19 april 2024, 22:36:22

help ik weet het niet meer

Gestart door k_van_wilgenburg, 17 september 2005, 20:35:02

« vorige - volgende »

k_van_wilgenburg

Hallo allemaal
Ik moet dit even kwijt want ik voel me eigen heel verdrietig :'( :'(
Vrijdagavond hebben mijn vriend en ik een gesprek gehad.
Wat natuurlijk ging over onze valkjes.
Wij hebben 2 krijsertjes fluiters.
Hij word het zat en wil dat ze weg gaan.
En hij heeft mij vrijdagavond dus voor de keuze gesteld of goofy en smurf eruit of hij.
Ik wil hem niet kwijt maar mijn valkjes dus ook niet. :'( :'(
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Bij de gedachte dat ze weg moeten zit ik eigenlijk al te janken.
Hij wilde al veel eerder van ze af maar ik heb dat altijd tegen gehouden.
Maar ik heb nu het gevoel dat ik dat niet veel langer meer kan.
Dus ik hoop eigenlijk dat als iemand geen oplossing weet dat iemand anders ze wil adopteren.
Ik ben dus wel erg gek op ze.
En mijn vriend ook wel.
Ik probeer ze echt wel de aandacht te geven die ze nodig hebben en we hebben ze altijd met veel liefde verzorgt.
Dus hoop ik echt dat iemand mij kan helpen.
Goofy en smurf zijn 2 wildkleur mannetjes van 2 jaar ze zijn niet tam.
Maar ze kunnen erg lief zijn en we hebben ze een melodietje geleerd wat ze regelmatig fluiten :D
Ze gaan dus echt niet zomaar met de eerste de beste mee.
Ik wil er zeker van zijn dat ze een goed en liefde vol thuis krijgen.
En dat ik ze af en toe op mag zoeken of dat de gene die ze dan evt neemt me op de hoogte wil houden hoe het met ze gaat.
En tot dat wij iemand hebben gevonden blijven ze bij ons. :'( :'(
Ik hoop dat iemand mij ons kan helpen.
Groetjes een verdrietige karin :'( :'(

Riny

Hoy Karin
Ik leef echt met je mee en zou je best wel willen helpen .
Maar ik zit al met een overschot aan mannen in mijn voliere.
Als ik je een tip mag geven zet dan je oproep ook eens op de verkooppagina,dan zien misschien meer mensen het staan.
Ik wens je heel veel succes!
Groetjes en sterkte Riny :'( :'( :'(

Mariska

Hoi Karin,

Dit vind ik echt heel erg voor je :'(. En om eerlijk te zijn vind ik het niet eerlijk dat je voor de keus wordt gesteld.
Als ik die keus van mijn vriend had moeten maken, dan was hij maar gegaan. want als ik voor hem mijn beesten moet opgeven is hij niet de juiste man voor mij. Dat meen ik echt.
Iemand die echt van mij houd zou dat niet van mij vragen.
Ik hoop dat je een goed adres voor ze kunt vinden. En begrijp me niet verkeerd hoor, ik respecteer jou besluit, maar ik vind dat je vriend dit niet van je kan vragen.
Heel veel sterkte!

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Marco

Misschien een andere optie die ik nu niet meer zou wagen maar in het komende voorjaar wel, doe ze naar buiten en haal er 2 popjes bij.
Moet je vriend nog wel ff een half jaar geduld hebben maar ik neem aan dat je dat waard bent.

Mariska

Hoi,

Goeie tip Marco! Zat ik ook aan te denken, maar wist niet of dat kon met 2 binnenvogels.
En tuurlijk is ze dat waard! Wat is nou een half jaar. Toch?

