29 maart 2024, 00:08:59

wil niet op zaad

Gestart door eer, 12 september 2005, 14:33:30

« vorige - volgende »

eer

hoi marisca ik heb toch weer nitribird gekocht en doe maar steeds minder daar van in en dan steeds meer pallets.misschien krijg ik er woensdag een valkje bij van 3 maanden die al op zaad zit dus misschien ziet ze het daar vanaf dan .groetjes erika

Mariska

Hoi Erika,

Ik hoop het voor je. Zou mooi zijn. Maar zo komt hij er ook wel vanaf hoor. Gewoon steeds meer pellets en steeds minder pap geven. ik hoor het wel.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

eer

hoi marisca ik heb een valkje gekocht wat wel zaad eet dus misschien gaat ze het nu zover overnemen van binky. dus laten we hopen dat ze het nu snel door heeft. ze zit nog steeds op nitribird en pallets. groetjes erika

Mariska

Hoi Erika,

Leuk voor je dat je een nieuw valkje heb. En een leuke naam, net als die van mij ;D.
De kans is groot dat je andere valkje het nu gaat afkijken dus dat zou heel mooi zijn.
Maar rustig aan, geef het even de tijd en dan komt het vast goed.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Erika
Grote kans dat die nu wel begint te eten.
Wij doen dat altijd met fazantjes zo die zetten we ook bij andere dan beginnen ze veel eerder.
Ik zou wel Croky nu een klein beetje honger laten lijden dan is de kans nog groter dat hij begint.
groetjes Riny :D :D :D

eer

dus ik moet hem gewoon late mekkeren dan smorgens begint dat al dan geef ik hem eem klein beetje pas aan gemaakt met pallets maar svavonds gaat die toch wel behoorlijk tekeer van de honger wat moet ik doen groetjes erika

Riny

Hoy Erika
Geef hem de eerste paar dagen gewoon op de tijd die je gewoon bent nog wat pap.
Maar wel minder als anders .
En doe maar wat zaadjes door de pap heen.
Steeds minder pap geven en als die zeurt hem bij zijn bakje met zaadjes zetten.
Strooi ook wat zaadjes op de bodem van de kooi daar pikken ze ook vaak sneller van als uit een bakje.
En laat je niet bedotten door een valkje wat zielig doet ,ze verdienen vaak een Oscar voor hun acteertalent.
Succes Riny :D :D :D

eer

hoi rini ik heb net kiemzaadjes geweekt geef ik der morgen in plaats van pallets eens is wat anders nu heb ik een vraag die kiemzaadjes slikt ze heel door kan dat geen kwaad?en ik las ergens eens proberen een dag te laten hongeren en laten mekkeren?ze is god op gewicht dus wat dnek jij?groetjes erika

Riny

Hoy Erika
Op de eerste plaats denk ik dat jij wat strenger moet worden.
En niet gelijk bij de kooi gaan staan bij iedere kik.
Als ik valkjes zelfstandig aan het maken ben laat ik steeds meer tijd tussen de voedingen zitten.Anders lukt het nooit.
denk er aan dat valkjes je perfect voor de gek kunnen houden.
En het is toch veel gemakkelijker als je het eten in de mond geduwd krijgt,als dat je zelf moet eten.
Hoelang heb je die zaadjes laten weken,ik doe dat altijd 18 uur.
En voor je ze geeft moet je ze heel goed afspoelen met veel stromend water.
Veel succes met een beetje strenger worden geloof me het lukt anders nooit.
groetjes Riny :D :D :D

eer

ik ga het morgen proberen wat harder te worden. laat der maar mekkeren. ik laat ze ook zoiets weken met die tijd van dag afspoelen dat wist ik dus niet. dank je wel groetjes erika

Riny

Hoy Erika
As jij strenger wordt moet je eens zien wat die gaat eten.
Bedenk dat dit kleine beestje veel slimmer is als jij ,en bezig is een prachtige comedie op te voeren.
Groetjes Riny

eer

hoi rini zal wat strenger worden en je leest wel van me of die snel op het zaad zit groetjes erika duim maar voor me

Riny

Hoy Erika
Ik duim heel hard voor je en weet zeker dat het lukt.
Je moet maar zo denken,jou valkje wordt veel gezonder als die van de pap af is en goed zaadjes eet.
Pap is prima voor kleintjes maar nu heeft je kleintje andere voedingsstoffen nodig.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

Bianca


Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

erika

hoiiiiii nog niet hoor savonds geef ik hem pallets met een heel klein beetje nutriburd en gekook water.voor de rest overdag stukje banaan is die gek op een boontje vind die ook zalig gekookt dan wel he mevrouw is verwent maar zaad zie ik hem alleen maar mee spelen niet eten.binky mijn nieuwe valkje doet het erg goed ,is een echte macho met zijn kuif steeds omhoog,gek op alles wat blinkt.zitten nu beide op me schouder met me ketting te spelen.die avond voeding moet ik die nog blijven geven???? graag hoor ik van jullie ...