11 mei 2025, 03:49:08

Gevallen van stok!

Gestart door Jeffry83, 16 september 2005, 16:33:37

« vorige - volgende »

Jeffry83

Onze jonge valkparkiet van nu 10 weken is van d'r stok gevallen,ze lag op de bodem met haar nek naar achteren gestrekt en hield zich keihard vast met d'r pootjes aan haar knabbelstok,kan het nu zijn dat ze een hersenschudding heeft??Het gaat nu beter met haar maar wat kan ik nu doen het beste?dierenarts bellen of met rust laten???
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007

Lique

hoi Jeffry,

Waarschijnlijk is je valkje toch erg gemeen terecht gekomen.
Dit kan tot heel veel leiden, onder andere tot een hersenschudding.
Ik raad je aan om direct een vogelarts te waarschuwen.
Zie hier voor een dierenarts bij jou in de buurt: http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm

groetjes Lique

Jeffry83

Mijn moeder wilt niet met d'r naar de dierenarts omdat ze vindt dat het al goed gaat met d'r,wat moet ik nu doen ??? :'(
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007

Lique

Hoi Jeffry,

Als jij vindt dat het niet goed gaat, naar de dierenarts gaan!
Ik neem aan dat jij het baasje van je valkje bent, jij zal haar dan ongetwijfeld het beste kennen en niet je moeder.
Een valkje kan ernstig ziek zijn zonder dat ze het echt laten merken. Een baasje ziet wel aan juist die kleine dingetjes dat het niet goed gaat...

groetjes Lique

Paul

Hoi Jeffry,

Als een valkje normaal van de stok valt dan krabbelen ze meteen wel weer overeind en klimmen weer op de stok of blijven even op de bodem zitten.
Dat ze de pootjes zo verkrampt houd en het nekje zo vreemd lijkt me geen hersenschudding maar eerder iets van een soort epileptische aanval.
Als hij daarna weer helemaal normaal doet heeft naar een dierenarts toegaan niet echt veel zin want die kan er niet veel aan zien.
Je zou wel even naar dr Feld kunnen bellen als je het niet vertrouwd en die kan misschien wel inschatten wat het geweest is aan de hand van je uitleg.
Maar houd het heel erg goed in de gaten en vertrouw je het niet of doet je valkje vreemd dan meteen naar een goeie vogelarts gaan zoals Lique al zei.

Groetjes, Paul