20 april 2024, 13:22:27

gapen

Gestart door charlene, 18 september 2005, 19:22:04

« vorige - volgende »

charlene

Ik heb mssn een dom vraagje... Mijn valkje Pikachu, die gaapt af en toe, maar hij doet het heel raar zeg maar heel vaak na elkaar en dan hoor je ook nog een krakend geluidje erbij. maar ze doet het niet vaak. gewoon heel af en toe. Dus mijn vraag: gaapt ze gewoon omdat ze moe is of is het iets anders??

groetjes charlene

Mariska

Hoi Charlene,

Toevallig dat je mij treft, want ik had hetzelfde. En ik maakte me daar zorgen om omdat mijn popje er ook rare bewegingen bij maakte. Maar dit bleek wel normaal te zijn. Maar vd week deed ze het ineens niet meer. Vogels kunnen wel ook veel gapen als er te weinig frisse lucht in de kamer is.
Lees anders mijn topic eens "een rare manier van gapen". dan kun je ook de reacties van ervaren personen lezen.
Dat topic staat onder gedrag. Deze van jou zullen ze ook wel daarheen verplaatsen want spoed is alleen voor als vogels heel ernstig ziek of gewond zijn en er gelijk gehandeld moet worden.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

charlene

dankjewel dan doe ik wel vaker het raam open

groetjes

Rianne

Denk er dan wel om dat je valkje niet op de tocht komt te staan, of koud. :)

Martin79

Die van mij gaapt ook wel eens.. niets vreemd aan denk ik...

Mariska

Hoi Martin,

Nou dat is het soms dus wel. Anders plaatsen wij die vragen hier niet. En als je mijn topic leest ondr gedrag "rare manier van gapen" lees je dus dat ze dat ook weleens op een vreemde manier doen en dat dat komt doordat ze dan voer de krop proberen te laten passeren naar de maag toe. En dat schijnt vaker voor te komen bij jonge valkjes.
Ik heb het idee dat je ons een beetje belachelijk maakt dat we daar vragen over stellen, maar ik kan het mis hebben.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Martin79

Sorry!!! Het is absoluut niet mijn bedoeling om iemand belachelijk te maken. Probeer mensen juist gerust te stellen dat ze zich niet teveel zorgen moeten maken over gapen.

Maar wat jij zegt is waar! De mijne is ook een tijdje ziek geweest en dat kwam doordat hij ze touwtjes op at. Hij gaapte toen ook heel erg omdat dat touw in zijn krop bleef zitten en hij er bijna geen voer doorheen kreeg.

Het spijt mij zeer als ik een beetje vervelend over kwam in mijn vorige post dat was nl niet de bedoeling.

Mariska

Hoi Martin,

Nou het is je bij deze vergeven.
Het kwam inderdaad een beetje verkeerd over bij mij.
Maar als mensen niet weten waar het door komt en het er toch vreemd uitziet ga je je toch zorgen maken.
nu ik weet hoe het kwam doe ik dat ook niet meer, maar ik begreep charlene wel heel goed omdat ik pas geleden met dezelfde vraag zat.
Maar goed, genoeg gepraat ;D Laten we het nu weer over iets gezelligs hebben ;)

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)