Ik wordt knettergek van het gekrijs

Gestart door bobo0105, 27 september 2005, 17:40:02

« vorige - volgende »

bobo0105

Wij hebben onlangs een tweede valkje gekocht om bij onze lieve Bobo te zetten. Het is een ontzettend lieve kroeler hij is nu 10 weken oud.

Maarrrr, ik wordt gek van het gekrijs wat hij doet, het is moeilijk uit te leggen maar het is een soort krakend krijsend geluid. Volgens mij maken ze dat geluid ook als ze voer krijgen van hun moeder. Hij doet het de hele tijd en nog een toontje harder als hij aan het eten is.

Wie kan mij vertellen of dit nog overgaat en wat het is??? Ik wil geen doek over de kooi doen, want die andere doet het niet en is rustig.

Wij houden dit niet langer vol, je krijgt er hoofdpijn

Kirsten

Hoi,

Waarschijnlijk is het valkje met handvoeding groot gebracht?
Krijgt hij/zij nu nog handvoeding of eet hij zelfstandig?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

patty_dordtse valkjes

hallo,

ik denk dat dat gebedel van je valkje is die jouw dus lekker als een mama figuurtje ziet.
ik zelf vind dat alleen maar een lief teken !!!

het gaat vanzelf over als jevalkje al zelfstandig eet en lekker gewoon veel aand8taan geven zoals jezelf al zegt hij kroelt almet je dan doet die dat toch niet?

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Bobo

Hij is inderdaad gevoerd met de hand en eet wel zelfstandig, ook toen wij hem kochten en als ik hem vasthoud dan stopt ie af en toe even. Als ie het even doet is het inderdaad niet zo erg, maar een hele dag door en niet zo zachtjes ook, poeh dan wordt het wel teveel hoor.
Kunnen jullie mij vertellen of het overgaat ? En wat ik kan doen ? Ben eigenlijk een beetje ten einde raad, maar het is zo'n lieve knuffeltje. Heeft iemand er ervaring mee ????

Kirsten

27 september 2005, 18:59:07 #4 Last Edit: 27 september 2005, 19:01:08 by Kirsten
Hoi Bobo,

Ja je zult geduld moeten hebben, hij ziet jou inderdaad als mogelijke 'voerder' dus gaat bedelen. Met tijd wordt het vanzelf minder en gaat het uiteindelijk over.
Met een valkje wat door zijn ouders groot gebracht is heb je dit niet.

Helaas nog even wachten, in de tussentijd het gedrag gewoon negeren. Ik vermoed dat het met een paar weken over is

Groetjes
Kirsten

Mariska

Ik heb hier ervaring mee, maar die van mij deed dit alleen als ik net klaar was met de pap. Hij was onverzadigbaar en ik moest er op een gegeven moment echt de rem op zetten anders bleef hij door eten.
Maar toen hij eenmaal van de pap af was deed hij het niet meer.
Bij mij rijst nu toch de vraag of hij wel voldoende zelf eet.
Hoe oud is hij dan?
En wat geef je hem nog naast zijn zaad?

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Nou ik had niey goed gelezen dus.
Hij is 10 weken zag ik net.
Ik denk dat Kirsten gelijk heeft. Het gaat heus wel over.
Maar ben toch nog benieuwd wat hij verder nog krijgt?

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Kirsten

Hoi Mariska,

Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht,.het kan best zijn dat het zelfstandig eten hem nog niet helemaal goed afgaat.
Ben ook benieuwd inderdaad wat ie weegt?

Groetjes
Kirsten

Mariska

Hoi Kirsten,

ik dacht ook al snel van oh typisch gedrag van een bedelaar, maar stel nou dat hij echt honger heeft.
Die van mij deed dat nooit hele dagen.
Goed idee van je dat wegen. Ben ook heel benieuwd!

Groetjes Mariska

Mariska

Hoi Bobo,

We willen je echt graag helpen, maar dat word een beetje lastig als je geen antwoord geeft.
Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik zeg het maar even.

Groetjes Mariska

Bobo

Sorry voor het late antwoordt, moest even andere dingen doen. Hij krijgt volledig voer, daarnaast meng ik er extra kracht en opfokvoer, eivoer, grit en trosgierst. Als ik dus gekookt eitje met beschuit en toevoegingen geef wordt ie helemaal gek en hij blijft maar eten en eten. Ik weet het ook niet meer hoor. HELLUP

Bobo

Ohja, ik heb hem net gewogen en hij weegt 76 gram en is zegmaar 10 en een halve week.

Rianne

Dat is wel wat weinig vind ik zelf, tenzij het ook een heel klein valkje is. Het geluid is inderdaad bedelen om voer. Dit heeft mijn albino ook gedaan omdat hij bijgevoerd moest worden omdat de ouders niet genoeg voerden. Bij mij thuis heb ik hem nog ruim een week vochtig eivoer gemengd met zaadjes gegeven tot hij zelf zaadjes ging pellen. Daarna was het gekrijs over.
Ik zou het toch in de gaten houden of hij echt wel genoeg eet, bedelen doen ze niet zomaar zou je zeggen.

Bobo

Maar hij hangt wel de hele tijd met zijn kopje in de voerbak, dan zou je toch denken dat ie wel eet of kan ie dan de schilletjes niet van de zaadjes afkrijgen??

Mariska

Dat is mogelijk dat het hem nog niet goed lukt.
Maar dan zou je ook geen schilletjes zien liggen.

Groetjes Mariska