22 mei 2025, 01:31:10

Eindelijk een klein valkje! :)

Gestart door Remco_Ultee, 28 september 2005, 10:01:38

« vorige - volgende »

Remco_Ultee

Ik heb gisteren eindelijk gezien dat er een eitje is uitgekomen, na ongeveer 50 eitjes te hebben weg gegooid.

Een kweker hier in de buurt zei dat het waarschijnlijk kwam doordat de mannetjes (2 koppels) nog te jong waren, ze zijn beide ongeveer een jaar.

Ik heb vlug een paar foto's gemaakt met mn gsm:

Ik zag dat het valkje geen krop had, dus volgens de foto's op de site is het dan net geboren en zou het vandaag een krop moeten hebben.

Dus ben benieuwd..  :D

Riny

Hallo Remco

Hartelijk gefeliciteerd met je eerste jonkie,hopelijk wordt het een mooie gezonde valkparkiet.
Groetjes Riny :D :D :D

Remco_Ultee

Bedankt  Riny! :)

Ik heb nog wat foto's gemaakt van Kam (zo noem ik hem/haar) na het schoonmaken van het binnenhok.

Inmiddels heb ik een nieuwe ontdekking gedaan, maar eerst papa:

Kam helemaal alleen:

Kam in m'n hand, hij had een kleine krop, gelukkig!:

Kam z'n rug:

Kam terug gelegd:

In het binnenhok hangt nog een nestkast van het andere koppel, tot nu toe ook nog steeds geen bevruchte eitjes, maar wat hoorde ik toen ik het hok aan het schoonmaken was:

Vier!! jonkies! eentje nog maar net geboren, 2 witte en 2 gele:

Close up, het hele kleintjes is ertussen gekropen:

leuk he!:

En de laatste foto's:

Ik ben nu superblij! Vooral ook omdat ze allemaal, in totaal nu dus vijf, gezond zijn!

Elk eitje was bevrucht want er liggen verder geen eitjes meer in het nestkastje in binnenhok.

Buiten in de voliere waar het ene jonkie ligt liggen er nog wel een stuk of vier eitjes, dus wie weet!

Nu nog even uitzoeken welke mutaties eruit kunnen komen.
In het binnenhok zullen die twee witte witmaskers zijn, want de vader is een witmasker (Het nageslacht van een kampioenskoppel (NL & BE):

De gele zullen zoals de moeder zijn, en die ziet er zo uit (ja..zonder staart haha):

Het vogeltje buiten heeft als moeder een lutino (gepareld?) en een witmasker, maar die is wel heel erg zwart zoals je kunt zien op deze foto:

Wat denken jullie, zou er nog iets anders uitkunnen komen als lutino of witmasker? Wat voor kleur hebben wildkleur jonkies?

Riny

Hoy Remco
Dat is pas een leuke verrassing!!
De moeder Lutino zoals jij ze noemt is volgens mij cinamon gepareld.
Misschien dat je een duidelijkere foto van haar kunt plaatsen.
En het is geen kritiek en zo moet je het ook niet opvatten maar ik vind dat je weinig nestmateriaal in de nestblokken hebt liggen.
Ik heb er bij mij altijd een dikke laag flink aangeduwde houtkrullen in liggen.
Dan hebben de kleintjes meer houvast als dat ze op het hout zitten.
Groetjes Riny :D :D :D

Remco_Ultee

Ok ik zal er wat extra beukensnippers in leggen, maar eerst lag er ook heel veel in (toch zeker wel 4 cm dik) maar ze duwen het opzij..

Bedankt voor de tip  :)

Bij de calculator krijg ik als resultaat dat er wildkleuren uit zouden moeten komen maar er zitten twee witte tussen..dus dat klopt al niet.

Ik weet alleen niet waar de ouders split voor zijn..

Mariska

Hoi Remco,

Als je de mutatiecalculator goed wil gebruiken moet je dat eigenlijk wel weten.
Maar ja, de tijd zal ook leren wat er bij zit toch?

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Een wildkleur jonkie is geel met donkere ogen, is het jonkie geel met rode ogen is het een lutino.

Remco_Ultee

Ok dan heb ik voorzover ik kan zien, 3 wildkleur en 2 witmaskers.  ;D

Wildkleur is ook mooi, die heb ik nog niet.

Mariska

Nou dan heb je een leuke mix toch?
Hou je er zelf nog iets van?

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Kirsten op haar werk

Hoi Remco,

Gefeliciteerd met je kleintjes!  :D,.
en als ze allebei een split bont hebben, kunnen het ook nog bonte worden of bonte witmaskertjes,.. ook gepareld kan er nog uitkomen,.. en zelfs cinnamon,. dus kortom één grote verrassing!

Groetjes
Kirsten

Remco_Ultee

Ik houd wel van verassingen  ;D

Ik denk dat ik alles handtam ga maken en uiteindelijk misschien 2 of 3 verkoop, 3 verkopen is ideaal natuurlijk zodat er geen inteelt komt.

Remco_Ultee

Hoi allemaal,

inmiddels was gisteren het zesde parkietje geboren, maar vandaag het zevende dood geboren :-(

Het is helemaal intact, ik begrijp het niet. Ik heb er een foto van maar die zetk later nog wel online. Wat ze wel had was een rood bolletje aan dr buik, heel vreemd.

Ik vind het heel jammer..maar tot nu toe zijn zes van de 8 eitjes goed uitgekomen en dat is al heel wat..er ligt nu nog één eitje.

....

Paul

Hoi Remco,

Jammer van de zevende maar op zo'n aantal redden er soms een paar het niet helaas :(
Dat rode bolletje aan zijn buik kan nog een stukje navelstreng  zijn soms valt dat er na een paar dagen pas af dat is redelijk normaal en kan geen kwaad als het maar niet blijft bloeden.
In elk geval is 6 al een heel mooi aantal vind ik hoor :)

Groetjes, Paul