18 juli 2025, 14:28:51

Lilo in nood. Help, ik ben radeloos!

Gestart door imv, 14 september 2005, 13:32:38

« vorige - volgende »

Christine

ik weet niet meer wat ik er allemaal van moet denken. probeer anders lilo een beetje te voeren met pap en daarna kijken hoe ze reageert misschien is dat een idee? :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Roosje

Ooh wat een triest gezicht. En wat een slechte gang van zaken bij feld! Ik zou er zeker nog achter aan gaan, want dit kunnen ze toch niet maken, het arme beestje. Heel veel sterkte en ik hoop dat lilo nog wil vechten om weer gezond te worden.

carco

Hoi Irene

Misschien nog één advies? En dat is Hedwig van de Horst proberen te bellen.
Ik meen dat Wendy ( Brede w) daar hele goede ervaringen mee heeft, en ook slechte ervaringen met dr.Feld.
Stuur haar anders eens een im.
Weet je als ik je verhaal zo lees weet ik eigenlijk niet of ik nog wel naar Avifauna wil ::)
Tenminste wel voor de gezelligheid maar verder..
Of ga ik nu te ver??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Jullie raden nooit wie er net belde:

Elisabeth, de assistente van dr. Feld. Ze belde om te vragen of Lilo al een beetje gewend is thuis. :o

Ik heb haar gezegd dat ik behoorlijk geschrokken ben van Lilo, en dat ze nog niet gewend is, en dat ze ook nog niets doet. Toen kreeg ik natuurlijk het hele "wennen-stress-vervoeren" verhaal, het bericht dat ze Lilo naar huis hebben laten gaan omdat ze het idee hadden dat Lilo zich bij mij meer op haar gemak voelde en dat Lilo een heeeeel zwakke vogel is, en dat ze heel vatbaar is...
Dus ik haakte daar meteen op in door te zeggen dat ik het dus niet verstandig vond om Lilo nat mee te geven.
Ze zei dat ze daarom een handdoek in de box had gelegd. Op de opmerking dat Lilo nog nat was op het moment dat ze thuis kwam na een uur reageerde ze niet.

Ze vroeg of ik hun morgen wilde bellen om te vragen hoe het gaat met Lilo. Helaas ben ik morgen de hele dag niet thuis. (het laatste wat ik had verwacht is dat ze in deze conditie thuis zou komen, en ik kan niet om mijn afspraak heen... misschien maar goed ook, kan ze in haar eentje wennen), dus ik heb afgesproken om haar maandagochtend te bellen.

Heb al wel laten doorschemeren, dat als Lilo wéér terugvalt ik geen uitweg meer zie.

We wachten af. Ze heeft daar nog geen pap uit een spuitje gehad, dus dat zal wel weer vechten worden..

Caroline.. wij delen deze vreselijke gedachten over AviFauna

patty_dordtse valkjes

hoi,

heb geen woorden voor!!!

maar wilde toch ff zeggen dat je het goed hebt gezegt wat je er van vond zal wel een iets opluctingtje zijn dat er nu toch uit is.

wat ik via im zei meen ik echt...

patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Mariska

Hoi Irene,

Wat vind ik dit erg voor je.
ik kom net bij Dr Feld vandaan en was daar voor het eerst. Ik was heel enthousiast over hem totdat ik dit las.
Ik vroeg nog naar Lilo. Of je haar al opgehaald had en toen reageerde de assistente (geen idee hoe ze heet) al een beetje vreemd. Ze wist niet eens of je haar al opgehaald had. Dr Feld stond hier niet bij. wel een jong meisje die de telefoon en zo doet. Die wist te vertellen dat ze opgehaald was. Hij nodigde mij nog uit om mee te gaan naar Avifauna, maar ik weet nu ook niet meer of ik daar zo'n zin in heb.
Hij leek zo aardig en bekwaam, maar als ik dan naar Lilo kijk.
Ik hoop voor je dat jullie het weekend een beetje goed door komen en ze wat opknapt. Nu maar hopen dat je er wat pap in krijgt. Zou haar vast goed doen.
Ik duim voor je. Ik vind het zeer verdrietige foto's, maar geef de hoop niet op.  :-* voor Lilo

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lique

23 september 2005, 21:25:05 #186 Last Edit: 23 september 2005, 21:45:12 by Lique
Hoi Irene,

Al een poosje kijk ik af en toe in dit onderwerp en het gaat me zeer aan het hart hoe er met dit valkje om wordt gegaan door de vogelartsen.
Er is geen excuus voor hoe ze haar weer mee hebben gegeven, al meerdere keren. En een smoesje van dat het nou eenmaal een zwak vogeltje is..... :-\
60 gram is te weinig, al is het een erg klein valkje. toch zal 75 a 80 gram eerder in de buurt komen wat ze behoort te wegen.
Ik denk niet dat ze ooit veel zwaarder zal wegen.

