20 mei 2025, 23:06:41

Moeder die fladderd in blok

Gestart door Kolkkie, 1 oktober 2005, 11:44:32

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hallo allemaal,

Zonet was Minggu ineens weer aan het fladderen in het blok. Dat gefladder heeft ze in iedergeval eerder al een eitje gekost, want dat is kapot gegaan.
Momenteel is er een jonkie en Minggu was dus ineens weer aan het fladderen in het blok.
Het blok was toen dicht en ik zat gewoon achter de pc.
Toen ik ging kijken en het blok open deed stopte ze er pas mee.

De eitjes lagen her en der verspreid en het jonkie zat ook weer ergens anders.

Waarom zou Minggu zomaar ineens gaan fladderen?

Dit heeft ze bij het vorige nestje niet gedaan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

wim roskam

beste lezer ,  kijk je vogels en het blok eens goed na op bloedluis en vedermijt , mogelijk is dit de oorzaak , of gebruik je nu soms ander nestmateriaal ??? , veel sucses groeten wim roskam jualfa@caiway.nl te moordrecht .

Kolkkie

Hoi Wim,

Het blok wat ik heb hangen is nieuw, zelfgemaakt. Wat het nestmateriaal betreft, is het precies hetzelfde als wat ik eerder dit jaar heb gebruikt (hennepvezel).
Daar zal het niet aan liggen denk ik.
Alleen het popje fladderd door het blok, het mannetje zit gewoon rustig op de eitjes en jong.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

wim roskam

beste mariska , dat enkel de pop dit doet is niet vreemd zij zit meer op de eitjes dan de man , zit er echt geen ongedierte in het blok ?? anders zou het kunnen zijn dat ze alweer een nieuw nestje eitjes wil gaan leggen ,  en schuift dan de eitjes opzij om plaats te maken , ik heb dit al eens meegemaakt met splendit parkieten , als het zo is ,  is er maar een oplossing direkt het blok weghalen , maar dit alleen doen als ze eitjes blijft leggen en dan bedoel ik meer dan 6 eitjes achter elkaar , sucses en groeten wim roskam jualfa@caiway.nl .

wim roskam

oeps ik vergeet nog iets , ze moet dan ook de nieuwe eitjes aan de kant schuiven , als ze er op gaat broeden moet je er niet aankomen , ook niet als het er meer dan 6 zijn , mvg wim roskam