8 mei 2025, 20:11:25

Oeps, nagel uitgetrokken

Gestart door Hanna, 22 mei 2003, 12:38:54

« vorige - volgende »

Hanna

Hallo.  ik heb gisteren per ongeluk een nagel van Niels uitgetrokken.  Hij zat op m'n pull en bleef haperen met z'n nagel.  Ik kom dat nog wel eens tegen en zoals altijd prutste ik hem voorzichtig van mijn trui.  Niels protesteerde even zachtjes en omdat het maar zo zachtjes was, dacht ik dat het kwam doordat hij boos was omdat ik hem wegtrok van de touwtjes van m'n kap, waaraan hij druk aan het knabbelen was.  Even later merkte ik dat hij bloedde en zag ik dat z'n teennagel weg was.  Niels bleek in elk geval geen pijn te hebben, want die had al weer wat anders gevonden om aan te knabbelen.  Dat is echt typische Niels.  Zelfs toen ik z'n pootje ontsmette en er een verbandje om deed, kon het hem niet schelen.  Hij was al weer druk aan het knabbelen.  Echt onverstoorbaar.  Intussen is het verbandje er weer af en bloed het niet meer, maar... groeit die nagel ooit nog terug?  En kan het kwaad?

Speedy

Hoi Hanna,

:D :D :D leuke foto joh, zit ie nu op een toupetje?? :D :D :D

Even serieus, over de nagel, ik denk zelf van wel, maar durf het niet met zekerheid te zeggen over een valkparkiet, ik ga er bij mijn hond vanuit, die ook wel eens een nagel bloedend afbreekt en er toch weer een nieuwe voor terug komt, nagels blijven geloof ik groeien hoor.

Groetjes,
Trudie

Marianne

Hallo Hanna,

Ik heb het zelfde meegemaakt met mijn vorige valkparkiet. Hij bleef met zijn nagel aan het gordijn hangen en ook zijn nageltje was eraf. Bij hem is zijn nagel nooit meer terug gekomen. Nico heeft nog zo'n 10 jaar zonder die nagel geleefd dus verder hebben ze er geen last van. Het is alleen een raar gezicht maar het paste na al die jaren gewoon bij hem.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Annemieke

Hallo allemaal.

Onze Teddy heeft hetzelfde probleem met 2 nageltjes

Bij hem zijn ze echter wel weer aangegroeid alleen nooit meer in de volledige lengte.  ???

Hij heeft er zeker geen last van en voor ons is het eigenlijk wel makkelijk. Blijft hij in ieder geval met minder nageltjes in je trui hangen en je hoeft ze niet te knippen.

Zo zie je maar, het geeft meer zooi dan dat het echt nadelen heeft.  ;)

Succes ermee.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Paul

Hallo Hanna,
Het ligt eraan hoe de nagel is afgebroken of ie weer terug kan groeien.
Als ie er helemaal is uitgetrokken komt ie waarschijnlijk niet meer terug maar je valkje heeft er verder weinig hinder van hoor dus hij kan er oud mee worden.
Soms pikken de ouders bij de jongen in het nest ook de nageltjes eraf en soms hebben ze dan een aantal tenen zonder nagels en die komen dan ook niet meer terug :-(
Alleen met klimmen grijpen ze dan soms wel eens mis maar ze zijn dan niet anders gewend.
Het belangrijkste is dat het bloeden is gestopt want dat had een groter probleem kunnen zijn, dat verbandje is goed wat je erop gedaan hebt dat stopt het bloeden vaak wel.

Groetjes, Paul

Hanna

Hallo allemaal,
De nagel is er echt wel helemaal uitgtrokken hoor.  Dus dan zal hij wel niet meer teruggroeien zeker?
Tja, Nielske heeft iets met zijn poten.  Hij heeft één halfverlamd teentje aan zijn ene poot (zie stelling: teentje van Niels) en daar komt geen verandering in, dus dat zal ook wel zo blijven. En nu dus die teennagel aan zijn andere poot.  Hopelijk blijft het hier bij of het ventje kan niet meer deftig op een stok zitten... :'(
Aan Marianne: Nielsje zit op die foto op ons cd-rek-salontafeltje.  Aan de rand van dat tafeltje staat zo'n papouamannetje en toen Niels daar eens op landde en de show begon te stelen, heb ik maar vlug wat foto's getrokken.  Ik vond het zo schattig.

Hanna

Hallo nogmaals,
Ik had nog 1 vraagje.  Bestaat de kans dat die wonde nu gaat ontsteken?  En wat kan ik daar tegen doen?
Hanna

Speedy

Ik ben geen dierenarts, maar waar ik altijd goede resultaten mee heb zowel bij kind als dier.... is betadine zalf...dit ontsmet goed.
Ik ben er niet bang voor om dit dus ook voor een huisdier te gebruiken.
Het trekt alle vuil eruit en ontsmet.

Succes,
Trudie

Paul

Hoi Hanna,
Bij valkjes genezen wondjes vaak heel snel en als het niet meer bloed nu en het is een paar dagen gelden gebeurd zal het nu niet meer gaan ontsteken denk ik anders had je dat al wel gezien.
Natuurlijk voor de zekerheid het pootje wel in de gaten houden maar als de wond dicht is kan je er nu beter niks meer aan doen want dat had dan meteen gemoeten denk ik.

Groetjes, Paul