18 juli 2025, 15:18:02

Lilo in nood. Help, ik ben radeloos!

Gestart door imv, 14 september 2005, 13:32:38

« vorige - volgende »

bobbie

29 september 2005, 17:29:06 #285 Last Edit: 29 september 2005, 17:49:21 by bobbie

Jullie doen zo je best.
Ik weet het, ik moet gaan voor de rest,
ik moet gaan eten en gaan groeien in gewicht
want ik ben veel te licht.

Jullie doen zo je best met zijn allen
en zijn bang dat ik weer van mijn stokje zal vallen.
Ik ben moe, doodmoe maar ik wil nog niet gaan.
Jullie zijn zo lief dus ik wil er nog een keer tegenaan.

Jullie doen zo je best, Lieve Irene, jij vooraan
maar er komt een tijd dat je mij moet laten gaan.
Ik wil hier wel 20 jaar worden maar het zit er geloof ik niet in
ondanks alle positiviteit en mijn zin.

Jullie doen zo je best en ik probeer mee te vechten
maar het ziet er naar uit dat ik het moet beslechten.
De tijd die ik jullie kende gaf mij liefde en warmte, ik voel het in mijn lijf
ik weet dat julllie willen dat ik blijf.

Jullie doen zo je best en ik vecht echt nog even mee
maar ga ik hene wees dan tevree
want jullie hebben echt alles gedaan om mij te laten overleven
maar op een gegeven moment moeten we het opgeven.

Jullie deden zo je best maar eenmaal in de vogelhemel fluit ik voor jullie een lied,
heb dan niet te veel verdriet .
Jullie vochten met mij
maar dan ben ik vrij.

:-*

marianca.

Hallo Irene,

Ik vind het zo verschrikkelijk :'(
En dan het gedicht van Nel,pffffffffffffffffff... :'( :'(Ze moet het halen en ze wil waarschijnlijk ook maar ik denk zoals Nel haar gedicht klinkt dat Lilo moe is.

liefs
marianca

Riny

Hallo Irene
Het gedicht van Nel verwoord precies wat ik ook denk,maar ik kon de woorden niet vinden.
Ik hoop dat we het mis hebben en Lilo niet te moe is om te vechten.
Groetjes en liefs Riny :-*

imv

Hoi Nel,
Dank je wel.  :-*
Je moet me nu niet zien, want ik heb heel hard moeten  :'( :'(

Het is precies zoals je zegt  :'(
Je zegt in je gedicht de gevoelens die ik in Lilo zie.
Zelf zie ik haar ook eigenlijk niet meer opknappen, en dat doet mij zo'n ongelofelijk verdriet...

We houden nog even vol. hopend op een wonder.

Irene

Ria

Hoi Irene,

Terwijl ik dit lees denk ik terug aan kleine Zorro van Paul. Er is heel veel gelijkenis tussen die twee alleen hoop ik dat Lilo het wel haalt.

Ik leef met je mee. En inderdaad prachtig verwoord door het gedicht van Nel. Hier rolden ook even de tranen maar de gebeurtenissen van Zorro zijn nog te vers.

Sterkte Irene, meer als je nu doet kun je niet doen.

Ria

Caroline

:'( :'( :'( Irene, heel veel sterkte, bij het nemen van een hele moeilijke beslissing!! Zoals je leest staat iedereen achter je, welke beslissing je ook neemt.

Als jij voelt dat zij nog een kans heeft ga er dan voor. Voel je dat zij dit gevecht gaat verliezen, laat haar dan gaan. :'(

Lilo,  :-* :-* :-* , we houden van je!! Je bent een kanjer!! ;)

