Foutje mutatie berekeningen van de ouders ?????????

Gestart door ♪ Marlies, 23 september 2005, 18:13:39

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Als ik bij de mutatiecalculator kijk waar je de ouders kunt berekenen voor bepaalde jongen zit er volgens mij een foutje in.
Hij geeft nl aan dat als je lutino geelwangen wil kweken, dat je dan een pop kunt gebruiken die split lutino of split geelwang is. Maar poppen kunnen toch niet split zijn voor lutino of geelwang, of zit ik er nu helemaal naast ? :-\

Groetjes Marlies

Lin

volgens mij heb je altijd een man nodig om direct een lutino geelwang te kweken. Anders moet je eerst doorkweken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

ja, dat snap ik.
Maar de mutatie calculator zegt dus dat een pop split kan zijn voor lutino en voor geelwang, maar dat is toch niet zo  ???

Paul

Hoi Marlies,

Een pop kan in elk geval niet split zijn voor lutino daar heb je helemaal gelijk in maar ik kan dat zelf hier ook niet aanklikken die mogelijkheid.
Met geelwang zit het anders ik denk dat net als bij bont bijde ouders split kunnen zijn daarvoor.

Groetjes, Paul

♪ Marlies

Hoi Paul,

Ik kan het niet aan klikken, maar hij geeft het als mogelijkheid bij de oudercombinatie.

Paul

Hoi Marlies,

Ik snap nu dat je het met terugrekenen bedoeld en je hebt dan helemaal gelijk dat het niet hoort.
Het zal wel een schoonheidsfoutje zijn in het programma dat die optie erbij staat.
Peter heeft op het moment weinig tijd denk ik om dat aan te passen maar dat zal dan zeker een keer goedkomen.

Groetjes. Paul