29 maart 2024, 12:20:29

2e valkparkiet bij coco zetten

Gestart door Martin79, 26 september 2005, 16:45:14

« vorige - volgende »

Martin79

Okay dan ga ik die ook kopen!
Dan moet het toch goed komen.
Ze zijn vandaag ook alweer 2 keer bezig geweest.

T zal de tijd van t jaar wel zijn :)

Martin79

Nou ze beginnen elkaar steeds liever te vinden hier komen dan 2 foto's!




Riny

Hoy Martin
Mooie foto's maar mag ik je een goede raad geven?
Haal dat spiegeltje uit de kooi.
De meeste valkjes gaan het spiegeltje behandelen als hun partner ,en jou valkje heeft nu een echte partner .
Het belletje mag wel.
Misschien dat hun gedrag totaal veranderd als het spiegel weg is.
Verder wens ik je fijne feestdagen
Groetjes Riny :D

Martin79

Hoi Riny,

Bedankt voor de tip! Ik heb het weggehaald en het lijkt al veel beter te gaan nu!
Jij ook hele fijne dagen toegewenst!

Groetjes Martin

Martin79

Hoi hoi,

Ik heb nog een vraag, is het normaal dat Coco zo vreselijk agressief wordt als ik Chico in de kooi wil aaien? Als ik dat nl doe dan gaat Coco aanvallen zowel op mij als op Chico.
Is dit normaal gedrag?  ???

Riny

Hallo Martin
Coco heeft altijd de eerste viool gespeeld bij jullie.
Probeer eens om hem altijd als eerste te aaien .
Het klinkt heel bezitterig zoals hij zich gedraagd,maar misschien moet hij nog wel wennen aan een valkjespartner.
En ik zou hem er bij betrekken als je met Chico bezig bent.
groetjes Riny :D

Martin79

Hoi Riny,

Dat zal ik proberen. Het is zo jammer want Coco is met geen man en macht tam te krijgen. Hij blijft maar zo bang. Ik zal iig proberen heel veel tegen hem te praten als ik bij ze ben en dan ook Chico aandacht te geven.

Martin79

Hey allemaal,

Nou Coco en Chico zijn weer uit elkaar. Het ging opzich wel goed met ze maar Chico werd steeds banger en ze wilde niet meer aangehaald worden, waarschijnlijk omdat Coco haar een knauw gaf als wij haar aanhaalde. Nu staan ze apart in 2 kooien naast elkaar en hebben ze het ook perfect naar hun zin en ze vliegen ook vaak samen los en dat gaat prima. Ik laat het maar even zo. Want Chico is nu weer heel erg aanhankelijk en dat willen we graag zo houden!

Groetjes Martin

Martin79

Hoi Allemaal,

Ik zit een beetje in een lastig pakket... sinds een maand schreeuwen Coco en Chico enorm erg. Het begint smorgens en stopt niet meer zeker als we thuis zijn gaan ze maar door. Echt heel hard, nu vind ik dat zelf niet zo heel erg maar mijn vrouw irriteerd zich er enorm aan en we hebben er echt ruzie om. Het is nu net of de valkparkieten de baas in huis zijn en we zijn de hele dag bezig met 1 vraag, hoe krijg je ze stil. Zij zet ze steeds op de gang.. ik vind dat persoonlijk geen oplossing en ook zelfs erg zielig.. maar aandacht geven helpt niet dat helpt maar eventjes en als je dan weg loopt begint het weer met schreeuwen. Heeft iemand tips voor mij???


Riny

25 februari 2006, 18:32:37 #159 Last Edit: 25 februari 2006, 18:38:12 by Riny
Hoy Martin
Dat vindt ik een heel groot lastig parket waar jij in zit.
Het is inderdaad geen oplossing om ze de gang op te zetten,maar ja ,wat doe je als je er de hele dag bij zit .
Eigenlijk is het beter om er geen aandacht aan te schenken ,want in feite beloon je dan negatief gedrag.
Beter is het om positief gedrag ,dus als ze zich goed gedragen ,ze te belonen.
Dat is eigenlijk de enigste tip die ik je kan geven.
O ja, je kunt ook zorgen dat ze genoeg dingen om zich te amuseren in de kooi hebben.
Maar ik denk dat je dat wel weet.
Ik wens je heel veel sterkte.
Groetjes Riny :D

Lin

Je kan even bij gerdag kijken en dan ANWOORDEN OP GEDRAGSVRAGEN


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Martin79

oke bedankt allemaal, ik ben al aan het proberen wat Riny zei maar ik hou jullie op de hoogte. Thanks!  :D :D :D