later deze week wel meer.

Nu eerst tijd voor de foto's. Zoals jullie wel hebben gezien heb ik een nieuwe handtekeningfoto. Voor hij zo was had ik de nodige foto's gemaakt, tussen de 40-50 foto's  ::) Ik ga ze hier natuurlijk niet allemaal laten zien, maar de leuke, mooie of grappige wilde ik jullie niet onthouden. Het was in eerste instantie de bedoeling om ze allevier tegelijk op de foto's te zetten maar dat lukte niet echt mooi naar mijn zin. Vandaar ik uiteindelijk heb gekozen voor 4 afzonderljike foto en die heb laten bewerken tot één foto. Fleur & Chica kijken zelfs op de originele foto's zelfs de andere kant op maar de techniek staat voor niks tegenwoordig, alleen hoe het moest  ??? dat weet ik niet, daar heb ik mijn broertje even voor gebeld, gemaild en ge-msnd,maar het resultaat is daar, en ik ben er heel blij mee. Hier de gesamenlijke foto's. Om ze toch een beetje op de grond te houden, had ik Binky op de grond gezet, die kan niet vliegen en is toch een beetje de roedelleider, waar hij is is de rest ook, en ze krijgen elke morgen versgeknipte peterselie, bieslook en selderie, dit had ik nu niet fijn geknipt maar zo gegeven. Geeft wat kleur op de foto's en ze hebben even wat te doen.

Binky(l) & Fleur.

Chica(l) & Fleur.

Pablo(b), Fleur(l), Chica(r) & Binky(o).

Chica(lb), Fleur(rb), Pablo(lo) & Binky(ro).

Chica(lb), Binky(rb),  Fleur(lo), & Pablo(ro).

Boven Pablo, onder Binky, Chica & Fleur.

En deze foto vind ik zo leuk want Thomas is eigenlijk een beetje bang van ze(gaat redelijk tegenwoordig) en is ook nog eens heel erg lomp maar hier op de foto heeft hij iets vertederends, vind ik(maar ja, zijn trotse moeder hè).

#Ankie   Goeiemorgen, jij bent ook vroeg.  :D Mooi is ie hè??  ;)

# Rianne   Nog zo'n vroege vogel.  :D Ik dacht dat jij er nog geen had Rianne?? Een weegschaal. Maar ik heb ze gisterenavond gewogen en deze heeft een glasplaat waar ze op moeten gaan staan dus de nageltjes hoor je eigenlijk niet. Het enige lastige vond ik om ze er op te krijgen, ze met volle hand pakken was natuurlijk geen optie, zijn ze gelijk bang voor dat ding maar ze af laten stappen van mijn vinger vergde het nodige geduld. Ze zaten echt zo met een schuin koppie te kijken en bleven ook na een klein duwtje mijn vinger stevig vasthouden. Wel mooi zoveel vertrouwen in mij maar wel lastig. En Pablo vloog elke keer(6x) weg als hij erop stond en een beetje vasthouden vertekend al het gewicht, ze moeten echt even een seconde los zitten. En dan is een seconde echt lang.  :D
Maar gelukkig hoef ik nu alleen Chica maar te wegen en de andere af en toe een keer.
Rianne weet jij waarom het uploaden van foto's al 2 avonden een foutmelding geeft en niet lukt??

Nou dit was het wel weer even, Jaspertje is wakker geworden en wil eten en de valkjes fluiten beneden het hoogste lied die willen eruit.
De foto's waar ze afzonderljik op staan, komen later op de dag, als dit dan nog lukt.

Groetjes van Caroline  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Je kunt bij jou thuis van de vloer eten zeker? ;D Leuke fotoserie!

