16 juni 2024, 06:13:26

2de valkje

Gestart door Mick, 12 september 2005, 20:02:47

« vorige - volgende »

Mick

hoi ik ben Mick en heb valkje van ongeveer 1 jaartje ook. nu is mijn vraag kan ik er nog een 2 de bijzetten enja het is mannetje en hoe zit het met de kooi???? ik heb kooi zoeen als bij kooien staat 1ste rij derde kooi zoeen ongeveer. kunnen daar 2 valkjes in???

Mariska

Hoi Mick,

Volgens mij moet dat kunnen. Ik heb ongeveer dezelfde kooi en daar zitten er ook 2 in. Maar om het zeker te weten kun je beter even de maten van je kooi hierop zetten. Dan kun je goed geadviseerd worden.
Wel leuk een tweede erbij ;)

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mick

de kooi is 50 lang 27 breed en 75 hoog..... Gaat het iets ana het tam maken veranderen want deze is nog niet tam

Mariska

Hoi Mick,

Even geduld hoor. Ga de mijne even meten. Ben zo terug ;)

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Hoi Mick,

Die van mij heeft precies dezelde maten en daar zitten er ook 2 in. Dus ik vind dat dat kan. Maar ik heb ze ook regelmatig los. In ieder geval 2 keer per dag.

En wat tam maken betreft; het kan moeilijker gaan, maar dat hoeft niet. Ik heb er 3. Binky is supertam en toen Snowy erbij kwam bleef hij dat ook. Ik kreeg Snowy in februari en die kreeg ik niet echt tam. Ben 2 weken terug weer helemaal opnieuw begonnen met tam maken. Van voorafaan en dat gaat goed. Eet nu uit me hand en komt bij me zitten.
Misty heb ik sinds donderdag en die komt ook al bij me zitten en kan ik ook al zo uit de kooi halen.
Dus het kan goed gaan. Je moet er wel veel tijd en vooral geduld voor hebben.

Groetjes Mariska



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mick

maken ze dan veel meer lawaai??? en kun je al tamme valkjes kopen of is dit nioet zo leuk en wat zijn goede technieken om tam te maken ik ben 16 en zit in 5 middelbaar en tis moeilijk om er echt lang mee bezig te zijn

Mariska

Hoi Mick,

Bij mij maken ze niet veel meer lawaai. Misschien wel helemaal niet zelfs.

Als je een valkje koop bij een goeie kweker dan zijn ze vaak al regelmatig in handen geweest voor ze naar de nieuwe mensen gaan. Dit scheelt wel. De kweker waar ik ze heb gehaald nam ze elke dag even in haar handen om te voeren en gelijk aan handen te wennen. Ik denk dat je er het meeste plezier van heb als je ze zelf tam maakt. Dat is toch wel heel erg leuk en geeft je ook een trots gevoel als dat lukt. Maar koop dan wel een jong valkje, want als ze al wat ouder zijn  kan dat wel moeilijker gaan. En je gaf zelf al aan dat je niet zo heel veel tijd heb.

En wat het tam maken betreft: als je bij het onderwerp tam maken kijkt kun je daar heel veel over vinden. Dan hoef je niet te wachten tot ik me hele verhaal getikt heb.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Hoi Mick,

Nog even wat anders. Koop hem ook niet te jong he? Gewoon eentje nemen die al zelfstandig eet. Met handopfok gaat er een hoop verkeerd. Dat is als je nog pap moet voeren. Lijkt leuk, maar is geen goed idee. Er gaan daardoor veel valkjes dood.

En verder wordt er geadviseerd om ze eerst 4-6 weken apart te zetten ivm ziektes die overdraagbaar zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet gedaan heb, maar het is wel veiliger.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mick

ja eum ik heb ook niet veel tijd maar een vriend zegt dat mijn kooi te klein is voor 2 valkjes maar ze is 75 hoog op hoogste punt met zo'n rondingen vanboven en ik zou graag valkje mss overkopen van iemand dat al handtam is of vind je dit geen goed idee ?

Riny

Hoy Mick
Ik ben zelf hobbykweekster van valkparkieten , ik maak op aanvraag ook valkjes tam voor andere mensen.
Bij mij is het broedseizoen afgelopen en alles is verkocht,maar ik weet dat hier op het forum de meeste mensen valkjes handtam afleveren.
Probeer anders eens bij www.kwetterflat.nl
Bianca maakt ze ook tam.
Groetjes Riny :D :D :D

Mick

luuisteren ze dan naar mij ook? en hoelang duur het en ja ik woon in belgie weet je daar ook adressen??? dankje voor je reactie

Riny

Hoy Mick
Dan luisteren ze ook naar jou ze zijn dan helemaal tam.
Maar in belgie weet ik geen adressen.
Groetjes Riny :D :D :D

Mick

spijtig maar is het kooitje groot genoeg?

Rossi 46

30 september 2005, 16:26:12 #13 Last Edit: 30 september 2005, 17:13:31 by Rossi 46
Wie heeft wel eens een ouder valkje gekocht/overgenomen en die bij zijn jonge valkje van ± 13 weken gezet. Kan dit??

groeten Jack :)