23 april 2024, 12:37:03

niet zelfstandig willen eten

Gestart door eer, 17 september 2005, 00:59:16

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Erika,.

Pellets is volledig voer voor volwassen valken, dus kan je hiermee gewoon volstaan. Ik heb alleen geen ervaring met natmaken,. dus ik hoop dat iemand anders je dit kan vertellen.
Wat goed joh dat het gelukt is,. Ook gewoon wat gemalen pellets in zijn kooi leggen, wie weet krijgt ie ineens de smaak te pakken!,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

erika

dank je wel ben ook heel erg blij dat het nu eindelijk gaat komen ik heb een bakje gevuld met pallets dus misschien gaat die ze nu ook zo zelf pakken hij heeft in ieder geval de smaak er van gehad vandaag. groetjes erika

Paul

Hoi Erika,

Welke pellets heb je gekocht ?
Ik heb die pellets van Nutribird en die eten ze niet ze zijn te groot en te hard alleen mijn rosella eet ze soms.
Maar om te malen zijn die wel prima.
Ik heb een jaar geleden hetzelfde probleem gehad met een valkje en dat is toen met die pellets prima gegaan.
Alleen nutribird pap is eigenlijk voor babyvogels en jouw valkje is nu al een kleuter en die heeft dan ook ander voer nodig.
Van die pellets kan een volwassen valkje prima leven dus dat is heel erg goed om he dat te geven tot hij zelf eet.
Ik vond wel dat met die pellets de pap minder plakt als met de gewone babypap dus het maakt ook beter schoon bij de snavel na het voeren.
Alleen de pellets met water gaat ook prima dus ik zou als je valkje dat eet geen Nutribird pap meer kopen dan heb je aan de pellets inderdaad meer dan genoeg.

Groetjes, Paul

eer

hoi paul ik hen hele kleine pallets gekocht van kaytee exact rainbow staat er op het zakje . nu is mijn vraag kan ik dat ook geven met water en er zo een papje van maken want zo hard eet ze ze nog niet. dank je wel groetjes erika

Bianca

volgens mij kan dat heel goed, alleen zou ik het overschot aan water even afgieten.
Dus dat ze gewoon geweld zijn als het ware.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

eer

dank je ik ga het proberen groetjes erika

Paul

Hoi Erika,

Als je valkje nog geen appart bakje water heeft krijgt hij het vocht via de pap dus als je dan net als de pap een beetje vladikte aanhoud dan krijgt hij genoeg water binnen.
Toen ik de gemalen pellets ben gaan voeren was mijn valkje binnen een week ineens over op zaadjes zelf eten en dat kan toeval geweest zijn maar het is ineens wel verbeterd nadat ik dat pelletpapje ging voeren.
Het merk maakt niet zoveel uit en Kaytee is een goed merk ook van de handvoeding.

Groetjes, Paul

eer

hoi paul ik heb vanmiddag toch maar weer nitribird gekocht en geef daar de pallets in en dan minder ik wel steeds pap. misschien krijg ik er woensdag een valkje bij van drie maanden die al wel op zaad zit en misschien kijkt ze het daar van af. wat ik wel hoop groetjes erika

Riny

Hoy Erica'
Dat scheelt zeker als die een voorbeeld heeft die zaadjes eet.
Ik ben nu bezig om een koningsparkiet zelfstandig te maken en merk wel dat als ik hem op tafel zet met wat zaadjes over tafel gestrooid dat die daar eerder aan begint als in de kooi.
En je moet maar zo denken het ene valkje is het andere niet, en de aanhouder wint.
Groetjes Riny :D :D :D

eer

dank je rini en ja hoor ik heb geduld het is een scheetje dus zal wel goed komen kan mij het schelen de een is sneller als de ander he . vandaag weer pap gekocht dus meng ik met die pallets als je aan een beest begint moet je er goed voor zijn ook he. hahahha groetjes erikaaaaaaaaaaa

Riny

Hoy Erica
Ik heb vandaag geweekte zaadjes over de pap gestrooid zodat Bink die toch binnen krijgt maar er nog niet zo hard op hoeft te bijten.
Al doende leert men.
Groetjes Riny :D :D :D

eer

bedankt riny ik ga gelijk ff zaadjes weken ,kijken of die dat ook wilt dank je wel je leest het van me .groetjes erika