17 juli 2025, 17:45:46

Lilo in nood. Help, ik ben radeloos!

Gestart door imv, 14 september 2005, 13:32:38

« vorige - volgende »

Caroline

Ik heb het al gevonden, was uit zich zelf weer gede-activeerd  ??? ??? ???

Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

hallo,
Je kan om het water te filteren ook van die kannen kopen met van die filterpatronen. Geloof dat ze ze bij reformzaken hebben opzich niet zo duur en je haalt er alle schadelijke stoffen mee uit het water. En irene  (geloof dat jij het zei,) het water uit dordrecht is niet hetzelfde als rotterdam.
Ik volg het hier elke dag maar heb eigenlijk geen woorden meer. Voel met je mee zeker weten en als ik ook maar enig idee had hoe te helpen ... (heb geen oplossing maar woon in de buurt mocht je hulp nodig hebben dan kan je het altijd vragen, maar geloof dat caroline je engel is! geweldig van haar)
Heel veel sterkte en suc6
gr esther

bianca ook jij veel sterkte

Riny

30 september 2005, 14:22:03 #317 Last Edit: 30 september 2005, 14:30:32 by Riny
Hallo allemaal
Ik heb van het begin af aan van dit topic geen bericht gekregen als er wat nieuws was gepost.
Heb op aanraden van Caroline ook gedeactiveerd maar weer noppes.
Sinds gisteravond 10 uur niets meer gelezen hier en nu weet ik niet wat ik zie.Zoveel berichtjes.
Wat hier allemaal staat daar valt je mond van open.Ik heb er een dikke brok van in mijn keel.
Ik hoop dat dit DE OPLOSSING is en dat Lilo nu opknapt.
En voor de valkjes van Irene en Bianca branden er kaarsjes in Limburg.Hopelijk helpen ze.
Groetjes en sterkte voor iedereen Riny

imv

Hallo allemaal,
Het gaat hier op dit moment in een keer beter. Dat kan nog niet van het andere water zijn, maar ik denk dat het wel een gevolg is van het geen-pap-meer-geven is.
Sinds gisterenmiddag heb ik Lilo geen pap meer gegeven omdat ze alleen dáárop heel erg spuugt.
Net heb ik haar met Kirsten en Caroline goed onder de loep gezet, en haar oogjes gingen ineens open, haar kuifje gaat omhoog en... ze poetst zich!
Zou het dan toch de pap zijn?? (if het water uit de pap?)

Kirsten heeft mij net kiemzaad gebracht  :-* . Dat ligt nu in gekookt bar-le-duc water.

Lilo weegt nu 56 gram. Maar.. misschien hebben we de oorzaak gevonden...

Groetjes van een weer wat hoopvollere Irene. ;D

Caroline

Goed zo Lilo!!!! ;D ;D ;D

Goed zaadjes, kiemzaad en trosgierst eten, daar wordt je groot en sterk van.  :-* :-* :-*

Caroline.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Monky

Ik leef helemaal met jullie mee!

Ik doe mee!!
  :-*  Go Lilo Go  :-*

<<< positieve energie  >>>

Riny

Hallo Irene
Laat het astublief aan het water gelegen hebben dan de is de ellende zo voorbij en knapt Lilo op.
Dan vieren we een feestje met het hele forum.
Groetjes Riny :-* :-*

♪ Marlies

Hoi Irene,
Hopelijk gaat het nu de goede kant op.
Wat ze hier ook lekker vinden is sierduiven zaad dat ook geweekt heeft.
Dat is misschien wel in de buurt te krijgen. Wij geven altijd grof kiemzaad, ik weet niet wat je nu hebt, maar hier zijn ze er gek op.
Ik haal ook wel eens groene boontjes in een toko, daar maken ze bij de chinees taugé van. Schijnt ook heel goed te zijn. Zorg wel dat de kiemetjes die aan het zaad komen niet te lang worden anders is het weer slecht voor vogels. Dan wordt het nitraat wat erin zit omgezet in nitriet of net andersom :-\

Ook van hieruit positieve energie jullie kant op.

