20 april 2024, 05:39:33

wat te geven

Gestart door angela, 26 september 2005, 21:25:41

« vorige - volgende »

angela

maak me eigenlijk best zorgen nu kan er niet van slapen wou dat het morgen was en dat ze de pap eten mmm shit zooi

Paul

Hoi Angela,

Heb je iets in huis zoals eivoer wat je ze als nood kan proberen te voeren nu ?
Anders kan je voor vanacht zelf eivoer maken het is beter dat ze nu wat krijgen dan dat ze helemaal leeg de nacht doorgaan.
Waar woon je in de buurt want je mag hier anders ook wel wat pap ophalen als je niet te ver weg woont.

Groetjes, Paul

angela

we wonen in zoetermeer , kan ik gemalen appel wel proberen

Paul

Hoi Angela,

Als ze wat ouder zijn mogen ze zeker appel hebben maar ik denk dat er voor de groei niet genoeg voedingsstoffen in zitten.
Je kan zelf met beschuit en een gemalen ei ook een papje maken.
doe een gekookt ei (8 min) fijn malen onder 3 beschuiten en dat dan met wat gekookt water aanmaken tot een papje.
Dan af laten koelen tot ongeveer 40 graden even voelen als je het op je pols legt dat het niet te heet is.
Dan hebben ze toch in elk geval wat voedzaams binnen voor de nacht.

Groetjes, Paul

angela

ok dank je je bent een schat, ga ik meteen even maken en dan race ik morgen (wekker zetten) meteen naar de dieren winkel

heb het beste voor met de vogels

Paul

Hoi Angela,

Lees ook morgen even bij handopfok hoe je het beste kan voeren.
Je moet elke dag minstens de krop helemaal laten legen anders kan je last krijgen van kropverzuring.
Het moet in elk geval goed kunnen lukken als je je aan de regels houd met het voeren.
Het beste kan je wel Nutribird of Kaytee pap halen je hebt ook Cede maar dat moet je nog aanmaken met eivoer en die andere twee hoef je alleen met gekookt water aan te maken.
Ik zit zelf in Rotterdam dus helaas een beetje te ver om even wat pap te halen lijkt me.
Maar voor vanacht kan je best wel even met wat zelfgemaakt eivoer wat te eten geven.
Ik had de foto gezien van de kleintjes en ze zijn inderdaad nog wel heel erg jong dus 4 weken zou goed kunnen.
Zorg dat de pap in elk geval niet te dik is het moet een beetje van de lepel aflopen nog.
Ze krijgen namelijk het vocht ook via de pap binnen en dat hebben ze echt nodig omdat ze zelf nog niet drinken.
Ik hoop dat je ze zodadelijk wat naar binnen kan voeren dat zou wel heel mooi zijn.
Maak het in elk geval zo fijn mogelijk dat er geen grote stukjes in zitten.

Groetjes, Paul

angela

ben nu de ei aan het koken het beschuit is al helemaal meel geworden in een blender ik hoop dat ze wat eten zou leuk zijn geeft me dan ook weer een beter gevoel .

Paul

Hoi Angela,

In een blender kan je wel een aardig fijn papje maken lijkt me :)
En in de beschuit zit gewoon voornamelijk meel dus dat is eigenlijk gemalen zaad.
In gekocht eivoer zitten nog wel wat dingen toegevoegd maar voor nood is het zo best te doen.
Als ze echt honger hebben zullen ze best wel wat van een lepeltje eten en dan hoef je ook niet meer met een spuitje te voeren.
Maak wel na elke voeding met een vochtig doekje even alles rond de snavel schoon zeker met die pap worden het keiharde klonten.
Laat zo nog even weten of het gelukt is en ze wat gegeten hebben.

Groetjes, Paul

angela

 ;D ;D ;D ;D ;D ze hebben gegeten als gekken zelfs denk rond 1 thee lepeltje toch wel dat ze op hebben

Paul

Hoi Angela,

Dat is heel goed dat ze gegeten hebben en ze geven vaak wel aan als ze genoeg hebben met de lepel.
Ik weet niet of je een keukenweegschaaltje hebt maar het beste is ze elke dag te wegen en dan mogen ze in elk geval niet te veel afvallen.
Een jong van 4 weken zal normaal tussen de 80 en 100 gram wegen denk ik en ze kunnen wel iets afvallen maar dat mag niet te veel zijn.
Vaak als ze gaan vliegen kan dat gebeuren omdat ze dan veel energie gebruiken.
In elk geval super dat je er toch wat ingekregen hebt dan hebben ze toch iets binnen gekregen en slecht zal het zeker niet zijn voor een keer en in elk geval zeker beter dan een lege krop.
Normaal met 4 weken moeten ze ongeveer 3 voedingen per dag hebben van 10 tot 15 ml volgens de tabel dus daar kan je je ongeveer aan vasthouden.

Groetjes, Paul

angela

ok dank je wel in ieder geval voor de tip ze wouden op een gegeven moment niks meer eten dus ben ik er mee gestopt ga morgen zo en zo dat nutribird halen en wegen en aan de gang met ze , heel erg bedankt morgen hoor je meer hoe het gegaan is, ga nu me bed op zoeken

Paul

Hoi Angela,

Je kan nu in elk geval met een gerust hart gaan slapen en morgen voor de pap op pad gaan.
Als ze echt nog meer honger hadden dan hadden ze wel meer gegeten ze hebben in elk geval wat binnen nu :)
Ik ben benieuwd hoe ze morgen van de pap eten.

Groetjes, Paul

angela

goedemorgen
Ik ga zo naar de winkel toe voor pap , maaaaar vanacht zette ik ze terug in de kooi en toen keek ik een minut later en zatten toen nog van de trosgierst te eten !!!!

Is wel een goed teken neem ik aan

patty_dordtse valkjes

goeie morgen,

trosgier is natuurlijk lekker ook haha.

als die van mij nu trosgier bv krijgen dan zitten ze er als de valkjes bij hoor en is die zo kaal...

veel succes bij de dierenwinkel

patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

angela

OOOOOOOOOOOH heb ik weer ken wel janken ze verkope er geen nutribird of wat dan ook heb nu eivoer voor ze hoop dat ze dat eten , ga eerst alles af bellen hier voor nutribird