21 mei 2025, 16:32:25

stilletjes zijn niet willen spelen

Gestart door eer, 25 september 2005, 16:22:50

« vorige - volgende »

eer

hoi allemaal ik heb weer een vraagje hahahha.ik heb twee valkjes van 3 maanden oud . 1 zit er nog op pap die krijg ik dus echt niet aan het zaad die andere eet gewoon zaadjes. nu is mijn vraagje heel de dag zitten ze gewoon op der stok.terwijl ik allerlei speeltjes er in heb hangen.ze slapen veel of zitten gewoon voor zicht uit te kijken als ze niet uit hun kooi zijn. wanneer gaan ze klimmen spelen of wat drukker doen. ik hoop dat ik snel wat hoort groetjes erika

Paul

Hoi Erika,

Een valkje is niet de hele dag actief ze hebben wel vaak een rustperiode overdag dat ze een stuk stiller zijn.
En vaak als ze helemaal gewend zijn zullen ze ook wat drukker worden.
Zeker als ze nog aan de pap zijn dan zullen ze iets minder actief kunnen zijn.
Mijn valk
je wat ik nu met de hand grootbreng is ook heel rustig in de kooi nog en het is dan net of hij zit te wachten op zijn volgende papje.
Je kan proberen of ze wilgentakjes leuk vinden vaak spelen ze daar heel veel mee en ze knagen die helemaal op.
Vooral hele dunne takjes zijn ze hier gek op.

Groetjes, Paul

eer

hoi paul bedankt ik zal eens kijken waar ik die kan vinden.groetjes erika

Paul

Hoi Erika,

Langs polderslootjes vind je vaak knotwilgen die zijn daar het beste voor de treurwilg schijnt minder geschikt te zijn die bevat stoffen die niet zo goed zijn voor valkjes.
Was de takjes jwel goed schoon voor je ze in de kooi legt in elk geval en haal ze op een plek waar niet een snelweg of drukke weg langsloopt in verband met de uitlaatgassen van de auto's.

Groetjes, Paul

eer

ik ga me best doen voor ze dank je  ;)