13 juli 2025, 14:30:30

Lilo in nood. Help, ik ben radeloos!

Gestart door imv, 14 september 2005, 13:32:38

« vorige - volgende »

imv

Hoi Caroline,
Toen ik vanmiddag haar kooi ging verschonen zag ik overal klodders pap zitten... tot op het behang van de muur aan toe.
Nadat ze op mijn hand zaadjes heeft gegeten heb ik niets meer gezien.

Ik zal in eerste instantie op haver uitgaan.

Groetjes en een fijne avond.
Irene

Riny

hallo allemaal
Lijnzaad wordt ook gegeven in olievorm als ze het kropje niet goed legen bij handopfok.
Groetjes Riny :D :D :D

Kirsten

Hoi hoi,

Lijnzaad is inderdaad ook voor een goede spijsvertering en bevedering. Ik durf inderdaad niet te zeggen of het bij overmatig gebruik laxerend werkt, met olijfolie is dat wel zo, maar of lijnzaadolie dat ook heeft?

Ik ga het eens opzoeken :)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten op haar werk

Hoi Irene,

Ik heb het één en nader over Lijnzaad geprobeerd op te zoeken,. Het schijnt dat het wel íets´laxerend zou kunnen werken,. Overigens wordt het op een aantal sites wel gezegd, maar overal met een twijfel. Uit voorzorg lijkt het me dan niet het risico waard en zou ik het Lilo naast z´n gewone zaad (waar het ook in zit waarschijnlijk) het niet extra geven.
Ook werd er op verschillende sites wel bevestigd dat haver erg goed is, dus ik hoop dat je daar nog iets mee kan,. Ik heb ergens ook over havervlokken gelezen,. misschien vind ze die ook lekker en kan je die wel makkelijk in een supermarkt krijgen.

Ik hoop dat het vandaag weer ietsje beter met haar gaat, heb bewondering voor je hoe je voor/met haar vecht. Ze moet het gewoon gaan redden.

Groetjes
Kirsten

imv

Hoi Kirsten
Caroline is voor mij op pad (ik ben aan het werk)
Havervlokken heeft ze gevonden. maarehhh  het is zo groot...
Hoe moet ik dat dan geven?

Vanmorgen wilde Lilo niet eten. Wel woog ze nog steeds 58 gram... valt me nog mee.
Ze zit zover met haar koppie naar voren dat ze af en toe naar voren omkukelt.

Groetjes,
Irene

Kirsten op haar werk

haha jij ook op je werk dus,.

Havervlokken zijn toch niet zo groot?,. ik moet dan aan die stukjes denken op brood, of een mueslibol,. Is het te pletten misschien?,. of misschien ook gewoon weken,. eventjes in gekookte water?,.zodat het wat zachter wordt. Er wordt ook Pap van gemaakt, dus moet dat kunnen ga ik vanuit.
Overigens valt 58 gram inderdaad mee, na niet eten zeg maar,. Ik vind het zo sneu dat ze zo´n moeite met eten heeft.
Bedenk me elke keer wat je haar nog meer zou kunnen geven, dacht ook aan bruin brood, maar dat zal je vast ook al geprobeerd hebben.

groetjes
Kirsten

Roosje

Lijnzaad zou ik zeker niet extra doen, dit werkt inderdaad laxerend. Ik moest het vroeger eten voor mijn darmen :P

imv

Ik heb gisteren en vanmorgen ook geprobeerd haar gekneusd zaad en fijngemalen pellets te geven. Gister had ze echt erge honger maar kwam er maar weinig in.
Vanochtend trof ik haar hevig hijgend aan en toen dat voorbij was deed ze haar bek niet meer open...
vanmiddag haver proberen.

Kirsten op haar werk

wat verdriet, ze heeft het dus ook benauwd af en toe :(.
sterkte vanmiddag met haar. Ik blijf voor haar duimen en hoop dat ze een klein beetje kracht vind om vanmiddag wat te eten. Geef je nu ook dat anti misselijkheidsmiddel nog?

bobbie

Hoi Irene,

Ach wat zielig allemaal. Ze hijgen geloof ik ook als ze pijn hebben.