Een natte vogel mag nooit vervoerd worden, dit is vragen om moeilijkheden. Let de aankomende dagen goed op een verkoudheid. Drogen met een fohn is bij Lilo wel noodzakelijk. Ook raad ik je toch aan om haar te voeren als ze dit zelf niet goed doet. 1 a 2 keer daags ff wegen, en een weeglijst bijhouden.
Ik vraag me ook af hoe ze zo vies komt?!?!

Zelf heb ik nog nooit gehoord dat een assistente naar een "klant" belt hoe het ermee gaat. Het kan maar zo zijn dat ze zelf ook niet weten wat te doen, en dat ze haar maar meegegeven hebben...

Wel raad ik je aan om een gesprek met Frank zelf aan te gaan. Zet het één en ander op papier waar je het niet mee eens bent, hoe alles gegaan is, zodat je niet met een mond vol tanden staat.
Ook mag je rustig aangeven hoe jij je voelt.
Een dierenarts kan naar mijn mening zijn werk niet goed uitoefenen als hij geen mensenkennis heeft. Ik heb dat probleem eerder bij een andere dierenarts meegemaakt, en heb het idee dat jij dit bij Feld ervaart. Praat erover, dat zal je echt goed doen. Maar laat ook hem zijn verhaal doen, wat is zijn mening over dit hele gebeuren?

Ik kan zelf helaas weinig voor je doen, daarom wens ik je erg veel succes in deze strijd. Het zal nog een lange poos duren voordat Lilo er weer bovenop is, hopelijk krijg je het voor elkaar om haar te helpen.

Zelf hebben wij altijd de rekeningen thuis ontvangen, we hoeven nooit gelijk te betalen.

Ten slot wil ik nog even zeggen dat ik het erg jammer vind om te lezen dat mensen het laten afwezen om naar de Avifauna te gaan hierdoor.
Natuurlijk doet hij nooit álles goed, hij maakt ook fouten, net als iedere andere dieren/vogelarts.
Wel vind ik dat hij hierover op de hoogte gesteld moet worden, omdat hij hierop geen weerwoord kan geven omdat mensen de valkparkietendag hierdoor laten afweten.

Dit hele gebeuren zal ter discussie komen met Feld.
Wij zullen zsm contact opnemen met Feld hierover.

groetjes LIque

Caroline

Nou ja!! >:(

Zij heeft daar nog niet van een spuitje gegeten, wat heeft ze dan wel gegeten?? En hoe kunnen ze dan zeggen dat ze het zo goed doet. ???
Ik vind dit verschrikkelijk voor jou en durf het ook bijna niet te zeggen maar volgens mij weten ze het daar zelf niet meer. En dan het smoesje dat het een zwak valkje is dat het daar zo moeilijk heeft en het bij jou zo op haar gemak is. Bah bah, het beestje voelt zich niet op zijn gemak maar is gewoon dood en dood ziek en weet van ellende gewoon niet hoe zij moet gaan zitten.
En dan gewoon opbellen en zeggen dat het zo goed gaat, je zou ze toch >:( >:( >:(.

Nou ik hoop dat ze straks een beetje pap eet. En de nacht een beetje doorkomt, maar ik dacht hetzelfde als Caroline,  :o zo slecht en onverzorgd heeft ze er nog niet uit gezien.

Doei doei, heel veel  :-* :-* :-* voor de kleine.  
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Dat ze zelf bellen is denk ik omdat ze er waarschijnlijk toch zelf ook geen goed gevoel bij hebben en misschien de vrede willen bewaren? Ik hoop niet dat ze ook nog verkouden wordt!

Mariska

Hoi,

Het is toch ook vreemd dat ze zo raar reageerde toen ik naar Lilo vroeg. Net of ze die naam voor het eerst hoorde en toen vroeg ze het aan de telefoniste. Erg vreemd vond ik dat. Mogelijk heb ik ze weer even aan haar herrinerd, want ze moet vlak na mijn vertrek gebeld hebben. Ik ging daar weg om half 9.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

imv

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie medeleven.
Het is met dit probleem totáááál niet mijn bedoeling om dr Feld in een kwaad daglicht te zetten, of dat er mensen de meeting met Feld hierdoor gaan afzeggen.
Het is wat Lique zegt: je kunt niet altijd alles goed doen.
Natuurlijk ben ik verontwaardigt door de manier van zaken, en krijg van jullie heel veel steun (dank je wel daarvoor).
Er komen bij Feld zoveel dieren, dat je hem deze situatie ook niet persoonlijk kunt aanrekenen. Hij heeft Sjors heel goed geholpen door zijn vleugel te amputeren. Nu met Lilo lukt het niet. Het heeft heeel veel energie, geld en geduld van me gevraagd, en dan is het superverdrietig dat het op dit moment niet lijkt te lukken. Hierdoor wordt voor mij het enthousiastme voor de meeting behoorlijk naar het vriespunt gebracht, maar ik zou het nog erger vinden dat de Meeting met dr Feld een vervelende wending krijgt door Lilo (en dus door mij).
Iedereen heeft zich er enorm op verheugd,,, blijf dat alsjeblieft doen. Anders voel ik me alleen nog maar rotter  :-\

Lilo heeft net 4 ml pap dmv dwangvoeren binnen gekregen.
Caroline. bij Feld kreeg ze een kropsonde ipv een spuit. Daarbij loopt de pap gewoon naar binnen en hoeft ze niet te slikken.

