20 april 2024, 03:04:10

help ik weet het niet meer

Gestart door k_van_wilgenburg, 17 september 2005, 20:35:02

« vorige - volgende »

bart en anja

Hoi Karin,

Mijn broer heeft van de zomer een jong van ons gekregen, Bonkie, nu blijkt dat alle jongen mannen zijn en de een is nog meer macho dan de ander met als gevolg dat ze allemaal graag herrie maken.
Bonkie werd voor het raam gezet met uitzicht op de wilde parkieten die aan zijn neus voorbij vliegen.
Je begrijpt het gevolg..
Daar heeft mijn broer het volgende op gevonden en misschien is dit ook wel een goede tip voor jou:

Toen Bonkie gezellig (en vooral zachtjes) zat te pruttelen heeft hij dat geluid opgenomen met zijn mobiele telefoon.
En op het moment dat Bonkie begon te schreeuwen heeft hij het weer afgespeeld.
Het werkt echt, als je "gepruttel" afspeelt pruttelt hij terug en omgekeerd: als je geschreeuw afspeelt schreeuwt hij terug.
Misschien wel het ei van columbus, wie weet?
groetjes,
anja




bobbie

Hoi,

Kijk je uit met pelpinda's? Daar kunnen ze ziek van worden omdat er wel eens een beschimmelde tussen zit. Dat zie je niet aan de buitenkant, dat zie je pas als je pelt.

Succes, nel :)

Valerie

Pinda's onder de pel beschimmelen? :o BAH!!!!
Maar komt er uit die pel geen giftige stof vrij? Ik zou eerder gepelde pinda's aan garendraad rijgen ofzo, veel werk, maar lijkt mij gezonder.
Karin,

Hier kunnen ze er ook wat van en mijn man heeft ook al een aantal keer gezegd dat mijn koppeltje (Valko en Daffy), die soms heeeeeeel hard en schel krijsen kan, weg moet. Als we gezellig boven zitten (wij hebben een duplexappartement met de woonkamer boven) of TV willen kijken, gaat Valko vaak roepen of het aanvallersfluitje doen. Daar wordt mijn man dan chagrijnig van. Toch doet hij nu alle moeite van de wereld om ze te negeren. Jij hebt nog als voordeel dat je vriend de valkjes ook mag.
Mijn man vindt er niks aan, ze komen niet bij je zitten, noem maar op.
Maar als ik thuis ben, laat ik ze er lang uit tot ze moegevlogen zijn, ze hebben WC-rolletjes, veter, vanalles. Heel vaak leg een een boterham op de bodem van de kooi, vinden ze heerlijk.
Er is ook ergens een topic "hoe voorkom ik dat mijn valkje zich verveelt?". Kan je ook eens voor nuttige tips gaan kijken.
En als je de valkjes graag buiten wilt, in een volière en je vriend vindt dat te veel werk en weet niet hoe te beginnen... is er dan niemand die misschien mee wil helpen bouwen aan een volière?

En dan zou ik er nog heel erg graag een bont popje bij hebben...



ROCKS

Hoi,
Ik vind het super om te lezen dat het nu wel weer goed gaat met je valkjes. Fijn voor iedereen bij jullie in huis.
Even over die pinda's, als ik jou was zou ik ze voor je ze ophangt of gewoon zo geeft, zelf even "knakken", want er zit inderdaad een gifige stof in die schadelijk kan zijn voor je valkjes. Je ziet er toch wel eens zo'n klein stofwolkjes vanaf komen? Dat is wat ik bedoel. Ze hebben daarna toch nog heel veel knabbelplezier, geloof me maar.
Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Paul

Hoi Anja,

Bij dierenwinkels kan je speciaal voor vogels ongebrande pinda's kopen maar je loopt altijd kans op schimmel omdat pinda's onder de grond groeien.
Ik geef ze ook wel eens vooral mijn rosella is er gek op maar het blijft een risico :(
Wat ze ook lekker vinden is pijnboompitjes die kan je zo bij onder andere de xenos kopen en dan elke keer een paar geven uit de hand.
Ze lijken op zonnebleompitjes alleen zijn ze zacht en er zit geen schil omheen.

Groetjes, Paul

bobbie

Citaat van: Paul op 19 oktober 2005, 22:40:27

Wat ze ook lekker vinden is pijnboompitjes die kan je zo bij onder andere de xenos kopen en dan elke keer een paar geven uit de hand.
Ze lijken op zonnebleompitjes alleen zijn ze zacht en er zit geen schil omheen.

Groetjes, Paul


Daar zijn ze helemaal verzot op. Zelfs het meest angstige valkje zou er van uit je hand gaan eten, zo lekker vinden ze die.  :D

Groetjes, Nel :)

k_van_wilgenburg

Hallo
Het is weer te lang geleden dat ik op deze site ben geweest.
Onze valkjes krijgen de pel pinda's niet vaak.
Heel zelden.
Ik zal van het weekend eens kijken naar die pijnboompitjes.
Ik wist dus niet dat ze dat erg lekker vonden.
Wij zijn trouwens net een week op vakantie geweest.
Maar ik heb mijn schatjes toch wel heel erg gemist.
Ook al was het wel eens fijn om ongestoord naar de t.v te kijken.
Ze waren vanmiddag dus ook buiten zich zelf van vreugde toen we weer binnen kwamen.
Ze hebben in de week dat wij weg waren zich zelf een nieuw deuntje aangeleerd erg leuk en heel muzikaal.
Groetjes karin marco en de valkjes