hoe krijg ik zijn bekkie weer mooi schoon

Gestart door bink, 28 september 2005, 13:05:20

« vorige - volgende »

bink

hoi ik heb een valkje van 5 week en krijgt dus bijvoeding met het spuitje maar omdat hij zo gulzig is heeft hij naast zijn bekkie hard geworden gedroogd pap, ik maak wel elke keer zo veel mogelijk zijn bekkie schoon maar hij ziet er zo niet uit ik heb ook al even geprobeerd om met een doekje en een beetje warm water de veertjes schoon te maken maar het lukt nog niet echt. moet ik gewoon wachten tot de rui of kan ik het ergens mee schoon maken.
p.s. mijn vorige valkjes hadden het niet zo erg. Ik denk dat die gewoon niet zo gulzig waren als hij.

Riny

Hallo Bink
Als je het goed uitwast met lauwwarm water weekt het korstje wel.
Als je het dan er uit peuterd en daarna na iedere voeding met warm water goed zijn snoetje wassen.
Groetjes Riny :D :D :D

bink

Mariska

Als het echt van die balletjes zijn, dat had ik, dan kun je ze met je nagel ook stuk maken. Ik zette mijn nagel in zo'n balletje en dan brak hij. Dan ben je al een hoop kwijt.
Niet trekken natuurlijk. En zoals Riny al zei met lauw warm water goed weken.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

bink

klopt mijn vorige valkje had ook van die balletjes en die heb ik toen ook met de nagel kappot gemaakt alleen binkie heeft echt een plakaat. maar ik ben met water bezig geweest en hij vond het nog lekker ook hij bleef zo lekker zitten en hij is nu helemaal weer mooi schoon. dank jullie wel. :-*

Paul

28 september 2005, 18:13:14 #5 Last Edit: 28 september 2005, 18:20:29 by Paul
Hoi Sandra,

Die van mij had ook ineens van die klonten onder de snavel en als je dat inderdaad even weekt met wat water kan je ze zo in stukjes met je nagels weghalen want dan word het zacht.
Als je inderdaad na elke voeding alles rond de snavel met een vochtig doekje of papiertje even schoonmaakt dan blijft het heel mooi schoon.
Ik maak het daarna altijd weer even droog met een droog papiertje zodat het niet zo nat blijft.
In die klonten bij de snavel blijven toch bacterien zitten dus dat is ook niet fijn dus het beste is dat zo schoon mogelijk te houden.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Paul
Wat is een niet papiertje,ik weet echt niet wat je bedoeld.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Riny,

Waar staat dat dan  ;D
Ik snap ook niet dat ik zoiets neergezet had zeker iets te veel in gedachten met iets anders  :D

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Paul
Je hebt het veranderd daarom zie je het nu niet meer.
Groetjes Riny ??? ??? ???

bink

hahaha ik was ook al aan het zoeken waar het stond ;D