16 april 2024, 12:12:10

Mijn verhaal

Gestart door Appie-B, 22 mei 2003, 15:24:54

« vorige - volgende »

demi

go trudie go :D :D :D


ja wie niet waagt...............

veel s6 trudie!
groetjes diana ;)

Speedy

hahaha ik heb alleen geen lattenbodem. :-/ :D :D

Paul

Hoi,
Trudie, als je een waterbed hebt moet je oppassen met zagen hoor  :D

En Appie, dat hok zit gewoon perfect in elkaar ook de maten zijn prima zo te zien dus dat niet proffesioneel wat je zelf zei vind ik wel meevallen hoor.
Het ziet er gewoon prima uit en het hoefd niet supermooi te zijn als het maar functioneel is :-)
Het kan best zijn dat er al eitjes in liggen omdat ze zo afwisselend in het broedhok zitten.
Dat zou er dus op kunnen duiden dat ze al aan het broeden zijn :-)
Succes met je nestje.

Groetjes, Paul

Speedy

 :D :D :D
Nee, we hebben ook geen waterbed hoor, maar een auping, die is dus van ijzer. ;D
Dus ik zou toch naar een houtwinkel moeten hoor.
Ik zal het Rob ook even laten zien, dan kan ie er vast aan gaan beginnen.
En wie weet, gaat Speedy dan wel neigingen krijgen en met Koko in de weer. Tenzij Koko het niet accepteerd van een valkje, want ze is dus altijd alleen geweest.
Je zou zeggen dat het instinct naar boven moet komen dan...

We zullen zien, ik moet ook zeker weten of er ruimte genoeg is in deze voliere (dezelfde als Cobie heeft, Paul) en waar ik dan het blok moet zetten of hangen en hoe.

Groetjes,
Trudie

Ellen

In elkaar geflanst of niet het ziet er super uit.
Lekker stevig .............en volgens mij gaan ze uit hun dak.
Lekkere volle kamer heb je trouwens hahaha.................

Gr. Ellen.

Ellen


Hallo alllemaal,

ik heb het nu een paar keer geprobeerd om een foto te
plaatsen ( jpeg ) maar ik snap er nog maar weinig van hoor.
In ieder geval weet ik niet "wat" ik fout doe.

Ik laat het even rusten voor ik hier met scanners ga
smijten en probeer het over een poosje nog wel een keertje.
Gr. Ellen.

Kolkkie

Is het plaatje niet te groot. Hij mag nl. niet groter zijn dan 100k.
Bij mij wil een plaatje ook soms niet. Dan krijg ik de melding, iets in de trend van Invalid file format ofzoiets. Heb toen paint opgestart. heb het plaatje toen veranderd van .jpeg naar .jpg. Toen deed ie het wel.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ellen

Oke Mariska,

Bedankt ik ga weer eens even wat proberen.
Je hoort nog van mij  :)

Gr. Ellen

Paul

Hoi Trudie,
Als het goed is heb je dus een ferplast voliere van het type Brio mini.
Ik heb hem daar aan het zijdeurtje gehangen, dat kan je eraf halen als je het iets openbuigt bij de scharniertjes en ddan later zo weer terugzetten na het broeden.
Ik het broedhok heb ik dan schroefhaakjes gedraaid zodat je het zo aan de voliere kan haken.
Op de foto kan je duidelijk zien hoe ik het gedaan heb.

Het scheelt in elk geval erg veel ruimte in de kooi als je het broedhok aan de buitenkant hangt en je kan ook makkelijker in het broedhok kijken :-)

Groetjes,  Paul

Ellen

Wat ben jij een handige donder Paul. Leuke foto ook
geworden trouwens.
Gr. Ellen.

Speedy

Geweldige tip Paul, dank je... ;)
Het is inderdaad heel goed opgelost zo.
Ja klopt ik heb een Ferplast maar geen idee welk type hoor.
Hij is heeft groene tralies en heeft een rood dak.
De 4 hoekspijlen zijn van geel plastic.
En onderop de bak is ook rood en dan staat ie op 4 wieltjes.
Wat een luxe he.
Nogmaals een tip van mij voor wie ook zo'n voliere heeft en het nog niet ergens van mij al gelezen heeft.
Het dak van deze voliere is heel erg glad, het is van aluminium, daarop hebben Rob en ik een stukje grastapijt met dubbel tape erop geplakt.
Nu is het een gygantische goede landingsbaan voor de valkparkietjes en glijden ze er niet meer vanaf.
En ook hebben we er een zitstok op gemaakt, daar hebben ze ook erg veel gemak van.

Groetjes,
Trudie

Kolkkie

Hoi Trudie,

Hoe hebben jullie dat stokje er op gemaakt? Gaatjes geboord en dan de zitstok er op gemaakt? Of anders?
Einstein wilde net weer de aand8 van Coco. Voor een kriebelbeurt, maar Coco beet haar een keer en toen was het weer over :'(.
Op naar een witmasker mannetje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ellen

Zet hem op Mariska.....................dat ie maar mooi mag zijn.
We horen van je.
Gr. Ellen.

Appie-B

Ben toch blij dat ik geen vogel ben; zo lang stil zitten  :o

Gisteravond rond een uur of 11 is het vrouwtje in het hok gaan zitten, vanmorgen half 10 was de wisseling van de wacht en sinds die tijd zit het mannetje er op. Ik hoop voor 'm dat het vrouwtje strax weer eens gaat kijken hoe het gaat, want hij zal wel honger hebben ... :-/

En over dat hokken bouwen; gewoon plankjes met veel spijkers aan elkaar timmeren (denk dat ik > 100 spijkertjes heb gebruikt voor mijn hok :P ).

Ellen

Ben sowieso blij dat ik een mens ben......... :P :P
Appie, hoop dat het goed gaat met je valkjes en als ik het
goed begrijp zitten ze al lekker stevig te broeden. Ben
benieuwd voor je.
Ciao..........Ellen.