Caroline.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Hoi

Ook ik zit weer gezzellie mee te  :'( :'(
En Nel: je hebt helemaal gelijk wat je verwoord.Maar het is zo verd*** moeilijk. Je doet alles voor zo'n beestje en wilt ze zo graag zien ópknappen
Maar we weten het niet meer, en vooral voor Irene en haar gezinnetje. Ik probeer wel te helpen natuurlijk maar het is haar Lilo en niet de mijne.Ik bedoel daarmee eigenlijk ik kom regelmatig langs maar zij zijn er toch nog iets meer bij bettrokken want ze zien haar de hele dag. En ik weet uit ervaring dat je dan ook heel de dag in de kooi kijkt hoe het gaat.
Je kan dat echt niet tegenhouden.
En ik heb haar maandag gezien en toen gisteren weer en vond haar maandag beter:ik zeg ook regelmatig: ,,Wat moeten we nu toch met haar".
We smeken er bijna om dat ze toch zelf mag gaan eten, en verder kan je alleen maar lijdzaam toezien:wat moet je anders?
Ja er is wel een andere weg natuurlijk, maar is dat dan ook de juiste beslissing die je neemt? Op het moment weet je gewoon niet wat de juiste beslissing is.
Ik hoop van harte dat ze zich nu te barste eet van het trosgierst en wat op krachten komt zodat ze ook aan de zaadjes kan gaan pellen.
Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

marianca.

Hallo Irene,

Ik moest weer huilen toen ik je laaste berichtje leesde :'(
Als je gevoel je zegt dat je nog moet vechten voor haar dan doe dat vooral.Ik ga ook altijd op mijn gevoel af en zelden laat die me in de steek.

Morgen moet ik de hele dag werken en ben pas tegen 18.30 thuis..zal een lange dag worden en een dag waar ik vooral veel aan Lilo en jou met je gezinnetje zal denken.Ik hoop zo dat Lilo morgen weer wat alerter is en zet evt haar maatje erbij...ff lekker knuffelen zal haar zo goed doen met een soortgenootje.
Ik en allemaal van dit Forum zullen heel sterk aan Lilo denken en haar al onze positieve energie toesturen of hoe jet het potv******* ook zegt.. :'( :'(.
Ik kom al heel lang op dit forum maar dit vreet werkelijk aan je als je weet hoe lief en trouw valkjes zijn.

We gaan allemaal hopen op een wonder want ik denk dat Lilo niet zonder een wonder kan....

heel veel liefs
marianca

Mariska

Oh Irene, wat vind ik het erg voor jullie.
En het duurt voor jou ook heel lang.
Je doet zo ontzettend je best en Caroline ook, maar het lijkt nog steeds niet te helpen en dat is heel frustrerend.
Vooral als je zo'n beestje zo ziet lijden.
Iedereen schijn de gedachte te delen dat Lilo moe is van het vechten en met die gedachte liep ik vandaag ook rond.
Wanneer is het moment om een beestje te laten gaan, dat is zo moeilijk. Je bijft hopen op een wonder.
Ik had zo'n goeie hoop toen ze vorige week vrijdag bij Feld vertelde dat ze naar huis was. Ik was zo blij voor jullie.
Maar hoe het ook verder gaat en wat je ook besluit, de mensen op het forum staan achter je. Jij zal een goeie beslissing nemen. Dat weet ik zeker. Ook al ken ik je niet persoonlijk, zo uit je verhalen weet ik dat je een hart van goud heb. Je vecht zo hard voor haar. Daar heb ik echt bewondering voor.
Heel veel sterkte en een dikke kus voor Lilo.

Groetjes Mariska

Ps Nel, wat heb je het weer mooi verwoord.
Je zou haast denken dat Lilo je verteld heeft hoe ze zich voelt.

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

margreet

hallo Irene en Caroline,

Prachtig gedicht, inderdaad moeilijk om te beslissen wanneer het genoeg is geweest. Heb vreselijk te doen met jullie en Lilo en net als zovelen kan ik niets anders doen dan jullie steunen in deze strijd.

