28 maart 2024, 18:07:39

Koppel wil geen koppel worden

Gestart door Colinda, 3 september 2002, 01:42:46

« vorige - volgende »

Colinda

Ik heb sinds kort een paartje valkparkieten.
Wat nu het geval is dat het mannetje het vrouwtje negeert en lelijk tegen haar doet.

Wat moet ik doen om om ze zeg maar verliefd op elkaar te laten worden. Het vrouwtje zoekt wel toenadering maar het mannetje wil niet.

Groeten Colinda

Tara

Dag Colinda,
ik heb zo ook een paartje, soms paren ze, maar soms zouden ze lelijk doen, en dat doen ze dan ook, maar in mijn geval is't meer 't mannetje die wil naderen, en 't vrouwtje negeert hem, alhoewel ze toch soms paren, volgens mij gaan ze wel paren maar alleen als ze er bijde klaar voor zijn, hopelijk ben je hier iets mee, groetjes, Tara en de rest!

franky

hallo
ik heb ook zoiets gehad van dat mijn mannetje en mijn pop mekaar negeerden maar dat waren wel mijn kakirikies dat duurden 1jaar voordat ze elkaar zagen staan.
groetjes,franky

jeroen brailly

hallo, ik zit met een probleem.Mijn valkparkieten zitten al 1.5jaar samen maar ze willen maar niet paren :-/ ??? mijn mannetjes valkparkiet heeft een witte kop met grijszwarte vleugels en mijn vrouwtjes valkparkiet heeft een gele kop met oranje kaakjes en geparelde vleugels met witte,grijze en gele kleuren.het is zeker een vrouwtje omdat hij eiers legt.en hij legt ong. 2 eiers in een maand zonder dat er iets uitkomt,
daarom smijt ik ze dan altijd weg.maar wat ik ook raar vind dat is dat zij ze in een eetbak legt.en ik heb een natuurgetrouwe boomstam als nest  ???het is al veel verminderd dat ze met elkaar ruziemaken want in het begin was het echt nie te doen. zou je mij zo vlug mogelijk willen te verwittigen.danku

Paul

Hallo Colinda,
Probeer een een nestblok aan je kooi te hangen, misschien dat ze dan wel verliefd op elkaar geraken omdat ze een plek hebben om de eieren neer te leggen.
Ik heb er ook 2 bij elkaar zitten waarvan het mannetje ook steeds naar het vrouwtje pikt maar af en toe zitten ze wel heel lief elkaars veren te verzorgen.
Misschien moeten ze nog een beetje aan elkaar wennen als ze nog niet zo lang bij elkaar zitten.
Het kan ook zijn dat het geen paartje is maar 2 mannen of 2 poppen, of weet je zeker dat het man en pop is?
misschien gaat het binnen kort wel beter, gewoon even afwachten.

En jeroen, is het gat in het nestblok groot genoeg?
het moet 7 cm groot zijn anders gaan ze niet het nestblok in en hebben ze ook mogelijkheid om er makkelijk in en uit te klimmen?
Een stokje onder het gat bijvoorbeeld en binnenin het blok moeten ze ook weer naar buiten kunnen.
Het blok moet ook groot genoeg zijn, 30x20x20 cm is de maat voor valkparkieten en als het een boomstam is moet ie natuurlijk ook groot genoed zijn want anders gaan ze er echt niet in.

groetjes,  Paul

tiny

hallo Colinda,
geduld is de beste remedie, als  het toch niet lukt dan denk ik dat ie valkjes nog te jong zijn.
ze kweken pas als ze twee jaar oud zijn maar ze moeten toch aan elkaar wennen en daar kun niks aan helpen
gewoon de natuur zijn gang laten gaan

succes en hou me op de hoogte

tiny

jeroen

Citaathallo, ik zit met een probleem.Mijn valkparkieten zitten al 1.5jaar samen maar ze willen maar niet paren :-/ ??? mijn mannetjes valkparkiet heeft een witte kop met grijszwarte vleugels en mijn vrouwtjes valkparkiet heeft een gele kop met oranje kaakjes en geparelde vleugels met witte,grijze en gele kleuren.het is zeker een vrouwtje omdat hij eiers legt.en hij legt ong. 2 eiers in een maand zonder dat er iets uitkomt,
daarom smijt ik ze dan altijd weg.maar wat ik ook raar vind dat is dat zij ze in een eetbak legt.en ik heb een natuurgetrouwe boomstam als nest  ???het is al veel verminderd dat ze met elkaar ruziemaken want in het begin was het echt nie te doen. zou je mij zo vlug mogelijk willen te verwittigen.danku

jeroen

hallo, ik zit met een probleem.Mijn valkparkieten zitten al 1.5jaar samen maar ze willen maar niet paren :-/ ??? mijn mannetjes valkparkiet heeft een witte kop met grijszwarte vleugels en mijn vrouwtjes valkparkiet heeft een gele kop met oranje kaakjes en geparelde vleugels met witte,grijze en gele kleuren.het is zeker een vrouwtje omdat hij eiers legt.en hij legt ong. 2 eiers in een maand zonder dat er iets uitkomt,
daarom smijt ik ze dan altijd weg.maar wat ik ook raar vind dat is dat zij ze in een eetbak legt.en ik heb een natuurgetrouwe boomstam als nest  ???het is al veel verminderd dat ze met elkaar ruziemaken want in het begin was het echt nie te doen. zou je mij zo vlug mogelijk willen te verwittigen.danku

jeroen

hallo, ik zit met een probleem.Mijn valkparkieten zitten al 1.5jaar samen maar ze willen maar niet paren :-/ ??? mijn mannetjes valkparkiet heeft een witte kop met grijszwarte vleugels en mijn vrouwtjes valkparkiet heeft een gele kop met oranje kaakjes en geparelde vleugels met witte,grijze en gele kleuren.het is zeker een vrouwtje omdat hij eiers legt.en hij legt ong. 2 eiers in een maand zonder dat er iets uitkomt,
daarom smijt ik ze dan altijd weg.maar wat ik ook raar vind dat is dat zij ze in een eetbak legt.en ik heb een natuurgetrouwe boomstam als nest  ???het is al veel verminderd dat ze met elkaar ruziemaken want in het begin was het echt nie te doen. zou je mij zo vlug mogelijk willen te verwittigen.danku