3 mei 2025, 14:56:17

Geelwang lutino

Gestart door Rianne, 21 september 2005, 10:46:45

« vorige - volgende »

Rianne

€200? :o voor 1 vogel of voor het koppel?

Rianne

Citaat van: Riny op  1 oktober 2005, 11:02:35
Hoy Lique en Marlies         

Bedankt dat jullie zo met me meegedacht hebben.
Ik heb er de halve nacht over liggen dubben en vanmorgen gaven jullie mailtjes de doorslag.
Ik neem jullie raad zeer ter harte ,jullie hebben meer ervaring als ik met deze mutatie.
groetjes Riny :D :D :D

Wat is je beslissing geworden Riny?

Ria

Hoi Rianne,

Dat is voor 1 vogel. Geelwangen zijn dus echt duur. Vrouwtjes zijn wel te verkrijgen, mannen zijn moeilijker te verkrijgen.

Of ik het doe weet ik niet maar kijken kan nooit geen kwaad. Ik zie het als een excursie lutino geelwang kijken.

Groet,
Ria

Riny

Hoy Rianne
Ik neem ze niet omdat zoals Lique en Marlies al aangaven het vragen is om problemen.
En ik kan er nooit volgens hun geelwang Lutino's mee kweken.
groetjes Riny :D :D :D

Rianne

Ja dat klopt, het kan erg problematisch worden om mee te kweken, je kan er geen lutino geelwangen mee kweken, met dat koppel, maar wel mannetjes waarmee je vrouwtjes lutino geelwangen kan kweken ;)
Ik ben er ook op voorbereid dat ze of niet broeden, of niet voeren maar daarom wil ik niet met 2 geelwangen kweken maar met 1 geelwang en 1 split geelwang.

♪ Marlies

1 oktober 2005, 11:32:20 #50 Last Edit: 1 oktober 2005, 11:34:39 by marlies
Hoi Rianne,

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Als ik een man kan vinden die de lutino en de geelwang split op hetzelfde gen hebben liggen dan ben ik uit de brand. :D
Kijk maar. Deze pop heb ik zelf, nu de man nog. :-\

Ouders:
Vader=Wildkleur split voor {X1:Lutino} {X1:Geelwang (rec.)}
Moeder=Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Geelwang (rec.) split to {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}
50.0 % Wildkleur split to {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X2:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
50.0 % Lutino Geelwang (rec.)
50.0 % Wildkleur

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Groetjes Marlies

Rianne

1 oktober 2005, 11:33:27 #51 Last Edit: 1 oktober 2005, 11:35:06 by Rianne
*Fout berichtje van mij... klopte niet.*

Rianne

Is er dan ook nog een mogelijkheid om lutino geelwang mannen te kweken, zonder er zelf 1 te hebben?

♪ Marlies

Hoi Rianne,

Dat is volgens mij heel moeilijk. Ik heb al allerlei berekeningen gemaakt zonder  een lutino geelwang  vader,
maar ik krijg alleen maar lutino geelwang popjes .
Waarschijnlijk zijn ze daarom ook zo duur.

Groetjes Marlies

Ria

Hallo,

Ik ben maar wat blij dat het bij mij niet puur om het kweken gaat maar omdat ik het gewoon een mooie vogel vind ! Mocht het er toch van komen dan heb ik inmiddels genoeg andere koppels zitten die het kunnen overnemen dus erge zorgen maak ik mij er niet om. Wel hoop ik dat ik morgen een lang gekoesterde wens in vervulling kan laten gaan.

Ria

Rianne

Gelukkig gaat het mij er in eerste instantie om dat ik ze heel mooi vind, dus man of pop maakt mij op zich niet uit. Die man komt later wel, eerst een popje voor Ayko. Ik hoop dat het volgend jaar beter gaat met het vinden van deze mutatie. Maar dan nog is het de vraag wat voor vogels er worden aangeboden. Kleine valkjes, of een grote kale plek op de kop... want de grootste kans om lutino geelwangen te kweken is natuurlijk lutino x lutino...

Ria

Moeder:lutino geelwang
Vader:wildkleur split voor {X2: lutino geelwang}

man afkomst:
50% wildkleur split voor {X2: lutino geelwang}
50% lutino geelwang

pop afkomst:
50% wildkleur
50% lutino geelwang

Rianne

Ik heb even zitten rekenen. Als ik Ayko tegenover een geelwang lutino zet, is 1 van de jonge mannen een geelwang, split x1 voor cinnamon en x2 voor lutino. Als ik die weer koppel aan een geelwang lutino pop... krijg ik...

Ouders:
Ouders:
Vader=Geelwang (rec.) split voor {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}
Moeder=Lutino Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Geelwang (rec.) split to {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}

Jonge pop
50.0 % Cinnamon Geelwang (rec.)

Lutino geelwang mannen! Helaas wel split voor cinnamon maar toch. :)

Rianne

Zoiets wildkleur kan er bij mij ook uit komen Ria. Dan heb ik deze berekening, dat jong tegenover een geelwang lutino:

Ouders:
Vader=Wildkleur split voor {X1:Cinnamon} {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
Moeder=Lutino Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Wildkleur split to {X1:Cinnamon} {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
50.0 % Cinnamon

Ria

Hallo,

Ik ga morgen gewoon kijken. Hij heeft er meerdere zitten. Overjarig en van de kweek van dit jaar. Een koppel kon hij voor me vormen. Maar omdat ik die man wil zien als hij het uitlegt ga ik gewoon heen. Ik neem de bakjes wel mee in de auto en kijk of ik leeg of vol terug kom.

Groetjes,
Ria