Groetjes en veel succes, Marlies

Bianca

Citaat van: Mariska op 30 september 2005, 13:08:52
Hoi Allemaal,

Wat een ellende overal. Ik leef echt met jullie mee.
Bianca, ik hoop voor je dat je er met deze wel op tijd bij bent.
En ik hoop eigenlijk dat Paul gelijk heeft, want dan weten jullie waar het aan ligt en kun je er iets aan doen.
Heel goed in ieder geval dat jullie allemaal Bar Le Duc in huis halen. Op dit moment wil je alles wel proberen.
Ik vind wel dat er echt iets in zijn verhaal zit. Ik zou dat zeker uit laten zoeken.
Waar ik net aan zat te denken, ik laat regelmatig het vijverwater testen op nitriet en nitraat bij Intratuin.
Zou dat geen idee zijn om erachter te komen of Paul zijn idee klopt?
Wij hebben in Almere vrij schoon water dus ik zou zo voor vergelijkingsmateriaal kunnen zorgen als dat nodig is.
Het is maar een ideetje hoor.
In ieder geval weer heel veel sterkte vandaag, ook Bianca met de kleine. ik hoop dat het goed komt voor jullie allemaal.

Groetjes Mariska

Hey dat had ik ook al bedacht en hier hoef ik niet eens de deur voor uit want wij hebben zelf zo'n testset.
(wij hebben een hele grote koivijver)
Ik zal eens aan dennis vragen of hij dat wilt doen

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Gerda

Hoi Irene,

Ik moest even komen kijken hoe het met Lilo was. Wat een berichten weer zeg!!!
Ik hoop dat het vanaf nu goed gaat met haar.

Ik zal vanavond hier op Ibiza drie kaarsjes voor haar branden!!!

Groetjes Gerda

Mariska

Hoi Bianca,

Ja wij hebben ook een vijver met Koikarpers en flink wat opstart problemen gehad en toen moest ik mijn water elke week bij hun testen. Zodoende weet ik er nu het 1 en ander van. Je kan eens testen op nitriet, nitraat en zelfs op ammoniak.
Als je wil dat ik hier het zelfde doe om eens een vergelijking te maken dan zeg je het maar.
Ik vond het wel een slim idee, al zeg ik het zelf.
Maar niemand reageerde.
Heb jij het inmiddels al gedaan of nog niet?
Ben heel benieuwd wat eruit komt!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Bianca

hoi hoi, ik zalmaar even hier vertellen over mijn bezoek aan feld vanavond.
Als jullie het verveden vinden moet je het maar zeggen hoor...

Maar ik denk dat dit wat toevoegd aan het hele verhaal.

Ik heb dus weer een vogeltje mee genomen en die moest wederom daar blijven.
De sectie bij de dode weesuit dat die kleine hevige nierbeschadeging had.
Dit komt door te weinig vocht, hij heeft dus niet genoeg vocht opgenomen......

Hierop begon ik of het mischien mogelijk kon zijn dat het kraanwater in rotterdam e.o. hier aan parte gespeeld kon hebben.
Waarop hij even gniffelde en zei.........."het water bij jullie is toch ook hatrtstikke smerig het smaakt ook verschrikkelijk vies"
Hij zei ook dat het water zowiezo in deze regio erg slecht is en dat het erg discutabel te noemen valt.
Er zijn al heel lang problemen mmet het kraanwater hier, schijnt.
Ook was bij hem bekend dat veel vogels diaree hebben, en dat ook veel mensen bronwater geven aan hun vogels.
Hij vond het dus erg verstandig dat je dit geeft aan je vogels.

Als een vogel nierproblemen heeft dan is dit vaak te zien aan ontlasting, bijv erg veel wit (urine) op het groen.
Daar ga ik dus voortaan beter op letten.

Het schijnt ook zo te zijn dat jonge vogels veel water moeten drinken.Ik hoop dat ik het allemaal goed doorvertel, want die man verteld zo ontzettend veel.
Die praat letterlijk 5 kwartier in een uur.

Groetjes\Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mariska

Hoi Bianca,

Het is helemaal niet vervelend hoor dat jij ook even je verhaal doet. Vooral doen. Uiteindelijk wil iedereen elkaar helpen.
Maar Paul zat dus helemaal niet verkeerd met zijn idee.
Misschien verstandig dat jullie allemaal bronwater gaan geven.
Ik hoop echt voor jullie dat het probleem daarme opgelost is en de valkjes weer opknappen.
Ik duim voor jullie allemaal.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Kirsten

Hoi hoi,

Inmiddels is het hier ook in gebruik,. vind het allemaal zo verschrikkelijk verdrietig wat er gebeurd,.Ben wel erg blij dat we hier al onze krachten kunnen bundelen,. vind ik echt super,. Iedereen is er voor elkaar en dat voelt gewoon heel goed.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------