28 maart 2024, 09:50:54

valkparkiet

Gestart door liekske, 30 september 2005, 17:57:58

« vorige - volgende »

liekske

hoi allemaal
wie kan mij helpen ik heb sinds kort een valkparkiet en hij is vrij tam.maar de laatste tijd roept hij heel vaak net als een jong vogeltje heb al verschillende dingen geprobeerd zoals schoon eten,tros gierst,zonnenpitten maar het helpt allemaal niet wie weet wat ik kan doen groetjes

Lin

Hey,

Je kan even kijken wanneer hij roept. Ik loop altijd vaak de kamer in en uit zodat hij denkt dat je weer terug komt en je niet roept. Zorg ervoor dat ie niet de hele tijd alleen is. dan gaat ie vaker roepen naar je als het valkje geen maatje heeft. Mijn advies is om een tweede nemen dan hebben ze elkaar. En zorg anders dat er vaker iemand bij hem rondloopt en zet de radio aan als je weg bent.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Oh ja als je telkens aandacht geeft blijft hij roepen. Negeer hem dan gewoon.  Blijft ie echt uren roepen dan kan je even het licht uitdoen zodat het wat donkerder is. Dan wordt hij vaak een stuk rustiger. Dus niet telkens naar hem toe gaan of op een andere manier reageren als ie roept.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

liekske

hoi
bedankt voor je advies ik zal het proberen ik laat wel iets weten of het gelukt is

patty_dordtse valkjes

hoi,

hoe oud is het valkje?
mss door dat roepen of rare geluidjes maakt dat die dan bedeld.
dus als je de leeftijd weet.

patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

liekske

hij is een paar maanden oud hij roept het hardste als ik in de buurt van hem kooi ben

patty_dordtse valkjes

is het valkje met de hand verder groot gebracht bij de mensen daar?

en is die dat vanaf begin of na een paar dagen dat gaan doen of de laatste weekjes?
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

liekske

hij is door de kweker al een beetje tam gemaakt.maar hij doet het nu sinds 1 a 2 weken en roept vrijwel de hele dag door als ie mij ziet.

Lin

Dit is vrij normaal gedrag als een valkparkiet aan je gewend is. Ik hoop dat het werkt succes!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)