12 mei 2025, 07:29:09

Niezen en erg dunne ontlasting

Gestart door Ilse, 8 oktober 2005, 07:29:24

« vorige - volgende »

Ilse

hallo,
ik heb sinds vorige maand een valkje en hij is echt heeeeeeel lief maar sinds een week geleden begon zijn ontlasting heel dun te worden. het is net water met een beetje zwart/wit erbij. een paar dagen nadat zijn ontlasting zo dun was geworden begon hij ook nog telkens te niezen, En dat doet hij nou nog.
mijn vraag: is hij nu ziek? en kan dit ook komen dat het misschien in huis te koud is voor hem snacht's?. het is snachts bij ons in huis ong. 18-graden.
alvast bedankt,
kussiejs Ilse

Inger m

Hoi,
De kou zal het niet zijn, want mijn vogels zittewn s nachts buiten en kunnen ook tegen vorst. 18 graden is een comfortabele temp voor een valkparkiet.

De ontlasting kan idd afwijkend zijn door bv. ziekte. Je kunt de ontlasting evt laten onderzoeken door een vogeldierenarts (dr. Feld). Veel water kan wijzen op afwijkingen aan nieren en/ of lever.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ilse

hallo inger,
bedankt voor je advies.
ik zal meteen even kijken :-\
badankt :-*
kussiej Ilse

Kirsten

Hoi Ilse,

Hoe is het nu met je valkje?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Chico_Rosa_Punky

Wij hebben ook een leuke valk, Poko van ongeveer 10 weken, en heeft sinds gisteren ook last van waterige poep.

Graag wil ik je bevindingen met jouw valk lezen.

Zou het ook aan voedsel kunnen liggen. Bijvoorbeeld teveel voer (verse eieren en honing??) Hij krijgt dat in een snoepbakje er bij.

Mariska

Hoi Poko,

Waterige ontlasting kan aan het voer liggen.
Teveel groente en fruit bijv.
Maar ik zou hem ook niet elke dag verse eieren en honing geven. Een beetje gekookt ei geef ik hooguit 1 keer in de week of 2 weken.
Wat geef je je valkje verder te eten?

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hallo allemaal
Een valkje wat zo'n dunne ontlasting heeft daar zou ik dr Feld voor opbellen.
Die stuurt je de medicijnen wel op.
Je loopt anders grote kans dat je valkje uitdroogt.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Riny,

Onze Kleintje hier heeft regelmatig dunne ontlasting en dat is al vanaf het begin zo.
ik heb 2 maal een ontlastingsonderzoek laten doen en ze is zelf ook onderzocht en naar hart en longen geluisterd.
Soms is de ontlasting wel heel vast en andere momenten weer vloeibaar.
Volgens Feld was ze kerngezond dus het hoeft niet altijd ernstig te zijn soms is het normaal.
Maar als het ineens komt en daarvoor niet was klopt er vaak iets niet inderdaad.

Groetjes, Paul

Riny

11 oktober 2005, 08:11:32 #8 Last Edit: 11 oktober 2005, 09:59:10 by Riny
Hoy Paul
Dat hebben mijn vogels ook wel eens .
Maar omdat hier boven ook gezegd werd dat de ontlasting een beetje zwart keek gingen bij mij belletjes rinkelen.
Want dat mag volgens mij toch niet??
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Riny,

Zwarte ontlasting en niezen erbij klopt inderdaad niet dan is het beste meteen naar een vogelarts te gaan lijkt mij.
Het beste is straks dr Feld Tel 033-2864772 gewoon even te bellen en om advies te vragen.

Groetjes, Paul