16 juni 2024, 06:40:47

Trip Tucker

Gestart door Sens, 30 september 2005, 12:23:02

« vorige - volgende »

Sens

Hoi,
ik heb al enkele jaren een valkparkiet (mannelijk, wildkleur) genaamd Trip. Ik heb m'n van wilde vogel, handtam gekregen. Maar nog steeds laat hij zich niet strelen. Hebben jullie hier truukjes voor?
En by the way, eten jullie vogels ook zo graag huidschilfers?

Paul

Hoi Sens,

Het is al heel knap dat je die wilde tam gekregen hebt op een gegeven moment worden ze toch een stuk minder bang maar helemaal alles laten ze soms gewoon niet toe.
Het blijft toch een kwestie van blijven proberen als ze eenmaal door hebben dat ze dat aaien fijn vinden dan heb je kans dat ze het toelaten.
En dat van die huidschilver hebben we hier inderdaad ook met een paar die pikken ze dan gewoon van je huid af alleen voelt dat niet altijd even fijn.

Groetjes, Paul

crico16

dat duld gewoon een beetje tijd
probeer hem rustig te aaien op zijn hoofdje en na een tijdje (hopelijk) vind hij dat fijn en doet hij zijn kopje zelf omlaag (dat is bij mij toch zo).Maar de éne valk heeft dat liever dan de andere

Sens

:) Was idd ni zo eenvoudig om 'm tam te krijgen. Ik heb een jaar lang, hem elke dag gewoon gemaakt aan m'n hand (dmv het magische millet). Maar hoe meer vriendschap je het beestje geeft, hoe meer je trug krijgt. Ik kan 'm al roepen, hij beperkt z'n landingsplekken tot de voorziene stekjes (die poepmachine mag niet overal droppen).
Soms blaas ik tussen z'n pluimpjes... dat is de enige streling dat hij leuk vind.
Fluiten leert hij helemaal niet... het blijft bij die luide skwiet, swkiet of heel soms wat gebrabbel.