25 april 2024, 10:00:44

De rui

Gestart door Woutertje, 22 september 2005, 17:53:25

« vorige - volgende »

Woutertje

hoi ik zou graag wat meer willen weten over de rui bij mijn valkje hoe lang het duurt en of het elk jaar is en dat soort dingen ik hoor het wel wat jullie er over zeggen alvast bedankt

groeten

Mariska

Hoi Wouter,

Vogels komen 2 keer per jaar in de rui. In het voor- en najaar.
En als het goed is zijn ze er met een week of 6 doorheen.

GRoetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Woutertje

als ze in de rui zitten verliezen ze dan alle veren of alleen maar de dons veren?? en moet ik ook nog iets bijvoeren van het een of ander?? ???


groetjes


Paul

Hoi Wouter,

Ze verliezen maar een deel van de veren en dat loopt uiteen van de vleugel tot de staartveren.
Ze zullen nooit allemaal tegelijk uitvallen omdat een vogel dan in de natuur niet zou overleven.
Tijdens de rui hoef je in princype niet anders te voeren dan normaal alleen als ze problemen met de rui hebben dan heb je nog speciale vitamines daarvoor.
Maar als je groente, fruit en het normale voer geeft is dat normaal eigenlijk niet nodig omdat ze alle benodigde stoffen dan al binnen krijgen.

Groetjes, Paul

Mariska

Hoi Wouter,

Die van mij eten wel meer eivoer op het moment dat ze in de rui zijn. Mogelijk zitten daar stoffen in waar ze dan meer behoefte aan hebben, maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)