20 april 2024, 06:23:11

zou dit beter zijn?

Gestart door Patricia, 22 september 2005, 19:22:09

« vorige - volgende »

Patricia

hoi hoi,
Ik heb een valkje van 2 die is supertam en kroelt met me enzovoorts maar nou heb ik een jaar geleden een valkje erbij gekocht en toen hadden ze gezegd in de dierenwinkel van ja je moet ze nog even apart houden dus ik had een paar maanden lang de kooien naast elkaar gezet maar wat bleek je moet ze dus allebei op een heel andere kamer zetten en dat had ik dus verkeerd begrepen! maar mijn nieuwe valkje (nu inmiddels een jaar) is nog steeds niet tam omdat ik denk dat hij gewoon te veel naar mijn andere valkje is gaan trekken! maar zou ik hem nog apart kunnen zetten en proberen tam te krijgen? met vriendelijke groet patricia

Brede W

Hoi Patricia,

ook een ouder valkje is wel tam te krijgen, al kost het wel meer geduld en moeite van jouw kant.
Of je de valkjes weer moet scheiden is denk ik een keus van je zelf. Ik denk wel dat je tweede valkje dan makkelijker tam zal worden, maar aan de andere kant is het misschien niet zo gezellig voor ze, omdat ze elkaar nu gewend zijn. Wat je misschien ook kan proberen is op het moment dat je actief met je tweede valkje bezig bent, hem even apart neemt en dat je in een andere kamer met hem aan de slag gaat. Dan kun je hem na afloop weer bij zijn vriendje zetten.
Ik weet niet of dat werkt, maar op dit moment heb ik zelf een jong valkje (die al wel tam is) en als hij in de kamer met de andere valkjes is, trekt hij daar naar toe. En als hij met mij alleen in een andere kamer is, trekt hij naar mij.

Groetjes,

Wendy

Rianne

Met het apart houden, bedoelde ze dat niet tegen ziektes?

Brede W

Citaat van: Rianne op 23 september 2005, 09:09:15
Met het apart houden, bedoelde ze dat niet tegen ziektes?


Oh ja... dat zou ook kunnen... maar dat lijkt me na een jaar niet zo zinvol meer toch???

Rianne

Nee dat maakt niet meer uit.
Maar vaak helpt het als je al een tam valkje hebt om de ander ook tam te maken.

deniejs

23 september 2005, 17:25:42 #5 Last Edit: 23 september 2005, 18:43:08 by deniejs
hoi patricia,
ik denk dat het wel beter zou gaan als je ze apart zet, maar zorg dan wel dat je andere valkje ook genoeg aandacht krijgt omdat hij/zij nou alleen zit! kusjes Deniejsje:)

patricia

hoi, ze kunnen niet zo heel goed met elkaar opschieten! maar ze vechten nog net niet met elkaar! dus uit elkaar zou niet zo veel uitmaken want ik denk niet dat ze elkaar zullen missen! maar ik had aan de ene kant ook een 2e valkje gekozen voor als partner voor de andere maar kan dat dan wel want ziet mijn vrouwtje mij niet als haar partner of kan ze dan nog wel een mannetje toelaten? maar ook omdat ze het met elkaar niet kunnen vinden zou ik dan een andere mannetje voor haar moeten zoeke ? groetjes patricia

Ozzie

Je moet af en toe wat nieuwe dingen proberen en veel op het forum lezen, daar heb je veel aan.

Succes!

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline