9 mei 2025, 00:20:11

HELP KAT VIEL VALKPARKIET AAN

Gestart door Milad, 25 september 2005, 13:55:57

« vorige - volgende »

Milad

Hoi ik heb een vraagje mijn sorry voor me woordengebruik :censuur kat heeft mij vogel aangevallen toen ik het zag greep ik gelijk in maar de kat had ze nagels op de achterveren van de vogel en die ginge allemaal verloren...Hoelang duurt het voor ze teruggroeien :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(komt het nog wel goed

Kirsten

Hoi Milad,

Ik snap dat je erg geschrokken bent,.Hoe is je valk er verder aan toen,. erg geschrokken?,.
en met achterveren bedoel je z'n staart?,. Zijn ze er uit? of zijn ze gebroken?,. Heeft het niet gebloed verder?
Nogmaals snap ik uiteraard dat je erg geschrokken bent, maar ik denk dat je ook erg blij moet zijn dat je maatje er nog is.

Groetjes
Kirsten

ps als ze er helemaal uit zijn duurt het ongeveer drie weken voordat ze alweer aardig aan het groeien zijn

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Milad

Gelukkig om dat te horen..ik bdoel staart veren en ja ze zijn er helemaal uit..hij had geen bloed...maar heeft wel een flinke 20 seconde kijhard gefluit.....had ernstige pijn denk ik..
Hij heeft absoluut geen staartveer meer over...kan zo ook niet meer uit de kooi want ikzag hem heel even vliegen ging slecht dus ik laat hem in zijn kooi tijdje voor herstel...maar heeft hij verder nog pijn ik hoop het niet..?

bobbie

Hoi Milad,

Wat is dat schrikken zeg. En dat deed je valk ook waarschijnlijk want dit klinkt als schrikrui. Als ze schrikken kunnen er een stel veren zomaar uitvallen, uit vleugels of uit staart.
Normaal gesproken zijn ze dan met 6 weken weer helemaal aan gegroeid. Inderdaad met een week of 3 zie je ze al te voorschijn komen. Ik heb het hier ook gehad met valken. Die schrokken enorm en 1 verloor prompt zijn staart en een ander aan allebei de vleugels alle lange veren.
Als hij verder geen verwondingen heeft dan heeft hij geen pijn. Ik zou hem echter niet in zijn kooi laten tot dat ie zijn staartveren weer heeft. Je moet wat aanpassiingen treffen zodat ie gewoon zijn kooi weer in kan als ie zelf wil, maar ik zou hem er zeker weer gewoon uit laten.

Succes met alles.

Groetjes, nel :)

qwerty

Misschien handig om de valkparkiet niet in dezelfde ruimte te laten als de kat. Zo vraag je wel een beetje om problemen.

Peter

Citaat van: qwerty op 25 september 2005, 14:17:48
Misschien handig om de valkparkiet niet in dezelfde ruimte te laten als de kat. Zo vraag je wel een beetje om problemen.

Hallo Qwerty en/of Jo,

Het is helaas gebeurd daar valt niets meer aan te veranderen. Dus graag advies geven hoe nu verder. Geen andere opmerkingen aub.

Groeten,
Peter

Ps. Niet steeds een andere naam gebruiken, dit wekt verwarring.

Brede W

Hoi Milad,

wat schrikken inderdaad! Is je valkje verder ook nog ergens gewond??? Of is ie echt alleen veren kwijt?!?
Ik hoop echt voor je dat ie alleen zijn veren kwijt is, want katten kunnen nare infecties overbrengen!
Maar het komt vast allemaal goed hoor!!!!!

Groetjes,
Wendy

Paul

Hoi Milad,

Ook zonder staart kunnen ze vaak nog prima vliegen hoor dus ik zou hem zeker geen weken lang niet meer uit de kooi laten.
Ik heb er ook een gehad die was ook alle staartveren kwijt en die vloog echt heel goed je zag amper verschil met dat hij een staart had.
Misschien moet hij er even aan wennen maar ze kunnen prima zonder staart vliegen.
Als je naar de uitgevallen veren kijkt en daar zitten van die puntjes aan dan groeien de nieuwe veren snel terug en met 6 weken is de hele staart weer als vanouds inderdaad.

Groetjes, Paul

Milad

:) Nogmaals allemaal bedankt,en nog even vermelden de kat held alleen de staart vast met 1 poot het is nog maar een katertje en me valkparkietje is verder niet gewond ofzo en hij zit nu alweer OP zijn kooi hihi..NOGMAALS BEDANKT...