4 mei 2025, 00:50:23

Wat voor valkje is dit ?

Gestart door marina coenradi, 16 september 2005, 10:48:58

« vorige - volgende »

marina coenradi

Goede morgen allemaal.

Graag wil ik weten wat voor valkje Biba is en of het een man of pop is als je dat nu al kunt zien. Biba is nu 35 dagen.

Gr.Marina

Rianne

Het is een geparelde witmasker. Of het een man of pop is kan ik niet zien, maar als er witte veertjes teruggroeien op het kopje is het een man, en zullen de parels verdwijnen. Blijft het kopje grijs, is het een popje.

marina coenradi

hoi Rianne

bedankt voor de uitleg ,bij de dierenzaak zeiden ze dat hij/zij een witte kop had.
Gr. Marina

Gerda

Hoi Marina,

Volgens mij is het geen valkje, maar een giertje!! :-X :-X
Het is net een oude dame met een prachtige stola om en een punkkapsel!!

Wel mooie pareltjes. Het zou zonde zijn als het een ventje is, want dan verdwijnen de pareltjes.
hij/zij lijkt op mijn grisha - een geparelde witmasker (zie handtekening). Die heeft een lichtgrijze kop (kijk anders maar in mijn dagboek/verhalen  voor foto's van haar - op de roede hier klikken onder mijn handtekening)

Groetjes Gerda

marina coenradi

Hoi Gerda
Mijn man zei al van wat is dit dan een minni aasgier  :P
maar snel gezegd dat het weer goed komt  ;D

Gr Marina

Lin

Hey,

Als ie al een geheel wit hoofdje heeft dan kan dat niet. Want dan waren de parels weg.. een geparelde zoals die van gerda dus heeft al een lichte kop door de parels. of het moet een bonte zijn maar dan was de kuif ook wel witter denk ik.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Citaat van: Lin op 16 september 2005, 18:23:26
Hey,

Als ie al een geheel wit hoofdje heeft dan kan dat niet. Want dan waren de parels weg.. een geparelde zoals die van gerda dus heeft al een lichte kop door de parels. of het moet een bonte zijn maar dan was de kuif ook wel witter denk ik.

Groeten, Lin

Volgens mij spreek je je daar tegen. Het kan best eenzelfde mutatie als het valkje van Gerda zijn. Alleen van deze weten we het geslacht niet.

marina coenradi

Hoi

Het lijktwel een zoek plaatje  ;D  ,achter op z`n koppie is het een band grijs en z`n wangen wit .
ook enig idee hoelang het duurt dat er weer veren zijn.

Gr Marina

Kirsten

Hoi Marina,

Het is denk ik nog even afwachten, Je kan het zien aan de veren die terugkomen inderdaad. Het zal ongeveer bij elkaar als ik me niet vergis een week of drie/vier duren.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Citaat van: Rianne op 16 september 2005, 18:26:45
Citaat van: Lin op 16 september 2005, 18:23:26
Hey,

Groeten, Lin

Volgens mij spreek je je daar tegen. Het kan best eenzelfde mutatie als het valkje van Gerda zijn. Alleen van deze weten we het geslacht niet.

Ik bedoelde een spierwitte kop heeft een volwassen man. bij een bonte kan je ook een witte kop hebben. deze is gepareld dus heeft een wite kop met grijze vlekjes.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)