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

k_van_wilgenburg

Hallo
Ik was net dus weer beneden en toen gingen ze zo hun best voor me doen.
Ze gingen allebei heel lief naar me kijken en het melodietjes fluiten wat wij hun geleerd hebben.
Bedankt dat jullie meeleven.
En misschien lukt het wel om een volliere buiten te maken al zo ik echt niet weten hoe dat moet.
Maar gelukkig kunnen wij dat altijd hier vragen.
Bedankt voor de tip.
Misschien dat het toch nog goed gaat komen.
Groetjes karin

Kirsten

Hoi Karin,

Meid wat vind ik dit rot voor je,. ik hoop echt dat het goed komt.
Een buitenvoliere maken is niet zo moeilijk hoor en hier op de site vind je een heleboel info,. als je er vragen over hebt dan kan je ze altijd hier neerzetten. Er zijn veel mensen met volieres (onder andere ik) die je kunnen helpen.

Het lijkt me erg moeilijk om te moeten beslissen over zoiets
De valkjes maken jou zoals je nu bent,... en dat is waar je vriend veel van houdt. Ik neem aan dat hij dat stukje van jou niet kwijt wilt.
Ik hoop dat er een oplossing mogelijk is

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

k_van_wilgenburg

Hallo
Gisteravond hadden we het er nog over om een buiten voliere te maken.
En op zich zag hij dat ook wel zitten.
Maar hij is dus op internet gaan kijken en er komt zoveel bij kijken dat hij daar vanaf ziet.
Ik was net naar het paard toe en toen ik thuis kwam zei hij weer dat ze de hele dag al liepen te krijzen.
En dat ze echt weg moeten.
Ik word erg verdrietig daarvan :'( :'(
Hij weet ook niet dat ik dus al op internet bezig ben.
Maar ik hoop echt dar er 1 iemand is die ze dan een heel erg goed thuis kan bieden waar ze niet meer weg hoeven en waar ik dan af en toe even kan gaan kijken hoe het met ze is.
Of in ieder geval met die persoon kan gaan mailen.
Groetjes karin :'(

Kirsten

misschien is een popje erbij een idee?

succes en sterkte,. dit lijkt me niet makkelijk

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Al zou mijn vriend mij voor die keuze zetten, heeft hij aan mij een slechte. Maar gelukkig zal dat niet gebeuren.
Is het werkelijk zo erg bij jou met krijsen? Ik hoop dat je een adres vind bij jou in de buurt.

k_van_wilgenburg

Hallo
Mijn valkjes kunnen erg aanwezig zijn.
Hun krijzen in het weekend de hele dag door bijna.
Wij hebben er alles aan gedaan om het minder te laten worden.
Mijn vriend is nu ziek thuis dus hij heeft de hele dag de vogels om zich heen.
Maar ik hoorde vanavond dat ze erg lief waren geweest.
Net alsog ze voelen dat er iemand ziek is of dat hun miss. weg moeten.
Hij weet dat ze nu op deze site staan om een nieuw baasje te vinden.
Maar nu ze zo lief zijn heeft het niet zo'n erge haast.
Ik ga ze echt niet op marktplaats zetten want dan weet je zeker dat het niet goed komt.
Maar voorlopig zijn ze ernog steeds.
Mijn vriend heeft er ook wel moeite mee dat ze misschien weg gaan.
Al lijkt het zo dat dat niet zo is.
Maar ik vertrouw erop dat het allemaal goed komt.
Ik zie het in ieder geval weer een beetje positiever.
Ze hebben net in ieder geval hun best gedaan om de muur te slopen :D :D
Ze stonden met hun kooi iets te dicht bij.
Groetjes karin Smurf en goofy

Kirsten

Hoi Karin,

Je noemt nu inderdaad wel een goed punt,.. 'muur slopen'..
Misschien als je ze wat meer bezigheid bezorgd, dat ze dan wat stiller zijn? Bierviltje in de kooi erbij,. knopen, kralen,. kattengras of andere kruiden,... tja je weet het niet,. en alles is het proberen waard,toch?
Het is jammer dat je er niet even een popje bij kan zetten,. gewoon om te proberen, De kans in best goed aanwezig dat het dan ook beter gaat..
Moeilijk hoor allemaal

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bink

onze vorige valk krijsde ook op een gegeven moment vooral smorgens als ik de trap af liep dan hoorde hij mij en begon te krijsen of als ik de deur uit ging of als hij iemand zag aan komen lopen was het net een waakhond dan begon hij gigantisch te krijzen. ik heb zelf het idee dat ze zich dan vervelen dus probeer wat andere speeltjes er in te doen. ik hoop dat het werkt.

marianca.

