29 april 2024, 00:54:29

Geelwang lutino

Gestart door Rianne, 21 september 2005, 10:46:45

« vorige - volgende »

Sander

Voor degenen die het interesseert:

Op Vogelarena.com staat volgend koppel te koop:

wildkleur/lutino/geelwang x lutino geelwang

Voor gegevens van de verkoper, zie vogelarena of zend een PB

Groetjes
Sander

*Esther*

Hoi
ja ik heb hem ook gezien.
Maar het is in Belgie.
Dus voor nu wat te ver.
Misschien later........
Heb net een stel bonte witmaskers gekocht.
gr Crosser

Rianne


nanda

Hallo Allemaal,

Ik ben nog maar sinds kort lid van het forum. Ongelofelijk maar waar ik heb nog nooit op dit forum gelet of gekeken, maar vind het wel leuk.

Ook ik ben helemaal bezeten van de lutino geelwang en heb nu eindelijk na 3 jaar zoeken een (gepareld) lutino geelwang aangeschaft en ben er ook super trots op.

Het betreffen een man wildkleur split (gepareld) lutino geelwang x pop (gepareld) lutino geelwang. Zijn zijn van 2004 en bewezen kweekvogels

Ik vind een hoop mutaties mooi, maar dit is toch wel mijn trots hoor! Eigenlijk hebben ze allemaal wel iets moois! neem nou bijvoorbeeld de wildkleur man, zoals dat geel van zijn koppie afsteekt tegen zijn donker grijze lijfie is toch ook schitterend. Wel moet ik zeggen dat ik meestal de mannen het mooist vind (maar ja dat is bij de mens toch zeker ook zo  ;D)

Groetjes,
Nanda
www.australischeparkieten.tk

Rianne

Hoi,

gefeliciteerd met je aanschaf! Ik heb ook een (geparelde) wildkleur split lutino geelwang zitten, uit Belgie vandaan. Riny van het forum heeft een geelwang split lutino man x gepareld lutino geelwang pop. Hopelijk komen er zo wat meer lutino geelwangen op de markt want ze zijn echt prachtig!

Bianca

ja ik hoop ook dat er meer geelwanglutino's gaan komen, dan zakt de prijs een beetje en kan ik er ook eentje aanschaffen, hihihihihi ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lin

Citaat van: Bianca op  1 maart 2006, 12:48:54
ja ik hoop ook dat er meer geelwanglutino's gaan komen, dan zakt de prijs een beetje en kan ik er ook eentje aanschaffen, hihihihihi ;)


Ach ja ligt eraan wat je duur vindt. Misschien vind je de prijs wel meevallen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca

150 euro vind ik veel geld, dus ik wacht nog rustig af! ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

*Esther*

2 maart 2006, 20:36:56 #113 Last Edit: 7 januari 2007, 21:18:08 by crosser
 :)

nanda

hallo Allemaal

Ik heb mijn wildkleur split geelwang man eens nader bekeken, maar denk dat het een geparelde man is die zijn parels al heeft verloren, wat ook makkelijk kan kloppen aangezien hij van 2004 is. Hij heeft nl. op zijn rug nog 2 echte parels zitten en her en der nog een licht vlekje. Verder heeft hij in zijn nek grote gele vlekken zitten.

Het popje heeft allemaal kleine gele stipjes op haar rug, dus wat dat betreft zal dit dan wel een gepareld lutino geelwang zijn, maar of ze nou wel of niet gepareld zijn ik vind het beiden plaatjes van vogels.

Ik heb nu in totaal 6 geelwangen zitten:
1 cinnamon geelwang man
1 cinnamon geelwang pop
1 gepareld geelwang
1 bont gepareld geelwang
1 cinnamon bont gepareld geelwang
1 gepareld lutino geelwang

Verder heb ik dan nog 6 split geelwang mannen en 2 kans split geelwang mannen

Ben aardig trots op mijn verzameling, maar dat ben ik op al mijn valkjes hoor. Niet speciaal op deze omdat het geelwangen zijn! :D

Sander

Hallo Nanda

Inderdaad wel een verzameling om trots op te zijn!

In 2004 kocht ik ook een wildkleur split geelwang man, met een tweetal gele vlekjes in de nek en wat geel/witte pluimpjes op de rug , en na jongen gehad te hebben bleek dit ook een geparelde man te zijn en geen wildkleur.

Groetjes
Sander

nanda

gaaf he sander, dan heb je zeker een mazzeltje gehad. Dat is iets wat bij wildkleur mannen nog wel eens leuke kleuren kan opleveren.


Sander

Hallo

Deze wildkleur split geelwang bleek uiteindelijk gepareld split cinnamon geelwang te zijn, dus dat was best wel een verrassing ;)

nanda

hallo sander is dat valkje op die foto van jou, dan een jong van die geparelde split man?

Sander

Hallo

De jongen in mijn handtekening zijn alle drie jongen van deze man. Eén geelwang pop en twee kanssplit geelwang mannen.

Groeten
Sander