groetjes Margreet

Paul

Hoi Irene,

Nu Ria het voorbeeld van Zorro gaf kwam ons hier een akelige gedachte naar boven aangezien jullie ook omgeving Rotterdam zitten.
Zorro kwam hier gezond en at zelf al alleen kreeg hij nog wat pap als bijvoeding.
Na 2 weken ging het helaas ineens bergafwaarts met hem om vage redenen.
De twee valkjes die daarvoor pap kregen zijn hier ook beide doodgegaan :(
Aangezien het enige wat we hier kunnen bedenken het kraanwater is  en mijn vriendin ook rare problemen heeft (die dronk veel water uit de kraan) tweifelen we erg aan het water hier.
De volwassen vogels hebben geen problemen op het eerste gezicht maar jongen zijn natuurlijk veel zwakker.
Ik gebruik nu bronwater van Bar-Le-Duc (zuiver bronwater zonder vreemde toevoegingen en zonder prik) en dat bevalt erg goed de twee kleintjes die ik nu heb zitten gaan erg goed en hebben geen problemen.
Dus ik zou gewoon morgen toch even proberen een pak bronwater te kopen dat kost bijna niks en in de koelkast blijft dat zeker na opening een aantal dagen goed.
Ik verwarm het tot het kookt in de magnetron en maak er dan de pap mee aan.
Het is namelijk wel vreemd dat hij bij de dierenartsen op leek te knappen en bij jou weer slechter lijkt te gaan.
Hier gebruiken we het kraanwater alleen nog om te wassen we gebruiken voor de rest bronwater en water wat ik uit Amsterdam haal.
Ik zou het zeker proberen je weet het nooit en je loopt zeker minder risico.

Groetjes, Paul

imv

Hoi Paul,
Daar heb ik nog niet aan gedacht. En dat is zeker de moeite waard.
Lilo zoekt echt gezelschap en warmte. Ze heeft lekker op mijn arm zitten pitten. En toen ik haar terug in de kooi zette begon ze van het rode trosgierst te eten. En... daar eet ze nu nog van.
Vanavond kreeg ik Joepie niet te pakken om bij haar te zetten. Ze heeft bij mij geslapen met Sjors naast zich.

De zoektocht van Caroline is misschien toch nog een succes door het rode trosgierst. We blijven afwachten.

Bedankt voor de tip.
Groetjes,
Irene

Kirsten

Hoi Irene,

dat klinkt toch weer een klein beetje positief :D, voel ik me ook minder schuldig dat ik met het idee haver kwam en vervolgens Carolien stad en land afliep en het voor lilo uiteindelijk niet hielp :-\. Rode trosgierst is nog kleiner dan gele en wordt hier door de jongen ook meer gegeten dan geel. Het schijnt ook iets zoeter te zijn.

Het verhaal van Paul klinkt inderdaad erg logisch,. Ik bedacht me namelijk dat een valkje van Bianca ook vage redenen had en bij Feld helemaal opknapt. Eerder is zijn ontlasting getest en daar kwam niets uit,.. je raad het al,. ook zij woont in rotterdam. Ik zal haar morgen gelijk even bellen met de tip,.
Zo zie je maar iedereen denkt mee en daar leren we allemaal een hoop van,.

Groetjes en weltrusten voor zo
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Paul

Hoi Irene en Kirsten,

Het is gewoon wel eng als het echt het water blijkt te zijn.
Dat is natuurlijk niet zeker maar wel een mogelijkheid.
Alleen zal het waterleidingbedrijf nooit toegeven dat hun water niet goed is lijkt me.
Ik geef in elk geval al een paar weken alle vakjes nu bronwater een pak van 2 liter kost 53 cent en dat is het me zeker waard om geruster te zijn.
Ik heb hier wel meer valkjes met kale plekken om vage redenen en wie weet knapt dat nu ook op ik houd het in elk geval zeker extra in de gaten hier ook.

Groetjes, Paul

Kirsten

Hoi Paul,

Ik heb het in huis en start er vanaf morgen mee, de kosten zijn inderdaad erg laag en daarom zeker het proberen waard.
Ik heb één valkje in de voliere die inderdaad ook last heeft van een kaal plekje,. Ik hou het in de gaten en als ik verschil  merk laat ik het zeker weten.

Groetjes en nogmaals bedankt voor de tip
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------