7 mei 2025, 16:58:18

Mijn verhaal

Gestart door Appie-B, 22 mei 2003, 15:24:54

« vorige - volgende »

Speedy

Hoi Mariska,

Het stokje hebben we er met een handigheidje op gemaakt.
We hadden nog een buigbaar stukje ijzer over, van een metalen boekenrek, dit zit aan de achterkant bevestigd, om het kastje in balans te houden.
We hebben dit stukje verbogen, zodat we met de bestaande schroef van de voliere-dak, dat konden vastschroeven op het dak en tussen de 2 verbindingen daar tussen een stok hebben geschroeft. (snap je het een beetje?)
maar ok zo dus.....

Groetjes,
Trudie

p.s. de dure valkparkiet is al verkocht vandaag, de kooi was leeg.

Speedy

Hoi Paul en de anderen,

Ik heb vanmiddag nog ff gekeken voor een broedblok, ze verkopen hier dus alleen maar die zeskantigen, ze zijn wel heel erg mooi hoor, maar ik kan die dan niet zo bevestigen aan de buitenkant, zoals jij dat hebt Paul.
Dus helaas ik ging weer naar huis zonder blok.
Ik wil het nu samen met Rob gaan maken, omdat ik niet weet waar ik die anders moet kopen.
Heb jij hem nu ook gemaakt?
Maten 30x30x25 he? minimaal?

Groetjes,
Trudie

Ellen

Nou gelukkig dan maar dat die dure valkparkiet verkocht is.
Anders zou het nog zielig worden als hij/zij daardoor nog
langer in zo'n :censuur-hokje moet zitten in de winkel.
En iemand die er zo veel geld voor betaald zal het wel
goed met het beestje voorhebben.

toch?
Ciao Ellen.

demi

ja dat zal toch wel je gaat niet voor niks zo veel geld uit geven
lijk mij dan

groetjes diana

Paul

Hoi Trudie,
Ik heb hem zo gekocht maar het is wel makkelijk zelf te maken.
De maten zijn 25x35 en 35 cm hoog want ik heb een model wat plat ligt.
Het invlieggat moet tussen de 7 en 8 cm diameter zijn.
Dat zeskantige hok wat jij bedoeld ken ik wel daar zit ook een kleiner gat in en is ook te klein voor valkjes dat is namelijk voor kleinere soorten parkieten.
Veel succes met het knutselen dat moet zeker lukken, ik heb hem gekocht omdat ik te weinig tijd had maar als je er zelf een maakt kan je het veel mooier maken dan een gekochte.

Groetjes,  paul

Appie-B

Mijn vogels waren nu heel even allebei uit de nestkast (minuut ofzo). Is dit normaal? En hoe lang mag dat maximaal duren? 'k Heb wel even van de mogelijkheid gebruik gemaakt; er liggen drie eitjes in.

Speedy

Geweldig Appie, jeetje wat leuk joh....ik weet niet precies hoelang ze zonder warmte kunnen, maar als het de eerste keer is kan het ook zo zijn dat ze het nog niet zo goed zullen doen, maar jouw valkparkietjes zijn toch al wat ouder, dus zou het toch wel goed komen lijkt me.
Ik hoop voor je dat je er straks zo 5 hebt rondvliegen hoor hahahahaha gezellig...

Groetjes,
Trudie

Ellen

Helemaal te gek Appie.
Spannend hoor....................ben benieuwd.

Gr. Ellen.

moonwitch (diana)

he appie-B

Wat geweldig dat ze al 3 eitjes hebben, als ze nu ook nog bevrucht zijn en er komen jonkies uit dan zijn je medebewoners je niet dankbaar of ze willen allemaal een valkje van je hebben omdat ze helemaal verliefd zijn geworden op valkjes.
In ieder geval gefeliciteerd met je eerste eitjes.
Groetjes moonwitch (diana B)
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Paul

Hoi Appie,
Als de eitjes even alleen gelaten worden is dat niet erg maar als ze echt aan het broeden zijn mogen ze er ongeveer 20 minuten van af om te eten en wat de vleugels te strekken.
Het kan misschien wel langer maar 20 minuten is een veilige tijd die je aan kan houden.
Maar meestal weten de valkjes het beter dan wij dus ze zullen het vaak zelf wel in de gaten houden :-)
Nou hopen dat de eitjes bevrucht zijn :-)
Na een dag of 3 broeden kan je het proberen te bekijken met een schouwlampje.

Groetjes,  Paul

demi

hallo appie

gefeli met je kraamafdeling!
groetjes diana

Appie-B

....en ze broeden lekker verder.  :)

Speedy

Goedemorgen Appie,

Gaat zeker goed daar zeg, geweldig...het zal nu zeker niet lang meer duren of je zal iets gaan horen (gepiep) en misschien zelfs wel zien, als ze het tenminste toelaten.

Groetjes,
Trudie

Appie-B

Het is nu een dag of 18 geleden dat ik eitjes zag, dus als er wat gaat gebeuren zal het binnen nu een een paar dagen wel zijn... ik houd jullie op de hoogte ;)

Speedy

::)nou mij benieuwen hoor.
Zal een gezellige kraamtijd worden bij jou.
 :D :D :D :D :D :D

Groetjes,
Trudie