4 mei 2025, 16:32:53

Valkje niest best veel

Gestart door Milad, 1 oktober 2005, 01:04:32

« vorige - volgende »

Milad

Hoi ik heb een vraagje ik heb nu een valkje van bijna een jaar oud..hij was in het begin verkouden had natte neusgaatjes..maar na zijn genezing niest hij nu nog best vaak...alleen verder eet hij normaal normale ontlasting en is heel levendig niks duid erop dat het ernstig is maar ik heb hier en daar op het forum gelezen over een nies ziekte..?ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want het laaste wat ik wil is dat mijn valkje doodgaat....en naar de DA gaan kan ik nu even niet zit even financieel heel erg in de dip...heb het medicijn van zijn verkoudheid nog wel en ik doe heel af en toe in zijn water druiven suiker had gehoord dat dat wel goed is voor ze...maar hij niest nog wel na zijn herstel..
PLEASE HELP.

Paul

Hoi Milad,

Als dat medicijn antibiotica is moet je het zeker niet af en toe geven maar alleen als een kuur anders kan je problemen krijgen.
Staat je valkje niet op de tocht?
Je kan bij de kooi even een kaarsje neerzetten en dan mag de vlam niet te veel bewegen door de tocht zo kan je het goed controleren.
Als je valkje af en toe niest kan dat normaal zijn maar als het de hele dag door is zou ik toch even naar dr Feld bellen misschien kan die je vertellen wat je het beste kan doen of misschien nog een keer een kuurtje geven bijvoorbeeld.

Groetjes, Paul

Milad

Nee ik geef het medicijn niet af en toe maar af en toe wat druivensuiker door zijn water...en hij staat niet op een toch maar je verwees me door naar een dierenarts die ik moest bellen...heb je daar ook het nummer van voor mij..

Paul

Hoi Milad,

Ik begreep dat je dat medicijn af en toe gebruikte maar druivensuiker mag je af en toe gewoon wat geven dat kan geen kwaad mits je het niet teveel geeft.
Het nummer van dr Feld is Tel 033-2864772
Je kan altijd even bellen wat ze daar zeggen dan.
Weet je de naam van het medicijn wat je eerst gegeven had?
Als ze veel niezen kan dat duiden op een ontsteking in de luchtwegen en het beste is daar toch iets voor te geven maar je kan bij dr feld daar het beste even over vregen wat je dan het beste kan geven want die kunnen ook medicijnen opsturen of je haald het bij de dierenarts om de hoek op als je een naam weet van wat je nodig hebt.

Groetjes, Paul