28 maart 2024, 12:09:58

zelfgemaakt speelgoed

Gestart door anja, 1 oktober 2005, 22:10:58

« vorige - volgende »

anja

Ik heb sinds een week een mooie nieuwe kooi :D voor mijn valkje Binky (3 maanden). Zijn vriend/vriendin Mickie (6 weken) zit sinds dinsdag apart in een kooi, dus die mag er over een paar weken ook bij.
Nu heb ik wel een heleboel speeltjes, maar ik vind het ook leuk om ze zelf te maken.
Kennen jullie de scoeby doe touwtjes nog van vorige zomer.
Deze techniek met sisaltouw en je komt een heel eind.
Ik ben van plan om een ladder te maken en een schommel ring.
Wat ik nu eigenlijk wilde vragen: heeft iemand nog andere ideeen voor zelfgemaakt speelgoed?

anja

Roosje

Ik zou die scoubidou touwtjes niet gebruiken. Er is gebleken dat deze schadelijk konden zijn als kinderen erop sabbelden. Laat staan voor valkjes die het heerlijk zullen gaan slopen en misschien dan wel wat binnen kunnen krijgen.

Riny

Hallo Anja
Ik ben het met Roosje eens ,bij mij komen er ook geen scooby-doo touwtjes in de voliere.
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Riny en Roosje,

Volgens mij bedoeld Anja dat ze diezelfde techniek gebruikt met sisaltouw!
En dat is wel een leuk idee.
Wat ook leuk is, is een hangbrug met sisaltouw en hout.
Mijn vriend ze nieuwste uitvinding en ze zijn er heel gek mee.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Mariska
Wij hebben een foto van onze Hangbrug op het forum staan.
Misschien heeft je man daar het voorbeeld van gepikt,maar dat geeft niet.
We hebben nog voorbeelden genoeg laat hem maar knutselen.
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Riny,

Nee ik zag hem bij Super Dierenland en mocht hem niet kopen omdat hij veel te duur was, hij kon dat veel goedkoper ;D.
Maar bij jou heb ik ook heel veel leuke dingen gezien dus ik laat hem zeker weer eens afkijken :P
Zijn eerste project heeft hij toch ook van jou.
Dat is een heel groot succes zoals je toen op de foto kon zien.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Oooh ik dacht die techniek (dus met die touwtjes) én sisaltouw. Miscommunicatietje :P

anja

hoi mariska, bedankt voor je hulp ;) . ik bedoel inderdaad de techniek en niet de touwtjes zelf. Heb je die weleens geroken :o, dan weet je meteen dat ze niet geschikt zijn voor dieren.

Ik ben inderdaad bezig met een hangbrug van wilgentakjes en sisal touw, maar was toch benieuwd hoe het met jullie creativiteit gesteld is wat betreft maken van eigen speelgoed

groetjes anja

Mariska

Hoi Anja,

Nou ga jij maar gauw door met je hangbrug want dat vinden ze echt leuk!!!
En met mijn creativiteit is het niet zo goed gesteld.
Me vriend maakt die dingen allemaal.
Hij heeft ook zelf 2 zitstokken voor op de kooi gemaakt zodat ze daar kunnen zitten als ze eruit zijn.
En dat klimrek natuurlijk maar die had je al gezien.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

inky

Is gewoon macramétouw ook goed eigenlijk??

Ik had gedacht om daarmee ringen en brugjes te maken?!

Kirsten

ik weet eerlijk gezegd niet wat macremetouw is?,. Ik gebruik ook sisaltouw en verder gewoon katoen.
Vind het overigens wel erg leuk dat met het scoubidoën het macremeën weer helemaal terug is,. Die knooptechnieken werden toen ook al gebruikt en hielp ik mijn moeder altijd hiermee,. erg leuk dus.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

inky

Awel macramétouw is om macramébandjes te maken. Het bestaat in verschillende kleuren en in 2 (denk ik) verschillende diktes. Ik heb de dikste in het wit gehaald.

Ikzelf weet niet wat sisaltouw is.

Mariska



Dit is sisaltouw.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

pearl_roos 20

Ik heb van wilgentakken en sisaltouw een schommel gemaakt, en verschillende ringen...vinden ze inderdaad erg leuk. Ik heb ook een schommel van wc-rol. deze sloopt mn valkje wel regelmatig, maar ja...een nieuwe is zo gemaakt. Verder weet ik niks meer te verzinnen.

fielien en kuifje

hoi allemaal,

ik heb ringetjes  (zo'n ringen waaraan je je sleutels kan hangen )aan elkaar verbonden en op het einde een belletje aangehangen .
Ik weet het ,het is zeer eenvoudig, maar hij vind het zeer tof .



                    van sofie