Hoe leer je een valkparkiet praten ?

Gestart door jolien, 25 september 2005, 13:21:50

« vorige - volgende »

jolien

25 september 2005, 13:21:50 Last Edit: 30 september 2005, 13:13:30 by Paul
hey

ik heb gehoort dat je een valkparkiet kunt leren praten.
Nu wil ik dat mijne ook graag leren.
Maar hoe begin je aan zo iets
en is dat echt waar dat je ze kunt leren praten ?
En.. hoe oud moeten ze dan zijn ...
??? ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
doei

jolien

sorry er staat een foutje in de titel het moet zijn : hoe leer je een valkparkiet praten ?
sorry

Bianca

magische woord..................HERHALING...
niet meer dan dat.
Er zijn wel woordjes die ze makkelijker kunnen leren als andere, korte woordjes gaan het snelste.
Het is niet zo dat je een heel gesprek met ze kunt voeren maar ze kunnen idd wel wat woordjes leren!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

jolien

ha dus je kunt ze gewoon korte woordjes leren ?
hoo tof
ik praat heel veel tegen mijn valkparkiet
en welke woordjes zijn het gemakkelijkst om te leren ?

Paul

Hoi Jolien,

Die van mij zeggen de naam van mijn eerste valkje want ze praten elkaar nog makkelijker na dan dat ze een mens napraten.
Dei zeggen onder andere hallo en koppiekrauw dus dat soort woordjes kan je proberen.
Een melodietje fluiten is vaak nog makkelijker voor ze.
Vaak leren ze het snelste als ze jonger dan een jaar zijn en vanaf 2 maanden kunnen sommige het al.
De mannetjes praten in het algemeen beter dan de popjes want die doen dat maar heel zelden.

Groetjes, Paul

jolien

en hoe leer je ze een melodietje fluiten ?
ik ben al op een site geweest van vogel melodietjes weet jij er nog ?
mijn valk is nu zo ongeveer 5 maanden.
en weet niet zeker maar denk dat het een mannetje is  :)
maar hoe zie je dat eigl ?
zij/hij heeft gele nek is grijs achtig fluit veel en wilt veel aandacht, bijt graag in papieren (hihi) en.. is een schatje
(hihi)

Paul

Hoi Jolien,

Als de nek geel is dan is het denk ik een bont valkje daar is het heel moeilijk aan te zien wat het is.
Heb je er geen foto van die we kunnen bekijken hier ?
Een wildkleur heeft als hij wat ouder word een fel gele kop als het een mannetje is en de popjes houden een grauw kopje.
Met de melodietjes geld hetzelfde als het praten en dat is gewoon heel vaak herhalen.
Je fluit dan steeds hetzelfde tegen hem en op een gegeven moment zal hij het gaan herhalen.
In het begin een paar toontjes en dan steeds iets langer.
Met 5 maanden moeten ze nog zeker van alles kunnen leren dat is een mooie leeftijd daarvoor.

Groetjes, Paul

jolien

hoe zet je daar een foto op ? ik heb er wel op staan maar hoe zet je die in een bericht ?

Paul

Hoi Jolien,

Je kan je het beste dan even als lid aanmelden dan kan je foto's uploaden naar het forum en ze makkelijk in je bericht plaatsen.
Over het plaatsen van foto's heb ik HIER een stukje geschreven.
Als het dan niet mocht lukken geef je maar weer even een noodkreet hier dan help ik je weer even verder.

Groetjes, Paul

jolien

waar moet je eerst op drukken ? ???
als je een foto hier op wilt zetten ?
want ik vind het niet  ???
:-[

jolien


Paul

Hoi Jolien,

Je moet je inderdaad registreren dat is gratis zonder enige verplichting hoor dus je zit nergens aan vast.
Dan heb je daarboven als je ingelogd bent een knop upload en je hebt als lid nog wat meer mogelijkheden op het forum die wel handig zijn.

Groetjes, Paul

jolien

okz ik ga me meteen laten regristreren
:)

crico16


crico16

maar dan komt daar zo allemaal foto's te staan maar hoe zet je je eigen foto daar op ?