Klopt, ik heb geen weegschaal maar Linda had die van haar eens meegenomen. :)

Caroline

:o :o Slik, dat was even schrikken half 11 vanmorgen, Chica woog nog maar 86 gram en gisteren om 19 uur 89 gram.  3 gram afgevallen dus!!! Ik haar gelijk op de voerbak gezet, maar dit werkt niet meer, als ik maar in de buurt van de kooi kom krijst ze alles bij elkaar van het bedelen.  :P dus ik wist niet wat ik moest doen en liet haar maar. Omdat de andere toch ook los waren dacht ik weet je wat, ik weeg die ook even. Alleen Binky was nog hetzelfde maar Fleur en Pablo waren ook allebei 2-3 gram kwijt. Dit stelde me enigzins gerust.
Maar na het vliegen, douchen en opdrogen en poetsen, ging ze naar de voerbak om er vervolgens niet meer vanaf te gaan, dat kun je hier horen, omdat ze zoveel knoeit heb ik een dienblad eronder staan, om de zaadjes die vallen op te vangen en 3 x per dag weer terug te gooien in het bakje. En die van 1 meter hoogte vallende zaadjes hoor je dus de hele tijd vallen op het aluminium dienblad, als Chica eet. Ook heb ik haar voor het eerst zien drinken. Wat ze weinig tot nooit eet en de andere juist allemaal wel,  is eivoer, groente, fuit en brood en snoepen van de trosgierst of snoepstaaf zie ik haar ook nooit doen, eigenlijk eet ze alleen maar de hele dag, een mensel van 1/2 grasparkietenzaad, 1/4 valkparkietenzaad en 1/4 grofparkietenzaad, wat ik zelf door elkaar heb gemengd. Maar ze heeft er genoeg aan denk ik want toen ik haar om half 2 ging wegen woog ze weer 89 gram,  ;D ;D ;D
Dus ik ben benieuwd wat ze vanavond om 19 uur weer weegt want dan kan ik ook zien of ze in één dag afvalt of aankomt.
Nu ook, is zo raar, ze zit te eten en er is niemand bij haar in de buurt maar toch bedelkrijst ze, alsof ze gevoerd wordt zeg maar,  ??? ??? ???
Ik heb nog een foto van haar, hij is niet helemaal goed gelukt door de tralies valt er een rare schaduw over maar het ging mij om haar kuif,  :o mega al hè, ze is pas 6 weken. 

Groetjes van Caroline, ik ben Sanne halen.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Dat bedelen tijdens het eten is volgens mij wel normaal. Toen ik Tinco nog een eivoer papje met zaadjes gaf uit een theezakjesbakje (leuk galgjewoord) zat hij ook enorm te krijsen. Hier zou ik me geen zorgen om maken. :)

Ankie

Hoi Caroline

Vroeg ?????? Ik was errug laat vandaag  ;D ;D :D.
Prachtige kuif heeft ze inderdaad en dat snoepen komt heus nog wel..ze is pas 6 weken.
Zazou gaf de eerste tijd ook helemaal niks om trosgierst en nu is hij er dol op, maar dat heeft best een tijd geduurd.
Zazou woog met 8 weken nog maar 80 gram ,dus valt het met Chica best wel mee volgens mij.
Ik ben nog maar een leek hoor op dit gebied ,maar als ik het met Zazou vergelijk is Chica al best wel zwaar.
Leuke foto's van alle op de grond! Lief hoor zo met Thomas erbij ;D. Lekker krullekoppie !!!

Tot gauw, Ankie

carco

Hoi

Maak je niet al te druk om dat gewicht hoor!!
Ze moet niet teveel af gaan vallen natuurlijk.
Maar ga zelf eens 'sochtends èn 'savonds op de weegschaal staan en kijk dan eens naar het verschil!!Ik weeg mezelf alleen 'sochtends ;D
En dat bedelen kunnen ze hier soms zelfs nog:vooral Harry.
Als ik iets lekkers heb komt ie bij me en gaat dus bedelen(met het bijbehorende geluid, best wel lief hoor).
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

# Rianne   Ja, ik weet dat ze kunnen bedelen, dat heeft Fleur ook wel gedaan, alleen heeft die van Mandy pap gehad en dus niet van mij, die bedelde een beetje, maar voor Chica ben ik de pleegmoeder en dat merk ik goed. Maar wat ik zo gek vind is dat ze ook als ze zelf zaadjes eet en er dus niemand bij in de buurt is, ze ook nog steeds het bedelgeluid maakt. De rare!!  :P

