10 mei 2025, 09:54:44

van heel lief naar heel kwaad

Gestart door sander, 14 september 2005, 17:51:38

« vorige - volgende »

sander

hallo mensen

ik heb 3 koppels met valkjes en ze zijn allemaal tam.....maar sins kort is er 1 man heel erg snel agresief tegenover mij...
kan niks ontdekken aan zn gezondheid zn pop is ni zwanger/heeft geen eitjes ...alles is gewoon zoals eerder

is er iemand wie dit kent en weet hoe ik dat kan veranderen en of ik um dan moet straffen en hoe ik dat moet doen????

groetjes sander

Riny

Hoy Sander
Het kan ook aan de puberteit liggen,hoe oud is je valkje?
Groetjes Riny :D :D :D

sander

hallo

winston is nu een jaar ongeveer...maar wat zou ik eraan kunnen doen om hem zonder alteveel gedoe de kooi inte krijgen??als ik hem op de hand probeer te zetten bijt en fladderd hij gelijk in/tegen mn hand en duurd soms echt lang voor die moe is en het maar opgeeft omdat i ni meer kan.......

Mariska

Hoi Sander,

Blijven proberen en vooral niet je geduld verliezen. Ik heb hier hetzelfde met 2 puberende valkjes. En probeer het eens met wat lekkers en vooral niet gaan jagen. Laat hem naar jou toe komen. Duurt soms heel lang hoor.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

sander

hallo

nee vang erzowiezo niet 8teraan...probeer het veel met trosgierst en dan blijft hij op mn hand zitten tot aan de kooi en dan vliegt hij snel weer weg zover mogelijk van de kooi :-\
en zn pop die is heel erg lijf in de omgang met andere valken en met mensen.. maar de valk of persoon bij wie ze zit te spelen krijgt ransel....ik trek me van dat bijten ni zoveel aan maar kheb 1 heel jong koppeltje van 4 maand en die zijn gewoon te klein omtegen die grote dikke winston op te kunnen

groetjes sander

Mariska

Hoi Sander,

Ja als het echt niet gaat dan zul je ervoor moeten zorgen dat hij dat niet meer kan doen. evt apart zetten of apart loslaten. Ik heb hier precies hetzelfde en ik heb er nu 1 gekortwiekt. Ik zag geen andere oplossing meer. Hij viel die andere continu aan. Ik heb ze toen ook uit elkaar gehaald. buiten dat kreeg ik hem niet meer in zijn kooi. Nu kan ik hem zo in ze kooi zetten, hij komt veel meer bij me en hij heeft de mogelijkheid gewoon niet meer om die andere de hele kamer door te jagen. Want daar zouden nog eens ongelukken van komen. Het gaat nu echt stukken beter. Hij is een stuk rustiger.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

sander

hallo

okeej blijf het zowiezo proberen en als er niks anders opzit zet ik um apart en laat ik um apart los want dit kan ik niet hebben zo.....en mocht dat ni helpen laat ik um ook maar kortwieken....misschien snapt hij dan dat i fout zit en daarom op die manier zn bazigheid kwijt raakt....hij gedraagd zig echt als een macho......