7 mei 2025, 10:20:56

kraan/drinkwater

Gestart door Bianca, 1 oktober 2005, 00:38:12

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Annouschka,
Zwemverboden hebben met name betrekking op algenvorming met warm weer. Hierdooor groeien algen die oa irriterend kunnen zijn voor de luchtwegen. Dit heeft geen invloed op het drinkwater.

Hoi Paul,
De oudervogels dronken toch ook kraanwater voor de vorige jongen? Dat kregen die jongen ook binnen?

Ik heb nog steeds geen overtuigende argumenten gezien, eerlijk gezegd. Ik heb in Australie leidingwater gedronken en dat smaakte zo erg naar chloor, dat ik alleen maar flessenwater dronk. Maar het water in Nederland zal naar mijn mening niet direct schadelijk zijn voor de gezondheid van vogels en de mens. Er zal best iets op aan te merken zijn, maar ik drink zelf veel water zonder problemen.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Bianca

Het kan nooit kwaad ;)
Weer een risicofactor de nek omgedraaid en bij dierenkliniek feld waren ze ook zeer geinteresseerd naar de uitwerking van kraanwater.
Ik denk ook dat ze er wat mee gaan doen al ben ik hier niet 100% zeker van.
Zelfs mr. Feld zei mij zelf dat bronwater een verstandige keuze is. ::)

Bianca

Maakt mij dus niet uit of iedereen overtuigd is dat moet ieder voor zich weten, daar zijn we mensen voor, toch?! ;)
Ik ben in ieder geval wel om. :D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kirsten

Citaat van: Inger m op  5 oktober 2005, 18:00:02
Hoi Annouschka,
Zwemverboden hebben met name betrekking op algenvorming met warm weer. Hierdooor groeien algen die oa irriterend kunnen zijn voor de luchtwegen. Dit heeft geen invloed op het drinkwater.

Hoi Inger,

De stukken die ik gelezen heb over drink of zeewater hadden meer te maken met een verhoogd aantal bacteriën door meer lozing van menselijk en dierlijke uitwerpselen. Waardoor er een verhoogde kans op verschillende infecties ontstaat. Ook is er een verhoogd precentage zware metalen aanwezig die onder andere aandoening aan de nieren veroorzaken en invloed hebben op vruchtbaarheid bijvoorbeeld. Dit 'zwemverbod' werd op verschillende plaatsen ook ingevoerd toen er nog helemaal geen sprake was van warm weer. Ik kan me inderdaad ook herinneren dat het om die redenen weleens afgeraden wordt, maar het is dus zeker niet de enige redenen.
Ook heb ik mij al eerder afgevraagd hoe zware metalen uit het water gezuiverd wordt?,. Weet jij hier misschien een antwoord op?. Als ik de stukken lees over bijv de maas en rijn,. begrijp dat ondere andere zware metalen een landurige schade veroorzaken op dit moment aan de kwaliteit van het water in nederland, dit omdat het niet door de aanwezigheid van planten bijv 'natuurlijk' gezuiverd kan worden.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Annouschka

Hoi,

Kirsten, dat was idd de reden waarom er niet meer mocht gezwommen worden in de zee.

Ik ben nu ook overgeschakeld naar flessenwater, heb even uit nieuwsgierigheid (had dit nog nooit eerder gedaan) een groot glas water van de kraan genomen en er aan geroken, chloor, dat was het ja >:(
Ja, hier in België verschiet ik daar niet eens van, wij met onze dioxinekipjes enz ;D

groetjes

Karin

Heeft iemand wel eens osmose water geprobeerd ? We gaan misschien zo'n apparaat aanschaffen voor het aquarium ( haalt alle schadelijke stoffen uit het water en maakt het water zachter ) maar je kunt het natuurlijk ook voor dieren of thee en koffie gebruiken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Ik heb het nog nooit gebruikt en even gekeken wat het allemaal filtert uit het water en dat is heel wat zelfs alle zware metalen worden er bijna volledig uitgehaald.
Je hebt ze alleen in veel prijsklasses voor alleen drinkwater heb ik natuurlijk niet zo'n grote nodig en zit ik dan rond de 100 euro.
Alleen dan om de zoveel tijd een filter vervangen natuurlijk.
In elk geval overleven weinig vissen ons drinkwater en dat is toch ook wel een teken dat dat nooit gezond kan zijn :(

Groetjes, Paul