# Ankie   Fleur & Pablo aten als eerste van de trosgierst en gingen daarna echte zaadjes eten maar bleven gek op trosgierst, nog steeds hangt er om de dag voor 4 valkjes 1 strengeltje. En daar zijn ze gek op. Chica komt er niet eens in de buurt??  ???
En echt zorgen maken doe ik me nu ook niet meer hoor, Pablo & Binky zijn net als Zazou ook niet zo zwaar, 84 & 85 gram.
En mooi hè Thomas zijn krulletjes, hadden ze alledrie alleen bij thomas zijn ze terug gekomen. Ed heeft heel veel strakke krulletjes als hij zijn haar laat groeien, maar heeft ze meestal 1-1.5 cm lang, ik heb stijl haar dus ik maar hopen dat ze Ed zijn krullen zouden erven en ja hoor alledrie met een paar maanden oud krullen. Sanne verloor ze toen ze ongeveer 1.5 jaar was, Jasper met een half jaar al en Thomas heeft ze nog maar niet zo'n kleine krullen als Ed hoor, hele grove.

# Caroline   Ik maak me ook niet echt druk, vind het alleen vervelend dat ik zaterdag weg ga, naar Schotland. Ik zou zo graag weten dat ze dan goed eet, dan kan ik met een gerust hartje gaan. En ik weet ook eigenlijk niet wat teveel is om af te vallen voor een valkje. Ik vond 3 gram al veel maar dat eet ze er dus zo weer aan.

Dus even voor de deskundige onder jullie of voor jou Caroline, wat mag ze afvallen voor ik me druk ga maken, ze is nu dus 's morgens 86 en 's avonds 89 gram en ze is 6 weken en 5 dagen, alvast bedankt.

En ik schreef al bij Rianne hierboven, geloof ik dat, Fleur ook heeft gebedeld maar toen ze een maand of 2 1/2 was is ze daar mee gestopt hoor, die gekke Harry, en als ze het zachtjes doen zoals Fleur deed is het inderdaad wel lief maar zo hard als Chica is geen reet aan hoor.

Ik ga de spagetti opscheppen mijn kindjes hebben honger en wouw, Thomas heeft een poepbroek ruik ik. Lekker  :P bah bah, wat kan die vent stinken zeg.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Caroline,.

Zelf hou ik goed in de gaten of ze goed verschillende zaadjes eten en zet er constant ook krachtvoer bij,. Dan is bij mij de regel dat zolang ze boven de 80 blijven ze geen voeding van mij krijgen. Ik geef het enkelt als ik vermoed dat ze alleen trosgierst aan het eten zijn of totaal niet drinken,. (het witte in de ontlasting) of als ze dus onder de 80 komen. Dan ook geef ik soms maar een paar ml om ze er weer boven te krijgen.
Hier heb ik ook een valkje gehad die het bedel geluid bleef maken terwijl die zelf at,. whahah ik dacht toen ook wat een rare ::)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

11 oktober 2005, 18:49:31 #192 Last Edit: 11 oktober 2005, 18:57:28 by Caroline
# Kirsten   Oké, bedankt voor het advies, heb ik tenminste een beetje houvast. Maar op dit moment maak ik me geen zorgen hoor. Kijk maar.

;D Chica weegt 92 gram ;D

Dus vandaag woog ze:

Vanmorgen    86 gram
Vanmiddag    89 gram
Vanavond      92 gram

Ik ben tevreden!!  :D 

Oh ja, ik heb de eerste voorzichtige kroeltjes van Pablo & Chica gezien maar was te laat met mijn camera.

Groetjes en tot straks met de rest van de foto's.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Wow, dat gaat hard zeg. Keep up the good work ;D

Mandy

Fijn dat het zo goed gaat Caroline, geen reden om je zorgen te maken zie ik, mooie gewichten. ;)
En ze zien er prima uit op de foto's, mooie handtekening ook! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl