28 maart 2024, 22:53:49

verstoten jong

Gestart door *_JoyCe_*, 16 september 2005, 15:51:21

« vorige - volgende »

*_JoyCe_*

hoi allemaal ,

wij hebben op dit moment een jonge grasparkiet van ruim twee weken die is verstoten door de moeder.
Kan ik dit parkietje bij een ander koppel in het blok doen ?

groetjes Sandra

Riny

Hoy Sandra
Dat kun je proberen maar je moet het goed in de gaten houden of ze het jonkie wel gaan verzorgen.
Zoniet dan zul je toch moeten ingrijpen en het overnemen.
groetjes Riny :D :D :D

*_JoyCe_*

hoi riny
op dit moment zit het jong binnen en hebben we het al gevoerd en gaan we proberen het bij een pleegkoppel in het blok te doen,dat koppel heeft zelf ook 4jongen en staat bij ons binnen in een volliere ze waren eigenlijk met zijn tweeen maar 1 heeft het niet gered toen we het buiten uit de voliere haalden waren ze alle twee al steenkoud we hebben ze gelijk gevoerd en met kruiken warm gehouden,maar helaas heeft eentje het maar gered.
riny bedankt voor de snelle reactie

groetjes sandra

Riny

Hoy Sandra
                 
Laat je nog horen of ze het jonkie aangenomen hebben.
Groetjes Riny :D :D :D

aletta@wanadoo.nl

hoi riny
we hebben net nog het jong gevoerd,en daarna binnen bij het andere pleegkoppel gezet nu is het even afwachten of ze het aannemen als dat zo is laat ik het je nog wel weten.

groetjes sandra

aletta@wanadoo.nl

hoi
het pleegkoppel heeft het jong aangenomen,toen we vannochtend gingen kijken was zijn kropje goed gevuld,dit is gelukkig goed afgelopen.

groetjes sandra

Riny

Hoy Sandra
Eind goed al goed!!
En nu maar hopen dat het een gelukkig en gezond vogeltje mag worden.
Groetjes Riny :D :D :D

gras_valkparkietje

hallo, leuk dat je jong is aangenomen door het pleegkoppel.

bij grasparkieten is dit bij mij ook nog nooit een probleem geweest. Nu zitten er ook weer verscheidene bij andere ouders.
Soms kan het wel handig zijn de jongen een beetje 'in te smeren' met mest van het nieuwe nestkastje.
Op de geur gaan de ouders af daarmee...

met vriendelijke groeten