27 april 2024, 11:09:43

HEEELP

Gestart door bbb, 14 september 2005, 23:41:47

« vorige - volgende »

bbb

mijn vogel is aan t bloeden van enen van ziijn nagels
ik ben naar de da geweest om ze te knippen en nu ben ik thuis en merk ik dat hij aan het bloeden is ... ik was terug gegaan en hij zij dat het zo over ging.... maar is dit waar en wat moet ik doen !!! :'(

Gerda

Bloed het nog steeds op dit moment??
Om het bloeden te stelpen zou je zijn teentje in de bloem (meel) kunnen dopen (als je geen bloedstelpend middel in huis hebt). De boem klontert met het bloed en vormt als het ware een korstje.

Veel succes, ik hoop dat het bloeden al gestopt is.

Groetjes Gerda

Kirsten

bloem in huis?,. zo ja erin dopen...
of anders goed afdeppen en er even ophouden bijvoorbeeld
Bloed het nog erg dan?

Succes,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Sorry Gerda... stereobericht ;) :D



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

Geeft toch niet, we proberen allemaal elkaar te helpen, en we waren waarschijnlijk bijna gelijk  ;)

En zo zie je maar weer dat het antwoord klopt, want we zeggen beiden hetzelfde!!!

Groetjes Gerda

bbb

bedankt nee het is niet erg en alleen een klein beetje en hij heeft een soort spul met een heerlijke aroma op zijn teen gezet moet ik alsnog bloem opzetten ??

bbb

het bloed is gestopt maar bedankt voor de info....je weet maar nooit  ::)    :D :D :D :D ;D ;D ;D bedankt ieder1!!!!!!!!!!

hippysuus

Ik heb vroeger geleerd dat een druppel secondelijm het bloeden ook direct stolt (heb ik 1 keer moeten doen) maar dan moet je het valkje wel even vasthouden tot de druppel droog is.

Nu heb ik het wel over 10 jaar geleden, de bloem zal wel beter zijn?

Bianca

als je rookt zou je het ook nog kunnen stelpen met (afgekoelde) as.
Het probleem is al wel verholpen maar mischien handig voor de volgende die met dit probleem zit.
Je kunt ook bij de dierenwinkel vragen om "short cut"
dat is bloedstelpend poeder, altijd handig om in huis te hebben.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi,

Ik zou in elk geval nooit secondenlijm of sigarettenas gebruiken omdat deze bijde schadelijke stoffen bevatten die in het bloed komen.
Je kan er speciaal wondpoeder voor kopen dat is speciaal voor vogels of je hebt ijzerchloride dat heeft de dierenarts daar stelpt het bloeden ook mee.
En als je in nood zit kan je ook gewoon bloem of meel gebruiken dat heeft bijna iedereen in huis die zelf wel eens wat bakt en dat werkt ook prima als wondpoeder.
Tegenwoordig heb je van Hansaplast ook vloeibare pleisters dat is dat voor kleine wondjes ook te gebruiken.

Groetjes, Paul