20 juli 2025, 01:40:08

Jonkie 2 weken oud onder het bloed!

Gestart door daan, 14 september 2005, 19:24:49

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo daantje,

Wat erg zeg en ja ik ken dit.Heb dit bij mijn koppel peppie en Sammie gehad dit jaar.Ik keek zoals gewoonlijk paar keer dagelijks en zag haar weer knabelen aan haar kleintje >:(Nam de kleine eruit en zag tot mijn schrik dat ze nu aan de pennen was begonnen..nou je mag gerust weten dat ik aan het huilen was.Ik heb haar toen eruit gehaald en Sammie met de kleintjes in de huiskamer gezet..hij wa snatuurlijk behoorlijk van streek dat Peppie weg was.In de avond gaf hij de kleintje toch goed te eten maar jamme rgenoeg de dag erna niet meer.Ik heb d ekleintje toen(in overleg met Paul waar ik veel aan heb gehad in die zware tijd)overgelegd bij Bompapa Coco en Bommama rosie en ze zijn geweldig goed gevoed en het zijn prachtige mooie valkjes geworden..Ik wilde met dit koppel wat zo plukte ook niet meer broeden omdat Peppie plukt maar ze was zo ernstig broeds dat ik het zielig vond maar toen ik zag dat ze de pennen tot bloedens aanknabbelde dan is voor mij de maat vol.

En mag ik je aanraden om de kleine niet terug te zetten want een koppel wat nu Knabbelt(is geen plukken meer)blijft dit doen en ik weet het uit ervaring.Heb je geen koppel wat haar/hem zou voeden?Bompapa en Bommama hebben nooit jonkies gehad en hadden op dat moment alleen een broedblok en nieteens jongen of eitjes en het ging prima..ben ze natuurlijk ook zeer dankbaar ;D

succes ermee

groetjes
marianca