7 mei 2025, 12:03:44

overgeven

Gestart door Christa_Gerling, 3 oktober 2005, 20:36:40

« vorige - volgende »

Christa_Gerling

hoi,

net toen mijn valkparkiet los vloog begon ze ineens te blazen. toen ik haar even later op de hand nam, moest ze overgeven. dit gebeurde een aantal keer achter elkaar door het op te braken en met haar koppie te schudden. het zijn hele zaadjes, waarvan sommige aan elkaar plakken. ze ruiken niet zuur. verder zit ze een beetje stilletjes. wel is ze net weer zelf uit de kooi gekomen. ze zit een beetje met een bol ruggetje. weet iemand wat dit is? ze heeft recentelijk nog eitjes gelegt.l alvast bedankt, groetjes, Christa.

Christa_Gerling

3 oktober 2005, 21:08:06 #1 Last Edit: 3 oktober 2005, 21:10:42 by Christa Gerling
nog een paar dingetjes die ik nu merk zijn sterk versnelde en zelfs hoorbare ademhaling en ze had heldergele ontlasting (misschien een windei?). verder piept ze als ze gaapt.

Bianca

Ik weet dat mijn tamme vogel Punky ook wel eens op die manier overgegeven had en toen werd mij verteld dat het wellicht voedergedrag was.
Zoals ze doen bij een partner.
Maar als ik zo het verhaal erna lees over de ontlasting en de ademhaleing is het mischien toch verstandig om even een dierenarts te bellen...
Links in de navigatiekolom kun je een lijst vinden van dierenartsen met vogels als specialiteit.
Veel succes.
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Christa_Gerling

Hoi Bianca,

Bedankt voor je reactie!
Ik heb gisteravond dierenarts Feld gebeld en die vertelde mij dat het waarschijnlijk misselijkheid was. Ik moet haar voorlopig alleen even trosgierst en water met druivensuiker of roosvicee geven. Ze ziet er ook al wat beter uit, dus hopelijk knapt ze snel op.

Groetjes Christa.