19 april 2024, 07:26:59

wat te geven

Gestart door angela, 26 september 2005, 21:25:41

« vorige - volgende »

angela

nee ben heel de dag thuis maar geloof het of niet de 1ne vliegt al , die is echt bij de hand zeg die eet goed is brutaler de andere is een beetje het sulletje van het stel moet nog namen hebben maar was zo geschrokken van gister dat ik me daar niet mee bezig heb gehouden
ze zitten ook al goed op me vinger

Paul

Hoi Angela,

Dat gaat geweldig goed zo te horen hoor :)
100 gram is een prima gewicht er zijn er vele die dat niet wegen op die leeftijd.
Zorg in elk geval dat je in de nacht de krop laat legen dan kan je overdag gewoon voeren als de krop bijna leeg is.
Je kan 10 tot 15 % van hun lichaamsgewicht voeren dus als ze tussen de 10 en 15 ml eten is het prima.
Ik maak het altijd zo dik dat het nog net van de lepel loopt maar niet echt waterig meer is zoals vla ongeveer.
Je voert met de lepel en ik gaf altijd voorheen totdat ze niet meer wilde dat geven ze vaak zelf wel aan.
Zo te horen gaat het nu prima en nu even in de gaten houden tot ze echt de zaadjes goed pellen en ook eten maar dat zal nog wel een paar weekjes duren voor ze helemaal zelfstandig zijn denk ik.
Sommige zijn inderdaad erg rap met vliegen he :)
In elk geval een goed teken alleen kunnen ze nog wel iets afvallen doordat vliegen veel energie kost als het maar niet teveel is maar als ze 5 tot 10 gram afvallen en daarna stabiel blijven is dat vaak heel normaal.

Groetjes, Paul

angela

heey paul

Ja ik heb ze net ook weer gevoerd 11 uur en dat ging ook prima ze gaan zelfs echt piepen als ze het eten ruiken het is echt schattig ik hoop echt dat ze het redden de kleine (valko) at vanavond ook beter (gelukkig) ze eten van de lepel en geef ze inderdaad tot hij niet meer wilt want in het begin eet ze goed door

Ik dank jullie en hoop dat dit goed blijf gaan

Paul

Hoi Angela,

Als hun gewicht goed blijft en je zorgt dat elke morgen de krop leeg is voor je weer voert moet het gewoon goed gaan normaal hoor.
Wel heel goed dat je gisternacht toch even dat papje gemaakt hebt volgens mij knapte ze daar echt van op :)
Het was een noodoplossing maar zeker beter dan zolang een lege krop hebben vind ik.
Houd ook de ontlasting goed in de gaten zolang ze pap eten zal het wel vochtiger zijn dan normaal maar de kleur mag niet zwart zijn bijvoorbeeld.
Bij problemen in elk geval meteen even aan de bel trekken.

Groetjes, Paul

angela

de poep is wittig en niet dun

angela

Wou jullie alvast allemaal bedanken dat jullie me zo helpen top dikke  :-* :-* 

Paul

Hoi Angela,

We zijn hier allemaal liefhebbers van valkjes dus vind ik het  vanzelfsprekend dat je elkaar dan helpt :)
Behalve wit in de poepjes zit er toch ook wel groen doorheen neem ik aan ?
Normaal zijn het zeg maar van die groene hoopjes met een wit hoedje erbovenop.

Groetjes, Paul

angela

ja klopt wit met groen heb het namelijk net mogen zien op me broek  ;D

Verder had ik nog 1 vraag over me kleinste valk ze weegt maar iets rond de 50 a 60 gram moet ik haar dan vaker voeren ?

Rianne

Hoi,

weeg je ze wel elke ochtend met lege krop? Het valkje zou inderdaad wat zwaarder mogen, maar zolang ze iedere dag aankomt is er niks aan de hand. Afvallen mag ze zeker niet.

angela

ja heb haar vanmorgen gewogen zonder voeding maar zal ik haar 4 x geven per dag of ook gewoon 3 keer .

Rianne

Ik denk niet dat dat kwaad kan, maar misschien dat er mensen zijn die daar anders over denken?
Merk je dat ze meer honger heeft als het andere valkje?

angela

nee juist niet ze is het rustigste van de 2 ze eet ook normaal en als ze niet meer op kan stopt ze netjes, daarin tegen als ik de grote van het stel pak en eten geeft doet hij net of hij een jaar niks op heeft hij wil het hele lepeltje haha

Paul

Hoi Angela,

Zeker als ze nog zo licht zijn mag je best een keer vaker voeren overdag zoalng ze zelf al willen eten is dat heel goed.
Je merkt vanzelf als het kropje goed leegt en is het bijna leeg dan kan je gewoon weer een voeding geven.
Heb je al aan het borstbeentje gevoeld dat zegt ook vaak wel of ze gezond en lekker op gewicht zijn.

Groetjes, Paul