4 mei 2025, 02:50:34

hoe warm houden?

Gestart door trienke, 24 september 2005, 18:11:45

« vorige - volgende »

trienke

hallo

We hebben eigelijk een groot probleem. Net om 6 uur dat alle winkels dicht zijn, is de warmtelamp stuk gegaan.
Ik heb een klein valkparkietje die met de handgrootgebarcht word en die is nu 4 weken oud, maar nog niet helemaal bedekt met veren.

Zijn er ook mogelijkheden om warm te houden? we gebruiken nu al een kruik maar dit blijft tijdelijk warm en niet warmgenoeg.

Alle tips zijn welkom.

Groetjes Trienke

Ria

Hoi Trienke,

Misschien kun je het met een gewone lamp proberen. Wel oppassen dat het jong niet bij de lamp kan komen vanwege de hitte. In een plastic aquarium zul je de temperatuur daar ook wel mee omhoog kunnen krijgen.

Groet,
Ria

trienke

ik heb nu een gewone lamp maar dit lijkt me wel te licht??? 40 wat, dicht op de kooi, hij kan er in ieder geval niet bij komen.

groetjes Trienke

trienke

mag een warmte steen ook? die steen is 28 tot 30 graden. die dan in de kooi leggen zodat ie er op kan gaan zitten?

groetjes Trienke

Lin

Hey,

Leg er een thermometer bij dan weet je hoe warm het is.
Warmtesteen kan wel maar wel inwikkelen met een doek ofzo.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Trienke,

Een valkje van 4 weken heeft al minder warmte nodig dan een die net geboren is.
Ik had gisteren bij die kleine van mij die nu net 2 weken is al dat die begon te hijgen omdat 30 graden te warm was.
Ik denk als je een gewone lamp boven de kooi hangt dat je het al warm genoeg krijgt want je hoeft niet boven de 28 graden te komen.
Van het licht hebben ze meestal niet echt veel last zeker als het maar voor een paar dagen is tot je een andere lamp hebt.
Dat warmteplaatje is dat er een die in de magnetron moet of eentje die zichzelf warm houd ?

Groetjes, Paul

trienke

1tje die op stroom gaat.

Maar met de lamp is het nu warm genoeg.

groetjes Trienke