Hoe leer je een valkparkiet praten ?

Gestart door jolien, 25 september 2005, 13:21:50

« vorige - volgende »

crico16


crico16

ja hij heeft nu iets rond zijn nekje hij heeft iets aan zijn buikje gehad. en wa is het ?

Mariska

Hoi Jolien,

Het lijkt wel op gepareld bont.
Zoals Binky van mij op de foto hieronder.
Maar ik kan me vergissen. En dan nog weet ik niet of het een mannetje of een popje is.Maar door de beschrijving van zijn gedrag door jou zou ik denken dat het een mannetje is.
Maar laat Paul er maar eens over oordelen. Die weet er veel meer van!

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Paul

Hoi Jolien,

Het lijkt mij inderdaad ook een bont geparelde en dan zie je wel na de rui verschil want dan zullen de parels weg gaan als het een man is.
Hij zal nog niet echt de rui gehad hebben maar als daarna de parels langzaam verdwijnen weet je zeker dat je een mannetje hebt.
Een popje zal blijven zoals hij nu is.
Nu is dat verschil nog niet te zien helaas.
Het is in elk geval wel een knapperd :)

Als je trouwens weet wat de ouders voor mutatie hebben kan je soms wel meteen zeggen wat het is.

Groetjes, Paul

crico16

nopzik weet niets van de ouders (spijitig)
maar mijn papa denkt dat het een mannetje is maar dat zullen we hopelijk wel zien na de rui
maar weten jullie nog site's van muziekdeuntjes voor valkparkieten ? (of hoe ge het ook noemt :D)

Mariska

Hoi jolien,

Nou voordat je het aan het uiterlijk kan zien, kan wel een paar ruien duren. En ze zijnmaar 2 keer per jaar in de rui.
Voor leuke deuntjes kun je eens kijken bij het onderwerp 'weet iemand nog leuke fluitdeuntjes". Staat ook onder andere vragen.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

crico16

oké , maar heb al gekeken maar ik heb nog maar één site gevonden, maar ... hoe leer je ze dat aan ?
moet ge da gewoon veel laten horen of ??

Mariska

Herhaling is het toverwoord.
Je moet iets heel vaak zeggen of laten horen.
En dan nog wil het niet zeggen dat hij gaat praten.
Melodieen fluiten leren ze vaak eerder als dat ze gaan praten.
Ik heb zelf gewoon liedjes die ik wilde leren met een downloadprogramma gedownload en op cd gezet.
ik ben nu bezig met de vogeltjesdans, de vlooienmars, calimero en peppie en kokkie.
Niet allemaal tegelijk, maar die staan nu op een cd.
Als ze de eerste onder de knie hebben probeer ik er nog 1.

groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Op die site waar jij denk ik gekeken heb, heb ik ook geluiden afgehaald.
Die staan ook op die cd.
Zo wil ik ze leren te blaffen als een hond en snurken en miauwen als een kat enz.

groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

crico16

hoo tof , ja zeg nu toch een paar woordjes heel vaak en laat hem regelmatig dingen horen maar, op zijn kopje wrijven da heeft hem graag hé en op mijn schouders klimmen , ....
maar als hij ergens staat en dan wil ik hem pakken dan heeft hij soms echt schrik. eergisteren niet.
toen ik het hok open deed kwam hij derek op mijn schouder maar soms doet hij echt kei afstandelijk is dat normaal ? :-\
doei

Mariska

Hoi jolien,

Wat heel belangrijk is, is dat jij zijn vetrouwen wint.
Als hij bijv een keer van jou schrikt of schrikt van iets terwijl hij bij jou zit kan het best zijn dat je in het tam maken een stapje terug doet. Dan is het aan jou om zijn vertrouwen weer terug te winnen.
Doe altijd heel rustig tegen hem, praat zachtjes tegen hem en probeer hem lekkere dingen uit je hand te voeren en dan komt het vast wel goed.
Als het even niet lukt, niet dwingen, maar later nog eens proberen. Net zo lang tot het wel lukt. Geduld is heel belangrijk.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

crico16

ja eerst doet hij altijd zo raar en daarna komt hij knuffelen
klimt hij op mijn schouder en doet hij zijn kopje omlaag zodat ik hem moet aaien  ;D
ma ik vertrouw hem wel ma ik kan soms nie aan hem uit  maastal doet hij wel lief enzo ma soms doet hij schrik-ahtig
ma ik roep nooit tegen hem en ben altijd heel lief praat veel tegen hem en.. het zal wel beteren ik heb hem ook nog nie zo lang dus hij zal me wel eens echt beginnen te vertrouwen  :)

Mariska

Hoi Jolien,

Het heeft gewoon tijd nodig. Echt waar!
Als je de dingen blijft doen die ik net zei komt het echt wel goed. Ik denk absoluut niet dat het aan jou ligt hoor!!!
Ik gaf je alleen wat tips.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

crico16

ha oké en danku da ge me zoo goed helpt want ik weet nog nie zo veel over de valkparkiet :)

Mariska

Hoi jolien,

Graag gedaan.
Als je nog vragen heb geef je maar een gil.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)