Het is voor jullie makkelijker gezegd dan gedaan om Feld hier zelf over te bellen. Ik zat aan de telefoon met die assistente al te huilen, en ben momenteel (niet alleen door Lilo) te moe en teveel uit balans om hierover een normaal gesprek te kunnen voeren.

Mariska

Hoi Irene,

Je moet inderdaad eerst maar eens zelf lekker tot rust komen.
Ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal doorheen zit.
Eerst met Lilo en toen met je vader. Het zit je niet mee.
Met Dr Feld een gesprek aangaan kan altijd nog. Ga eerst maar eens lekker voor jezelf en voor Lilo zorgen. Zodat jullie allebei weer een beetje opknappen.
En je zet hem niet bij iedereen in een kwaad daglicht hoor. Zoals ik al zei; ik was heel erg over hem te spreken en ook over hoe hij mijn vogeltje hielp. Alleen de assistente vond ik wat vreemd doen.Maar wat anderen mensen denken moet jij je niet druk om maken. je heb genoeg aan je hoofd.
Denk maar even lekker aan jezelf want dat heb je verdiend.
Ik duim voor je en hoop dat je het weekend een beetje goed door komt. Voor jullie allebei.

Groetjes Mariska

valkchico

hoi irene,

IK heb dit hele gebeuren gevolgt en leef erg mert je mee. Maar ben het met je eens dat er ook bij goeie dierenartsen fouten gemaakt worden ofdat niet alles kan gaan zo als het zou moeten. Ik wil je vanaf hier een goed weekend wensen en ik hoop dat lilo een beetje tot rust komt bij jou thuis waardoor ze een beetje kan aansterken. Zag dat ze pap binnen heeft gekregen. Heeft ze geen last meer van het slikken zelf?  
een rustig weekend gewenst en hopenlijk maandag goed nieuws over je vader.

esther

margreet

hallo Irene,

Het gevoel dat er niet eerlijk gehandeld wordt is slopend, of Lilo nu wel of niet beter is(wordt).. Misschien een idee om met iemand anders een aantal vragen op papier te zetten en deze per email rechtstreeks aan dr.Feld te sturen en om een eerlijk antwoord vragen, ik kan me voorstellen dat telefonisch contact te emotioneel is op dit moment. Ben trouwens ook echt geschrokken van de conditie van Lilo, heel zielig. Sterkte verder.

groetjes Margreet

Paul

Hoi Irene,

Ik volg ook elke dag deze topic om te weten hoe het met Lilo gaat en van deze berichten word je niet blij :(
Maar een natte vogel ziet er zonder meer altijd een stuk slechter uit dan een die droog is dus hopenlijk ziet Lilo er op de foto's daarom  niet zo goed uit.
Er is zeker nog een goeie kans dat ze opknapt hoor niet de hoop opgeven want ik had ook een valkje van 10 weken oud die nog maar 56 gram woog en ineens schoot die omhoog in gewicht en dat is nu een heel gezond valkje van bijna 100 gram.
Ik heb ook het idee dat dr Feld van een aantal dingen die gebeuren niks afweet dat de assistentes dat doen.
Ik hoorde ook dat een valkje wat daar van mij zat een stuk beter ging en toen ik hem terughaalde was die ook 10 gram lichter dan dat ik hem bracht dus die informatie klopt dan gewoon niet :(
Ook kreeg ik van een assistente met de letter A te horen van een valkje waarmee ik daar geweest was met 1 slecht pootje dat daar geen hoop meer voor was en ik die het beste een spuitje kon laten geven  :-\
Toen ik vertelde door de telefoon dat ze met 1 poot het best goed konden redden krabbelde ze wat terug.
Dr Feld is zeker een van de betere vogelartsen maar ik denk dat door drukte en miscommunicatie onderling dingen fout gaan.
Heb je bij Lilo ook een lamp boven de kooi dat ze wat extra warmte krijgt en op ongeveer 28 graden zit want dat is vaak heel goed voor ze.
Die sondevoeding waar ze het over hebben is vaak niks anders dan dat ze met een spuitje met een kropnaald de voeding in de krop spuiten.
Als het voeren met de spuit echt niet lukt zou je dat ook zelf kunnen doen als je een kropnaald ergens kan krijgen alleen moet je dan wel even zien hoe dat gaat met dat voeren.
Als het echt niet lukt met voeren wil ik je ook wel helpen daarmee want Lilo moet het gewoon gaan halen en met goeie voeding knappen ze vaak wel snel op.
Je kan ook een bakje pap naast lilo neerzetten en dan even de snavel erin drukken dan heb je ook kans dat ze dat zelf gaat eten.
In elk geval mag ze niet veel meer af gaan vallen als nu.

Groetjes, Paul