Verder weet ik echt niets te verzinnen om te helpen, wist ik maar wat.

veel sterkte verder, Nel :-\

Riny

29 september 2005, 13:14:21 #280 Last Edit: 29 september 2005, 13:39:17 by Riny
Hallo Irene
Citaat van: bobbie op 29 september 2005, 13:09:24
Hoi Irene

Verder weet ik echt niets te verzinnen om te helpen, wist ik maar wat.

veel sterkte verder, Nel :-

Als dat zo zou zijn Nel dan begonnen we er nu nog aan.
Het heeft nu wel lang genoeg geduurd voor Lilo maar ook voor Irene.
Hopelijk keert het tij snel.
Groetjes Riny :-*

Mariska

Hoi Irene,

Ben het helemaal met Riny eens.
Het duurt inderdaad allemaal erg lang voor jullie.
Ik vind het echt heel erg voor jullie.
Is ze wel nog een beetje actief of ook niet meer?
Maar we houden moed en blijven voor jullie duimen hoor.
En een paar dagen terug zei iemand het al, als het een zwak valkje was had ze dit allemaal nooit doorstaan.
Ze is juist heel sterk, vergeet dat niet.
Lilo krijgen ze er niet zo maar onder, dat heeft ze wel bewezen.
Een dikke  :-* voor Lilo en heel veel sterkte.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

imv

Hallo allemaal,
Het ziet er niet al te best uit. Het enige positieve wat nog over is, is dat ze op de stok zit.
Verder helemaal niets! Toen ik thuis kwam zag ik echt een ENORME berg poep aan haar gat zitten. Het zat hartstikke vast.
Caroline heeft stad en land voor me afgezocht (wat een geweldige vriendin!  :-* )voor gepelde haver. Heeft er zelfs een wespensteek in haar nek aan overgehouden  :-\ . Uiteindelijk zijn we naar Ridderkerk gereden omdat ze het daar hadden. Heb ook meteen rood trosgierst meegenomen.

De haver wil ze dus echt niet! Het ligt nu te weken om te kijken of ze het dan lust. Omdat ik het eigenlijk niet kon aanzien heb ik haar weer pap gegeven (3 ml), maar dat heeft ze er na 10 minuten weer uitgegooid.
De Prepulsid geef ik niet meer omdat ze daar volgens Feld van ging schuimbekken.

En Mariska.. helaas... ze is helelmaal niet meer actief. Als ze haar ogen open heeft kijkt ze wazig. Eigenlijk wil ik Joepie bij haar zetten om haar te vermaken/verzorgen, maar ik durf het niet omdat ik niet weet wat ze precies heeft....

Op dit moment weet ik het echt even niet meer.
En ik ben het helemaal met jullie eens... dit duurt echt veel te lang! Vooral voor haar.

Ik hou jullie op de hoogte

Martin79

Wat naar allemaal zeg.. vind het echt rot voor je valkje. En voor jullie is t ook moeilijk want je wil zo graag iets doen om haar beter te maken en dan voel je je zo machteloos..

Ik wens jullie heel veel sterkte en natuurlijk ook je valkje.

Kirsten op haar werk

Hoi Irene,

Wat een wereldvriendin inderdaad,.supermeid ben je Caroline en ik denk dat Irene ook veel steun aan je heeft.
Nu hopen dat ze het geweekt misschien nog wil, maar als ze geen interesse voor voeding toont wordt het waarschijnlijk erg moeilijk. Ik had erg gehoopt dat haar interessse voor zaadjes nu door zou zetten en ze er een beetje bovenop zou klimmen,. vind dit echt heel erg voor jou en je kids uiteraard ook. Ik weet ook niet goed wat ik nu tegen je moet zeggen.
Zou ze toch misselijk zijn?, van zwakte? dat ze daarom het eruit gooit?..Ga je Feld nog bellen?
Ik begrijp dat je hier erg vermoeid van raakt.

Ik duim nog steeds erg hard voor Lilo, Ze heeft zoveel meegemaakt,. misschien wel teveel, maar daardoor moet ze er nu ook doorheen komen gewoon.. :'( jullie en Lilo verdienen het en ik zou zo graag zien dat je weer van haar kan genieten en zij ook van haar maatje,. pff sterkte nu en ik kom straks weer even lezen,.

Groetjes
Kirsten