Hallo Karin,


Wat een triest verhaal :(Maar..weet je,ik kan me je vriend ook voorstellen en vind het jammer dat vele hem als een boeman aanvallen.Als 2 valkjes schreeuwen is dat zekers niet niks en als je er niet tegen kan al helemaal niet.Ik heb gelukkig Olifanten geduld en kan veel van mijn valken hebben maar mijn man...nou,als hij in de voliere wat aan het bevestigen is word hij ook stapel...alle valken vertellen en schreeuwen erop los ;DIk zie dan aan zijn gezicht dat hij het niet prettig vind en als het kan neem ik het dan van hem over..ik heb er alle respect voor.
Ik heb in Juni 2 mannelijke valkjes overgenomen van Kelly(stond ook een oproep hier)die er ook de hele dag op los schreeuwde en Kelly en haar vriend er ook niet meer tegen konden maar het vooral zielig vonden voor Luka en Treesje.Ik heb de 2 kereltjes in de voliere gedaan en ze hebben nooit meer geschreeuwd,tenminste niet van ongenoegen,ieder valkje schreeuwt op zijn beurt en dat mag ook van mij.De 2 kereltjes hebben zelfs al verkering ;D ;D.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat jouw valkjes niet prettig in hun veertjes zitten(gevoelsmatig)en jij de allerliefste schat voor ze kan en wil zijn maar die 2 knaapjes toch meer willen...begrijp je?Je kan er natuurlijk 2 popjes bij doen en hopen dat het lukt maar als niet,wat dan?4 schreeuwertjes?
Je zou ze wel de nodige ruimte kunnen geven,dagelijks lekker laten vliegen en vooral bezigheden zijn zo belangrijk voor de valkjes..verveling is echt een straf voor ze.
Een popje voor ieder is natuurlijk het mooiste wat ze kan overkomen maar dan moet het nog lukken...Jij en je vriend staan voor een moeilijke keus.Begin aleens met lekkere knabbel spulletjes waarop ze zich kunnen uitleven...bijvoorbeeld de muur ;D ;D ;D..was een grapje.

succes ermee en ik had ze graag overgenomen maar ook ik hebmeer mannen dan popjes nu.

groetjes
marianca

k_van_wilgenburg

Hallo
Het is alweer een paar dagen geleden dat ik iets heb geschreven.
Mijn vriend is zeker niet de boeman.
Misschien heb ik dat zo over laten komen.
Ik heb er zelf ook al aangedacht om er 2 popjes bij te doen.
Maar ik ben dus inderdaar bang dat als het niet gaat werken ik die dus ook weer weg moet doen.
Ik ben nl. heel snel gehecht aan die beestjes(maar dat zullen de meeste wel hebben).
Maar ik heb dus ook wel iets positiefs te vertellen.
Het gaat namelijk de laatste ander halve week goed.
Tenminste voor hun doen.
Ze krijzen niet zo heel erg veel meer.
Maar iegenlijk doen ze dat alleen maar in het weekend maar zelfs dat viel mee.
Nu was mijn vriend vorige week ook ziek en was er dus steeds wel iemand thuis.
En vandaag had hij een vrije dag.
Ze hebben af en toe even gekrijst maar hielden vanzelf op.
Net zijn ze eruit geweest en hebben ze dus gevlogen dat was ook iets te lang geleden.
Ze hebben een nieuw bouw project gevonden ;D ;D
Ze zijn bezig met de lamp die is van een soort papier errruuugg leuk voor hun.
Ze gingen trouwens ook zelf de kooi weer in.
Kortom ik zie het allemaal weer wat positiever in :D :D
Dus ik hoop dat het zo blijft gaan.
Ik ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kon.
Veel liefs Karin marco en de valkjes